וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית מצריה נשלחה לכלא בגלל תכנים אסורים באינסטגרם

11.6.2023 / 0:06

סלמה אל האשימי הסתבכה בעקבות תמונות וסרטונים שעל פי המשטרה המקומית "נועדו כדי לייצר לה עוד עוקבים למטרות רווח כלכלי". ומסתבר שזו לא הפעם הראשונה שהיא הסתבכה בעקבות התמונות והסרטונים שלה ש"לא הולמים את החברה המצרית"

סלמה אל האשימי מדגמנת בפירמידות/salma.elshimy.officiall

דוגמנית ומשפעינית רשת מצרייה נדונה לשנתיים מאסר בכלא אחרי שהעלתה תכנים "בלתי ראויים ברשת החברתית בתמורה לרווח כלכלי". התביעה באלכסנדריה הורתה באפריל לעצור את הבלוגרית והדוגמנית סלמה אל האשימי והחודש היא הורשעה בגלל התכנים שהיא העלתה לרשת, כיוון שהם "פגעו והחלישו את ערכי החברה המצרית". בנוסף, בית המשפט קנס אותה ב-100 אלף לירות מצריות (כ-12 אלף שקלים).

על פי המשטרה המקומית, סלמה העלתה לחשבונות האינסטגרם, הטיקטוק והיוטיוב שלה (בהם יש לה מיליוני עוקבים) תכנים אסורים ש"פגעו במוסר וצניעות של החברה המקומית". הם טענו שהסרטונים שלה מכילים תכנים אסורים וחושפניים שמטרתם היחידה היא רק כדי להעלות את כמות העוקבים שלה ובכך להגדיל את ההכנסה הכלכלית שלה.

במצרים לא ממש אהבו את התמונה הזו. סלמה ליד הפירמידה

והסרטונים האלה

זו לא הפעם הראשונה שסלמה הייתה מבוקשת על ידי המשטרה בגלל התמונות והסרטונים שלה. היא היתה מעורבת בתקרית בדצמבר 2020, אז היא נעצרה בגלל תמונה שצולמה ליד הפרמידות בה היא מציגה את עצמה כקלאופטרה בלבוש נשחשב לא הולם, סלמה מצידה, טענה שהיא עשתה את זה רק כדי לנסות לקדם את התיירות במקום ושהיא לא ידעה שזה אסור.

הצלם שלה טען שזה הפריע למשטרה רק בגלל שמדובר בדוגמנית למידות גדולות ואם היה מדובר בדוגמנית רזה וחטובה יותר, אף אחד לא היה מתלונן. סלמה העלתה פוסט לפייסבוק שלה בו הודתה לחבריה ששלחו לה הודעות עידוד. היא כתבה: "תודה לכל מי שעומד לצידי וגם לאלו שתוקפים אותי. בסופו של דבר אני אדם. אני מכבדת את האנשים ומכבדת את כל הדעות. אני לא רוצה שאף אחד יכעס עליי".

עורך הדין הני סאמח, חבר הוועדה לחירויות וחופש האדם בסינדיקט עורכי הדין, שעבד על תיקים דומים בעבר, הגדיר את ההאשמות נגד אלשימי כ"עמומות". בראיון לתקשורת המצרית הוא אמר שהן נובעות מ"שרידים של שוביניזם גברי עתיק שמסרב להתקדם לטובת נשים".

מעצרים כאלה הפכו נפוצים יותר ויותר במצרים של א-סיסי, ציין עמר מגדי, חוקר בכיר ב-Human Rights Watch. "הרשויות המצריות עצרו עוד משפיענית באשמת 'פגיעה במוסר' רק בגלל שהיא מפרסמת תמונות שאנו רואים בחיי היומיום ובטלוויזיה", הוא כתב והוסיף כי מעצרים של נשים שפוגעות במוסר "הרקיעו שחקים" תחת א-סיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully