וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים גם רוצים ווב: ישגרו מערך טלסקופים לחלל העמוק עד סוף העשור

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 11:41

לסינים יש יעד שאפתני: לבנות עד 2030 טלסקופ חלל דומה לטלסקופ המערבי ווב, שיישב גם הוא בחלל העמוק. מדובר למעשה במבנה של ארבעה טלסקופים מתואמים שיצודו כוכבים דמויי ארץ המתאימים למחיה

הדמיה של כוכב הלכת LHS 475, דמוי כדור הארץ. NASA, ESA, CSA, Leah Hustak (STScI),
הדמיה של כוכב הלכת LHS 475, דמוי כדור הארץ/NASA, ESA, CSA, Leah Hustak (STScI)

האם הסינים עובדים על טלסקופי חלל שאפתניים משלהם? על פי דיווחים, סין מתכננת לשגר מערך טלסקופים לחלל העמוק, שיחקור ויחפש אחר כוכבים המתאימים למחיה. החזון לפרויקט "מי'יין" (Miyin) הוא שיגור של ארבעה טלסקופים עם מערך איסוף אור ושילוב קרניים לנקודת לגרנג'-2 (אותה נקודה בחלל בה יושב טלסקופ החלל ווב, ומהווה נקודת תצפית ייחודית על מישור כדור הארץ-שמש).

הטלסקופים, שיטוסו במבנה, יספקו תצפיות בתחום האינפרא אדום ויחקרו כוכבים במרחק של עד 65 שנות אור מאיתנו. מטרת הפרויקט היא לחקור כוכבים דמויי-ארץ המקיפים כוכבים דמויי השמש שלנו שהם במרחק לא גדול יחסית בגלקסיית שביל החלב. שהם חלק מהאסטרטגיה הסינית לחקר החלל.

על פי פרסום מדעי קודם, הטלסקופ הסיני ומשלב הקרניים יפעלו כשהם במרחקים של בין 40 ל-300 מטר אחד מהשני, והמערך יהיה מסוגל לצילום מדויק של מערכות כוכבים במרחק של עד 20 פארסק.

הפרויקט כרגע נמצא בשלבים ראשוניים בלבד, אבל הדגמות ראשוניות צפויות בעוד כשנתיים, ולאחר מכן ניסויים למערך בתחנת החלל הסינית טיאנגונג שנה לאחר מכן. אבטיפוס ראשון של מערך טלסקופי החלל הסיני צפוי ב-2027, והבניה של המערך הראשוני תסתיים לא לפני 2030, כאשר שדרוג למערך עם כלי נוסף צפוי בעשור הבא. לסינים יש פרויקט אחר של טלסקופ חלל, המזכיר את טלסקופ החלל האבל אבל עם יכולות משופרות לטענת הסינים, שצפוי להיות משוגר לחלל לקראת סוף השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • כדור הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully