וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא דומה בכלל לגרסה הקודמת: Chat GPT-4 יפוצץ לכם את המוח

שי נחמן, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 14:17

היכולות החדשות שהציגה חברת OpenAI לבוט - הן לא פחות ממרחיקות לכת. מוכנים לקבל הצצה אל העתיד?

chatgpt. ShutterStock
בגרסה החדשה, יכולות פיתוח הקוד באמצעות GPT-4 הפכו לקלות יותר/ShutterStock

בחודש שעבר חברת OpenAI השיקה את הגרסה החדשה והמתקדמת של המודל מאחורי הצ'טבוט ChatGPT הפופולרי המבוסס על בינה מלאכותית - GPT-4, ופתחה בעזרתו אפשרויות רבות וחדשות לשימוש בכלי הבינה המלאכותית שהטריף את העולם. הנה כמה חידושים והמצאות שה-GPT-4 יכול לעשות.

מסביר בדיחות ומנסח מתכונים

אחד הפיצ'רים היפים ש-OpenAI הראתה בהשקה של הגרסה החדשה של המודל, הוא היכולת לקבל סקיצה או תמונה של אתר אינטרנט - שהבוט ידע להקים לפיה את האתר מאפס. הצ'אט יבחר את שפת הפיתוח, ויבנה את האתר, כשהוא שמיש לגמרי, על בסיס התמונה בלבד!

דוגמה נוספת: נתנו ל-GPT-4 סדרה של תמונות שמתארות בדיחה, והוא הצליח להסביר את הבדיחה ולמה היא מצחיקה (במאמר מוסגר נציין, שהיכולת להסביר בדיחה לרוב קשה יותר מלכתוב תוכנות - מי כמונו יודע).

אלמנט נוסף שהוצג בנושא עיבוד תמונות, ישפיע מאוד על אלו מאיתנו שאוהבים לבשל. אנשי החברה צילמו מקרר עם מצרכים, וה-GPT-4 בנה ארוחה עם מתכונים שמתאימה בדיוק למה שיש במקרר. יכולת עיבוד התמונה המתקדמת נמצאת עדיין בהפצה חלקית, אז התאזרו בסבלנות.

עכשיו באמת כל אחד יכול להיות מפתח

בגרסה החדשה, יכולות פיתוח הקוד באמצעות GPT-4 הפכו לקלות יותר. אנשים מדווחים על כך שהם הצליחו לפתח משחקים אייקוניים כגון פונג, טטריס או סנייק (על ידי חמש שורות פרומפט ו-20 דקות בלבד!), ללא שום ידע בקוד. כל מה שהם היו צריכים לעשות זה לבצע את המשימות על פי הסדר והדרך בה ה-GPT-4 הדריך אותם. כמובן שעם קצת יותר מאמץ וידע בסיסי בתכנות, אנשים יצליחו לפתח משחקים הרבה יותר מורכבים.

ולא רק במשחקים עסקינן: אנשים כבר מצליחים לפתח אפליקציות עובדות בקלות ובמהירות בעזרת ידידם הבוט. למשל, אפליקציית ציור פותחה בתוך כמה דקות בעזרת ה-ChatGPT, כמו גם אפליקציה שממליצה על סרטים טובים שמוצגים השבוע בבתי הקולנוע, לרבות טריילרים ואפשרויות צפייה. האם אנחנו נכנסים לעידן בו כל אחד יפתח לעצמו את האפליקציות שלו? נחכה ונראה.

צ'אט GPT. ShutterStock
GPT-4 כבר הפך לתלמיד מצטיין שעובר מבחנים בצורה הרבה יותר מרשימה/ShutterStock

התלמיד המצטיין

GPT-4 כבר הפך לתלמיד מצטיין שעובר מבחנים בצורה הרבה יותר מרשימה מגרסתו הישנה. אם בעבר GPT-3.5 סיים ב-10% האחרונים של מבחן ההסמכה בבתי הספר למשפטים בארה"ב, אז כיום הוא כבר מסיים ב-10% הראשונים. זו רק דוגמה אחת למבחנים שהוא מצליח לעבור בהצלחה: בין היתר הוא עבר את ה-SAT, GRE (מבחן לסינון מועמדים לתואר שני בארה"ב) והוא אפילו עבר את מבחן ההסמכה לרפואה בארה"ב!

פיצ'ר חשוב שהתווסף ל GPT-4, בהקשר הזה, היא היכולת שלו להציג את המקור או המקורות שממנו הוא הביא את התשובה. פריצת הדרך הטכנולוגית הזו מאפשרת לתקף את התשובה, ואף לאמת אותה או לסתור אותה על ידי הצלבת מקורות. אין ספק שהתוספת הזו תהפוך את ה-GPT-4 לאמין יותר, ובמקביל תאפשר לו להשתפר בצורה מהירה - כל הדרך אל הדוקטורט.

תשובות ארוכות ומדויקות יותר

בגרסה הקודמת של ChatGPT האורך המקסימלי של תשובה היה 4,000 מילים. ב-GPT-4 התשובות יכולות להגיע עד ל-25,000 מילים. התשובות הן לא רק ארוכות יותר, אלא גם מפורטות יותר וחשוב מכך - נכונות ומדויקות יותר.

כמו כן, ה-GPT-4 יודע לזהות בצורה טובה את המבטא או הניב שבו הכותב משתמש, ולענות לו בהתאם. אם הכותב עושה שימוש בניב אוסטרלי או בריטי, אז ה-GPT-4 יתאים את התשובות שלו לכותב. בנוסף, הצ'אט יודע לזהות את מצב הרוח של הכותב: עצב, דיכאון, כעס או שמחה - ולהתאים את תגובתו לרגש. יכולות אלו הן קריטיות לפיתוח בוטים למתן שירות לקוחות אוטומטי. עם הזמן הם עלולים לטשטש בצורה ניכרת את ההבדל בין מענה אנושי למענה רובוטי.

עומדים בתור ל-API

התוספת השווה ביותר בגרסה החדשה של הצ'אט היא האפשרות להפעיל אותו באמצעות API למפתחים. ממשק ההתחברות שחברת OpenAI מספקת, מאפשר למפתחי אתרים ואפליקציות להפעיל את ה-GPT-4 מתוך האפליקציה שלהם.

הפיצ'ר הזה פותח אינסוף שימושים חדשים ומגניבים שניתן לבצע באמצעות הבוט. כמובן, כמו עם כל דבר טוב, כדי לעשות שימוש ב-API צריך להצטרף לרשימת המתנה.

שי נחמן הוא מנהל שבט טכנולוגי אינטראקציות בנקאי בחטיבה הטכנולוגית, בנק הפועלים

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

שי נחמן, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully