וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: החללית הענקית של SpaceX שוגרה - והתפוצצה

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 17:35

חברת החלל של מאסק הייתה אמורה לרשום היסטוריה - ושיגרה לחלל את החללית סטארשיפ, על גבי משגר המיועד כולו לשימוש חוזר. הסיבה להתרסקות: כשל טכני שהתרחש בזמן ההפרדה בין המשגר לחללית. הערכות הן שהחברה הפסידה עשרות מיליונים

רגע הפיצוץ של סטארשיפ/SpaceX

חברת SpaceX של המיליארדר אילון מאסק, הייתה אמורה לרשום הערב (חמישי) היסטוריה, עם שיגור החללית הלא-מאוישת Starship (סטארשיפ) - הרקטה החזקה ביותר שנבנתה אי פעם ונועדה לשלוח אסטרונאוטים לירח ובסופו של דבר גם למאדים, על גבי המשגר העוצמתי Super Heavy booster. אחרי דחייה של שלושה ימים בעקבות תנאי מזג האוויר השיגור התרחש בסביבות השעה 16:45 (שעון ישראל), באתר הניסויים של החברה שבבוקה צ'יקה, טקסס, ודקות לאחר השיגור - היא התפוצצה באוויר בגלל כשל טכני.

על אף הכישלון, שהתרי בחדר הבקרה נשמעו מחיאות כפיים של הצוות על השיגור המוצלח, לצד אכזבה של המנכ"ל והמייסד, אילון מאסק. הסיבה להתרסקות היא כשל טכני שהתרחש בזמן ההפרדה בין המשגר לחללית, והערכות הן שהחברה הפסידה עשרות מיליוני דולרים. הסטארשיפ הוא המשגר הכבד ביותר שתוכנן ונבנה אי פעם, והראשון שיהיה רב-שימושי לחלוטין - יחזור לכדור הארץ וימשיך למשימות עתידיות נוספות. הצפי של המייסד הוא שכל שיגור יעלה בסופו של התהליך כשני מיליון דולר.

פיצוץ החללית Starship. רויטרס
פיצוץ החללית Starship/רויטרס
Starship. רויטרס
Starship/רויטרס

החללית תוכננה לבצע הקפה חלקית סביב כדור הארץ, בגובה מרבי של כ-250 קילומטר. תכנונים ראשונים של סטארשיפ פורסמו בשנת 2012, ולאחר יותר מעשור של פיתוח - החללית צפויה לצאת בפעם הראשונה לטיסה קצרה מחוץ לאטמוספירה. SpaceX התחילה לבצע שיגורי ניסיון של השלב השני בסוף דצמבר 2020.

באפריל 2021 בחרה נאס"א ב-SpaceX, לפתח גרסה ייעודית של סטארשיפ עבור משימות מאוישות אל הירח כחלק מתוכנית ארטמיס. תוכנית ארטמיס היא תוכנית חלל מאוישת של ארצות הברית שמטרתה העיקרית היא הנחתת בני אדם על הירח ב־2025, לראשונה מאז 1972 בה נחתו אסטרונואוטים על הירח בתוכנית אפולו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספייס X

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully