וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nord CE 3 Lite של OnePlus: לא מושלם, אבל מצדיק את המחיר

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 9:28

המכשיר המוזל החדש של היצרנית הסינית מספק בחלקו תמורה טובה למחיר, אך מציג פשרות לא קטנות בכמה גזרות. זה מה שחשבנו עליו

OnePlus Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OnePlus Nord CE 3 Lite/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סדרת ה-Nord של וואן פלוס (OnePlus) היא ניסיון של היצרנית הסינית לתפוס את מקומם של המכשירים ההיסטוריים (שהתייקרו) - עם תג מחיר נמוך ומפרט מהשורה הראשונה לצד כמה פשרות. הדגם החדש, Nord CE 3 Lite, מכוון, כמו שמו, נמוך עוד יותר. עם ההשקה המקומית באמצעות סל-נאו, היבואנית הרשמית של OnePlus, לקחנו את הטלפון החדש להתרשמות מהירה - וחזרנו עם כמה מסקנת שהצליחו להפתיע גם אותנו.

עיצוב וחומרה

אל תצפו להפתעות: המכשיר דומה מאוד לדגמים אחרים של וואן פלוס, ואף למכשירים של OPPO (דגם A17, למשל). והסבר קצר למי ש(עדיין) אינו יודע: שתי החברות, כמו גם vivo ו-realme, שגם כן נמכורת בישראל, הן חלק מתאגיד BBK הסיני.

בכל אופן, ה-Nord CE 3 Lite שוקל 195 גרם בלבד, אבל הוא מרגיש מעט מגושם ביד. בחלקו הקדמי נמצא מסך מסוג LCD בגודל 6.72 אינץ' עם חריר למצלמת הסלפי במרכז חלקו העליון. בדרך כלל גם בתג מחיר נמוך אנחנו מוצאים מסכים איכותיים יותר, ונכון שהצבעים לא מאוד עמוקים בפאנל LCD, התצוגה קריאה בתאורה חזקה, וניהנת מקצב רענון גבוה של 120 הרץ, שזה מאוד יפה לטלפון ברמת המחיר הזו.

הגב של ה-ה-Nord CE 3 Lite עשוי, כצפוי ממכשיר זול - מפלסטיק, וכך גם המסגרת. בנוסף, אין כאן עמידות למים ואבק ולא צוין באיזו זכוכית משתמשת וואן פלוס למיגון המסך. בדופן השמאלית נמצא את מגירת ה-SIM וכפתורי ויסות הווליום, ובימנית נמצא את כפתורי ההפעלה. בחלקו התחתון ממוקמים שקע הטעינה מסוג USB-C, שכבת הרמקול ושקע אוזניות מסורתי מסוג 3.5 מ"מ (וזה מאוד מפתיע). יש כאן גם שבב NFC לביצוע תשלומים במגע בחנויות ורמקולים סטריאופוניים סבירים מינוס-מינוס. חיישן טביעת האצבע ממוקם בכפתור ההפעלה הפיזי בצד המכשיר והוא הגיב ללא בעיות מיוחדות.

OnePlus Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שוקל 195 גרם בלבד, אבל הוא מרגיש מעט מגושם ביד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים וממשק

מכיוון שלא מדובר במכשיר דגל מלא, המפרט לא כולל את המעבד המתקדם ביותר ומתחת למכסה המנוע אפשר למצוא את ערכת השבבים סנאפדרגון 695 5G, שהמעבד שלה מורכב מזוג ליבות מסוג Cortex-A78 בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ ו-6 ליבות מסוג Cortex-A55, יחד עם 8 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 או 256 גיגה-בייט נפח אחסון פנימי, שבנוסף לאפשרות להוסיף כרטיס SD זו תמורה ממש נאה לכסף. המסך, מהתרשמות הקצרה יחסית, מספק את העבודה.

מבחינת תגובתיות, ביומיום המכשיר עובד בסדר בסך הכל, אך היו לו גמגומים קלילים פה ושם. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 13, אשר מגיעה למשתמשי החברה כשהיא לובשת את ממשק המשתמש OxygenOS 13.1, שמשלבת תפריטים נקיים יותר ופחות עמוסים בהשוואה למתחרות וללא אפליקציות מיותרות שמגיעות מותקנות מראש מהקופסה (ע"ע MIUI של שיאומי).

בקיצור, בסך הכל מדובר במוצר שמיועד לעבודות קלילות - אינטרנט, סרטים, וואטסאפ, מיילים ואפילו משחקים פשוטים. מעבר לכך כבר יתחילו קפיצות, אז אל תצפו לביצועים ברמה זהה לאלה של מכשיר דגל, וכנראה שאם תנסו לסחוט את המכשיר עם פעולות מאומצות יותר - תתאכזבו.

OnePlus Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הגב של המכשיר עשוי, כצפוי ממכשיר זול - מפלסטיק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

כמו קודמו, ה-Nord CE 3 Lite כולל סוללה בקיבולת 5,000 מיליאמפר-שעה ואין לו בעיה לשרוד ללא הטענה מהבוקר עד הערב, גם בשימוש תדיר. בממוצע, המכשיר מספק כ-9 שעות של זמן מסך פעיל למשימות שונות, עם בהירות אוטומטית. בערכה וואן פלוס מספקת מטען מהיר בטכנולוגיית SUPERVOOC בהספק של 67 וואט. אז איפה יש בכל זאת חיסרון שכדאי להכיר? לצערנו אין כאן טעינה אלחוטית.

צילום

מערך הצילום של ה-Nord CE 3 Lite מתבלט בעיקר בזכות המצלמה הראשית שכוללת את חיישן ה-HM6 של סמסונג ברזולוציה של 108 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם של f/1.8. לצידו נמצאים חיישן עומק וחיישן מאקו ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל. המצלמה הקדמית כוללת חיישן ברזולוציה של 16 מגה-פיקסל.

OnePlus Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OnePlus Nord CE 3 Lite/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בצילומי חוץ התמונות יצאו די חדות, עם בהירות טובה ללא פיצוי אור שמבהיר מדי את התמונה, ובכל הקשור לצילום בתאורה טבעית איכות הצילום הכללית בסדר. פחות אהבנו את הצבעים הבוהקים - שנראים מעט חיוורים, ודהויים ולא נאמנים למקור.

אבל החולשה הגדולה ביותר של מערך הצילום, למרות גודל החיישן והצמצם הנמוך, זה עדיין צילום בתאורה נמוכה, כך שמספיק שהחדר יהיה מעט חשוך כדי שהתמונות יצאו באיכות נמוכה עם חשיפת יתר מלאכותית. וגם מצב הלילה לא יעזור במצב כזה. צילומי המאקרו היו לא טובים וסבלו מחוסר חדות.

צילום עם ה-OnePlus Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
החולשה הגדולה ביותר של מערך הצילום, למרות גודל החיישן והצמצם הנמוך/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום בתאורה טבעית - התמונות בסך הכל נראות בסדר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Nord CE 3 Lite. צבעים חיוורים ולא מאוד נאמנים למקור/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום במצב לילה עם ה-OnePlus Nord CE 3 Lite. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גם מצב הלילה לא יעזור - מריחה וחשיפת יתר מלאכותית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

על אף שיש לו מתחרים רבים, ה-Nord CE 3 Lite מצדיק את המחיר - 1,299 שקלים (לגרסת 128 גיגה-בייט) ו-1,499 שקלים (לגרסת 256 גיגה-בייט). אפשר מכשירים מעט יקרים יותר שיעשו עבודה טובה יותר, אבל אם בכל זאת חשקה נפשכם במכשיר בתג מחיר נמוך, שגם תומך ברשת דור 5, הוא יעניק לכם חוויית שימוש טובה, רק אל תצפו ממנו לצלם כמו שצריך באופן כללי, ובעיקר בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully