וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים תקועים? לא תוכלו להתקדם בעבודה בלי 5 הטיפים האלה

עו"ד יפעת כאתב אופיר, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

24.4.2023 / 9:48

אם אתם מרגישים שמסלול ההתקדמות בקריירה שלכם נתקע, נסו לעקוב אחרי הכללים הבאים. גם אם זה נראה מאתגר בהתחלה - אולי תגיעו למקומות חדשים ומפתיעים

מתכנתת בפעולה במשרד. ShutterStock
כשאתם משתפים פעולה עם אנשים אחרים, תהיו אתם אלו שיוזמים/ShutterStock

התפתחות אישית קשורה בעיניי באופן ישיר ללמידה, ואני תמיד אוהבת ללמוד: מנושאים הקשורים לפן המקצועי של חיי (ובאופן עקיף גם לעבודה שלי) - ועד לנושאים בתחומי הנפש, שמשיקים להתעסקות שלי בפן הרוחני של החיים. כל מי שמכיר את הנושא יודע שזה אף פעם לא מתחיל ונגמר, אלא זוהי ממש התעסקות יומיומית.

בהתאם, אני מקדישה ללמידה זמן רב מהלו"ז שלי תוך כדי העבודה, האימונים ומטלות הבית. אני קוראת ספרים בנושא התפתחות (כמו "חושבים טוב" של יהודית כץ, "ארבע ההסכמות" של דון מיגל רואיס, "פריצת גבולות" של אלון אולמן ו"מי יבכה כשתמות" של רובין ס. שארמה) ומאזינה לפודקאסטים רבים בנושא זה. כך, אני משתדלת להמשיך ולדייק את עצמי יותר.

במסגרת האהבה שלי ללמידה, בחודשים האחרונים עברתי שתי תוכניות התפתחות במסגרת עבודתי בבנק הפועלים. אחת מהתוכניות הייתה של חטיבת הטכנולוגיה ("התפתחות אישית" עם אור רז), והשנייה הייתה במסגרת HRclub, ונקראה "סדנת חוזקות" עם פתי בראל.

לקראת השנה האזרחית החדשה שבאה עלינו לטובה, אני רוצה לתת לכם כמה עצות פרקטיות שלמדתי ופתחתי לעצמי במשך השנים. את הידע הזה צברתי מכל ההתנסויות, הלמידה ובעיקר מהחיים עצמם והוא מסביר איך לשחרר מהטפל בחיים, להתמקד בעיקר, לעשות טוב ולחבור לאנשים הנכונים - גם בחיים האישיים וגם באלו המקצועיים.

1. תרגמו אחריות - למעשים

כשאתם משתפים פעולה עם אנשים אחרים, תהיו אתם אלו שיוזמים, שמובילים וגורמים לדברים להתבצע. אל תזרקו רעיון לחלל החדר ותצפו שמישהו אחר יבצע אותו במקומכם. תהיו שותפים אמיתיים, ותשתדלו לתרגם את ההצהרות שלכם למעשים פרקטיים. דיברתם על מפגש נוסף? תוציאו זימון בעצמכם. יש משימות לקראת השלב הבא בפרויקט? כתבו ושלחו אותן במייל לכל הצוות הרלוונטי. בואו תמיד בגישה של "יחד", מתוך ראיית האחר ולא רק את החלק של ה"אני".

2. אל תחשבו על "מה יצא לי מזה?"

כשאתם נרתמים לפעולה, במיוחד עם אנשים אחרים, אתם חייבים לחשוב רחב ולעומק, ולא רק להתעסק במשמעות השטחית והמיידית של "מה יצא לי מזה?". להגיד "זה לא התפקיד שלי" לא מוביל אף אחד לשום מקום. להפך, צריך לחשוב על כל דבר שאנחנו עושים - גם בחיים וגם בעבודה - כמשהו שיכול לתרום לתהליך הצמיחה וההתפתחות שלנו.

עובדים צעירים מול המחשב במשרד. ShutterStock
כשיש לכם משהו לומר, הקפידו להשמיע את קולכם/ShutterStock

3. השמיעו את קולכם בשלווה

בעבודה עם קולגות, הרבה פעמים נוצר מצב של דיון לגבי השלבים הבאים בעשייה. לכן, כשיש לכם משהו לומר, הקפידו להשמיע את קולכם - עשו זאת בנחישות, אבל גם ברגישות ובשלווה. התרעמות רק מעכירה את האנרגיה בין האנשים ועלולה לעלות לכם באובדן הקשב של אחד המשתתפים וליצור אנטגוניזם. זכרו שיש עוד משתתפים בדיון ותפעלו רק מתוך עקרון אחד: "שלוות הנפש שלכם חשובה יותר".

4. האירו את הדברים הטובים

גם בחיים הפרטיים, בזוגיות, עם הילדים, עם החברים - כלל חשוב בהעצמה אומר שגם כשקשה, אנחנו צריכים לעשות את המאמץ כדי לשים את הזרקור על התגברות. הדברים הטובים צריכים להיות הדגש שלנו, ואסור לנו לצפות לקבל מהעולם בחזרה את מה שאנחנו נותנים לו. הכילו אחרים שזקוקים לכם, אבל אל תשכחו את עצמכם ואת הצרכים שלכם. הקפידו לשלב בשגרה שלכם דברים שיזכירו לכם את מה שטוב בחיים: אימון גופני, שיחה עם חברה טובה, אוכל מזין ושנת לילה שלווה. גם אם זה הבסיס - הרי שהוא חלק בלתי נפרד מהאמונה שלנו ביכולת שלנו לראות את מה שיש.

5. אל תיקחו ללב

הרבה פעמים במהלך החיים אתם תשמעו את הביטוי "אל תיקח את זה אישית, אבל...". זו אולי קלישאה חבוטה, אבל הבעיה עם קלישאות זה שהן לרוב נכונות. זכרו שאנשים פועלים ככלל מתוך המציאות האישית שלהם, וראיית העולם הסובייקטיבית שלהם, לכן, אין טעם לנסות להבין למה הם התכוונו כשהם אמרו משהו או פירשו משהו שאתם אמרתם בצורה פוגענית. עלבון הוא בחירה, ועדיף לבחור בהתפתחות וגדילה.

בנימה אופטימית זו, זכרו תמיד להיות סובלניים כלפי עצמכם, להיות נאמנים לערכים ולמטרות שלכם ושאף אחד לא יגרום לכם לסטות מהדרך שלכם. גם אם אין תגמול לכל דבר שאתם עושים, המשיכו להתקדם, ללא ייאוש. הקיפו את עצמכם בסביבה טובה, מפרגנת ואוהבת - שתמשוך טוב ושפע לחיים שלכם. זכרו את המונח "הכרת הטוב", זה יסייע לכם רבות להמריא קדימה. אם הצלחתם להאמין ביכולות שלכם ובטוב שבכם והתקדמתם - כבר ניצחתם ניצחון אחד קטן.

אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לזה - אל חשש, אף פעם לא מאוחר לשנות חשיבה ו-Mindset, ובעיקר פשוט לנסות. בטוחה שזה יוביל אתכם למקומות נפלאים!

יפעת כאתב אופיר היא עו"ד מומחית ליחסי עבודה וניהול סיכוני HR בחטיבה הטכנולוגית, בנק הפועלים

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

עו"ד יפעת כאתב אופיר, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully