וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראה יום החניכה בארגון שמוביל את מהפכת הבנקאות בישראל

חן מויאל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 14:17

חוץ ממתנות ההצטרפות שהתרגלנו אליהן בהייטק, יש גם ערך רוחני: מה מקבלים העובדים החדשים בחטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים?

עובדים צעירים במשרד. ShutterStock
כל סיפור טוב מתחיל במקום שיש בו אוכל טוב ואנשים טובים/ShutterStock

אני רוצה לשתף אתכם בחוויה מיוחדת שעברתי, בתור עובדת חדשה בבנק. התחלתי לעבוד בחטיבה הטכנולוגית לפני כחודשיים כמיישמת בצוות ניהול זהויות במחלקת אבטחת מידע וסייבר ולא מזמן השתתפתי ביום האוריינטציה לעובדים החדשים. זהו מיזם נהדר שמטרתו לחשוף בפני המצטרפים לחטיבה את המטרות העסקיות, סביבת העבודה, התרבות הארגונית והכי חשוב, את האנשים.

ארגון שנוגע במיליוני אנשים

התחלנו את היום עם ארוחה מגניבה שהקפיצה את האווירה, כי כל סיפור טוב מתחיל במקום שיש בו אוכל טוב ואנשים טובים. לאחר מכן החלו ההרצאות, שהועברו בצורה קלילה (בכל זאת, היינו אחרי המבורגר). בליבן של ההרצאות היו התכנים המעניינים שכבר רצים בחטיבה, כל מה ש"חי ונושם" וכל מה שבשאיפה וקרוב למימוש. הרעיון המרכזי היה: "השכל לא נמצא רק אצלנו, גם דרככם נבין איך אפשר לעשות את זה טוב יותר קדימה".

כל מי שעלה על הבמה הביא את ה"אני מאמין" שלו, והיה מעניין לראות איך הופקו רעיונות מבריקים ופתרונות שימושיים למגוון פרויקטים שמגשימים את אסטרטגיית הבנק. הבנתי שהעבודה בטכנולוגית לא מיועדת עבור אנשים שמחפשים לזרוק את העט ב-16:00 ולרוץ לאוטובוס, אלא יותר לאנשים שמחפשים לטוס בחללית ולצלול לתוך מעמקי הדמיון והיצירתיות כדי לברוא את המיזם הבא.

מנהלת החטיבה, אתי בן זאב, שהיא ללא ספק מודל לחיקוי, דאגה למשוך אחריה בסקרנות את עיני הצופים ולעורר השראה בדבריה. היא הציגה את היופי בחטיבה מנקודת מבטה, את היקף המשאבים הגדול שיש בחטיבה, ואת המטרה העיקרית, שהיא ליצור בנקאות אכפתית בקצב מהיר שנוגע כל יום במיליוני אנשים. היא הכירה לנו את ה-DNA הארגוני החדש באופן סוחף, והשקט ששרר באולם בזמן הרצאתה דיבר בעד עצמו.

מנהל עם עובדים במקום עבודה. ShutterStock
העבודה בטכנולוגית מיועדת לאנשים שמחפשים לטוס בחללית ולצלול לתוך מעמקי הדמיון והיצירתיות כדי לברוא את המיזם הבא/ShutterStock

מעודדים אותנו לצמוח

בהמשך, הכרנו את פלטפורמות הלמידה של החטיבה, בעזרתה מעודדים את העובדים לצמוח ולגדול בתוך הארגון. הראו לנו שהטכנולוגית היא מקום שמנגיש ומעודד למידה, ויכול להפוך גורם עסקי למנתח מערכות, ולהשתמש ביתרון הידע מהעולם העסקי כדי למנף ולשלב את כל העולמות. כך, לא רק המעסיק מורווח, אלא גם העובד מרגיש סיפוק כתוצאה מ"קפיצת הגדילה" שלו בארגון. הבנק מבין ויודע שההון האנושי חשוב מכל משאב אחר.

הנושאים המגוונים שעלו בהרצאות הביאו אותנו להכרות עם התרבות הארגונית של הטכנולוגית - ששמה דגש על חיבורים בין אנשים. עובדי החטיבה, מגוונים בחייהם האישיים ככל שיהיו, משתפים פעולה באופן מקצועי, מורידים מחיצות והיררכיות, מקצרים מעגלים ושואפים ליזמות והבעה עצמית, מבלי לחשוש לשבור תקרות זכוכית ולפרוץ דלתות נעולות בדרך.

לאחר מכן התפצלנו לקבוצות, ויצאנו לסיורים במחלקות בהן אנחנו לא עובדים. הקבוצה שלי ביקרה ב"ביט" ובמחלקת ניטור, בקרה ותפעול והקבוצה השנייה ביקרה באבטחת מידע ובפלטפורמות דיגיטליות. התרשמתי מאוד מאנשי המפתח ומתחומי העיסוק השונים שלהם. הם מביאים תוצאות מרשימות ביותר!

היה קשה להסתיר את העובדה שהוקדשה המון מחשבה לכל שלב ביום הזה. אנשי מחלקת 'אנשים ותרבות' לא הורידו את החיוך באופן טבעי, ובמסירות דאגו להעביר את היום הזה באנרגיות טובות. הם בחרו "קודקודים" חשובים בקפידה כדי שיעבירו בפנינו את ההרצאות, ותרמו המון להעשרתנו. הם גם דאגו להוסיף עניין רב בסיורים השונים בין המחלקות.

מגדירים את הבנקאות מחדש

לסיכום, התרשמתי מאוד מיום האוריינטציה שעברתי בבנק הפועלים. הארגון נשען על ידע, מערכות וכלים חדשניים בחזית הטכנולוגיה של ימינו. הבנק מוביל במשך 100 שנים את הכלכלה הישראלית ואת תחום הבנקאות ואין ספק שהוא מוביל תהליכים רחבים ארוכי טווח שדורשים אומץ, למידה וחדשנות.
לולא יום האוריינטציה הזה, לא הייתי מגיעה מהר כל כך למסקנה שאני בורג בארגז הכלים שנקרא החטיבה הטכנולוגית, שמוביל ומגדיר מחדש את המושג "בנק", ונמצא היום יותר מתמיד, בעיצומה של מהפכה שמשפיעה על כל המדינה.

כל המשתתפים ביום האוריינטציה התלהבו, וחוו את היום הזה כיום כיף של ממש. זכיתי לקחת חלק ביום החשוב והמרענן הזה - ועל כך אני, בשם כל המשתתפים, מודה לכל מי שהוציא אותו לפועל.

חן מויאל היא מיישמת מערכות מידע בחטיבה הטכנולוגית, בנק הפועלים

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

חן מויאל, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully