וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר - ההודעות שמציעות לכם קנאביס צפוית להיעלם

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 14:29

אם תיבת הדואר הנכנס שלכם בטלפון מלאה בלינקים שמעודדים אתכם לרכוש סמים, ודאי תשמחו לדעת שהוראה חדשה של משרד התקשורת צפויה לשים לזה סוף. החל ממחר - כל מפרסם שיבקש לרכוש חבילת שיווק בסמס לראשונה, יידרש לעבור תהליך זיהוי מצולם. כך זה יעבוד

הודעת SMS. ShutterStock
הודעת SMS/ShutterStock

הסוף למסרונים המזויפים: החל ממחר, 25 באפריל, לא ניתן יהיה לשלוח הודעות סמס ללא זיהוי מוחלט ומצולם. כידוע, ישראלים רבים סובלים בשנים האחרונות ממתקפת הודעות ספאם אנונימיות לטלפון הנייד, בהן מציעים להם לרכוש קנאביס או להשתתף בהימורים, בתוספת טקסטים שיווקיים על "מבצעים" שונים.

מטרת ההוראה החדשה היא לחשוף את זהות מפיץ ההודעות, מספר הטלפון ממנו נשלחות ההודעות ואימות בעל כרטיס האשראי המשלם באמצעות סיסמה חד פעמית אקראית (טכנולוגיית 3D Secure). איך זה יעבוד? עם כניסתה לתוקף של ההוראה החדשה, כל מפרסם שיבקש לרכוש חבילת שיווק בסמס לראשונה, יידרש לעבור תהליך של "הכר את הלקוח" (KYC) על ידי חברות הפצת המסרונים. זיהוי הלקוח יתבצע באמצעות מפגש וידאו מצולם, הצגת שתי תעודות מזהות ואישורים המוכיחים בעלות על עסק או תפקיד מורשה בארגון המבקש לרכוש את חבילת השיווק.

הסוף להודעות ספאם ב-SMS:

כמו כן, יאסר שיגור מסרונים שיווקים תוך שימוש במספרי טלפון לא מזוהים או שמות המכילים תווים, סימנים או אותיות לטיניות שלא עברו אימות ודאי. בנוסף, הגישה למערכת הפצת המסרונים תחייב אימות דו שלבי הכולל סיסמאות חזקות בלבד ומנגנון נעילת חשבון באופן אוטומטי לאחר חמישה ניסיונות כניסה שגויים.

חברת אקטיב טרייל נערכה ליישום ההוראה החדשה באמצעות הטמעת כלים טכנולוגיים מתקדמים, שיסייעו באימות זמין ומהיר כנדרש. לדברי נאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל, החברה משקיעה מאמצים רבים כדי למנוע הפצת מסרונים מזויפים ומסרים בעלי חשש להטעיית הציבור. "אנו מברכים על הרגולציה המגנה על הנמענים ונרתמים על מנת ליישמה תוך שמירה על שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר".
לפי סקר שערכה החברה באמצעות חברת ifocus, 98% מהישראלים עדיין מקפידים לפתוח את יישום הודעות סמס בסמארטפון שלהם, 79% פותחים אותן לפחות פעם ביום ו-20% מהם קוראים כל הודעה שהם מקבלים.

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully