וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ROG Phone 7: מכונת הגיימינג הגדולה

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 11:20

עם עיצוב מושך עין, סאונד פנטסטי, חומרה מטורפת וביצועים גם, לצד אביזרים שמזכירים מחשב גיימינג כלולים בערכה - ה- ROG Phone 7 פשוט נולד לגיימרים או לחובבי נטפליקס בדרכים. בדקנו

ROG Phone 7. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ROG Phone 7/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מי מקוראינו המעט יותר מבוגרים שזוכר את אולמות משחקי הווידאו, הארקייד שהיו נפוצים בשנות ה-80' בוודאי זוכר גם את מכונות הפינבול, אלה שעדיין אפשר למצוא פה ושם - שהיו מלאות אורות צבעוניים, רעש וצלצולים, כשהמטרה הייתה לדאוג שכדור המתכת יפגע בכמה שיותר אלמנטים בתוך המכונה וישיג לנו נקודות, כשלרשותנו עמדו שתי זרועות קפיציות (פליפרים), שהיו מעיפות אותו מעלה ומונעות ממנו לצנוח לתחתית המכונה מה שהיה מהווה פסילה.

ולמה אני מספר לכם את הסיפור הנוסטלגי הזה? כי ה-ROG Phone 7 החדש של אסוס בדיוק הזכיר לי את המכונות האלה. גם הוא סמארטפון שמלא באורות צבעוניים וצלצולים ואין פלא - מדובר בטלפון גיימינג עתיר גימיקים שכולם מכוונים לרצות קהל של חובבי משחקים על הנייד. התוצאה הסופית היא טלפון מאוד לא שגרתי - לא במבנה ולא בתפקוד. הנה מה שחשבנו עליו.

עיצוב ומבנה

עוד לפני שנדבר על ה-ROG Phone 7 עצמו, בואו נדבר על המארז שהוא בו מגיע. מדובר בקופסה שחורה גדולה, טרפזית בעיצוב שדומה ל-Crate מפורטל. כבר משהו ייחודי עוד לפני שאפילו פתחנו את הקופסא. החבק שסוגר אותה, הוא עם כיתובים בכסף, ושנושא את לוגו ה-ROG, רפובליקת הגיימרים - מותג הגיימינג של אסוס. הכיתוב הזה עוד ילווה אותנו בצורות שונות בטלפון עצמו.

כשפותחים את החבק, מסתבר שהוא הופך לסוג של בקר מקרטון, שמכיל כמה כפתורים ושבתוכו מניחים את הטלפון, והוא יספק לנו חוויית הדרכה ראשונית על המכשיר. על אף שמדובר בגימיק, זה גימיק ממש חמוד ומושקע - והתלהבנו ממנו. בהחלט דרך לא שגרתית ומהנה להציג את המכשיר החדש.

הסמארטפון עצמו ממש לא שגרתי. אנחנו קיבלנו מכשיר עם גב לבן, כשמה שניכר בסמארטפון הזה זה המון פרטים קטנים בעיצוב שהופכים אותו למיוחד - אם ברוב הסמארטפונים נקבל מכשיר עם גב חלק ואולי לוגו של החברה וזהו, לא כאן: יש פה קווים שעוברים לאורך הגב, שוב האותיות ROG מוטבעות, יש פה צג LCD צבעוני קטן שמציג אנימציות, במת המצלמות היא טרפז שחור שאגב לא מאוד בולט מהגב הלבן, וכמה רכיבים פה קיבלו נגיעות של כחול טורקיז: טבעת המקיפה את העדשה הראשית, כפתור ההפעלה, מגירת ה-SIM שבצלע הימנית, ועוד רכיב לא שגרתי במרכז הגב קרוב לדופן השמאלית: פתח של תא אידוי שגם מתחבר ליחידת אוורור חיצונית (ראו גם אביזרים ותכונות מיוחדות). גב המכשיר מוגן על ידי זכוכית גורילה 3, ואילו חזיתו - עם גורילה ויקטוס.

ROG Phone 7. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הסמארטפון עצמו ממש לא שגרתי. אנחנו קיבלנו מכשיר עם גב לבן, כשמה שניכר בסמארטפון הזה זה המון פרטים קטנים בעיצוב שהופכים אותו למיוחד/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

הרכיבים הלא שגרתיים נמצאים גם בצלעות המכשיר - בצלע השמאלית נמצא עוד עוד שקע C-USB מלבד השקע המקובל בתחתית שלו שני תפקידים: לאפשר טעינה של ה- ROG Phone 7 גם כשאוחזים אותו במצב אופקי, ולספק כוח ליחידת המאוורר החיצונית. בצלע הימנית נמצא כפתור ההפעלה, ומעליו כפתור נדנדה לווליום מאורך מהרגיל. עוד בצלע הימנית - שני "הדקי אוויר" - הדקים וירטואליים הקבועים בגוף המכשיר. שאפשר גם להשתמש בהם במשחקים בדומה לבקר של פליייסטיישן או אקסבוקס. מקורי.

חזית המכשיר היא כמובן ברובה מסך, עם שוליים דקים יחסית, שבהם קבועים המצלמה הקדמית וגם נורת LED צבעונית לחיווי. נייס. בתחתית הסמארטפון נמצא שקע טעינה C-USB וגם - שקע אוזניות! מאוד ראוי לסמארטפון גיימינג, כך שתוכלו גם לחבר את האוזניות האיכותיות שלכם.

בקופסה נמצא ביחד עם הסמארטפון גם מטען וכבל איכותי וארוך מהרגיל, ומגן גוף (קייס) פלסטי שגם הוא לא שגרתי: זו שדרת פלסטיק פתוחה ברובה, כך שהיא לא מסתירה את העיצוב של הטלפון. מגניב. המשקל שלו לא קל יחסית, הוא כמעט 300 גרם, והתחושה שלו ביד כבדה, אבל טובה ויציבה. בסך הכל ניכר שהמשקל המעט יותר גבוה מהרגיל דווקא הולם סמארטפון גיימינג.

תצוגה וצליל

כסמארטפון שייעודו העיקרי הוא צריכת מדיה, אסוס לא חסכו פה על כלום. הצג, בגודל 6.8 אינץ' הוא פאנל AMOLED משובח מתוצרת סמסונג שעבר כיוונון בידי הטאיוואנים. יש לו רזולוציה של K2.5 פיקסלים (2448 על 1080), ביחס קולנועי של 20:9, וקצב רענון פסיכי של 165 הרץ. הוא תומך HDR10+ כמובן, ומגיע עד לבהירות של 1000 ניט.

באופן לא מפתיע, עם כזו חומרה משובחת, חוויית הצפייה כאן מעולה. הצבעים עמוקים ויש תחושה טובה של עומק שדה. הוא טיפה חסר בחדות, אבל לא באופן מאוד מורגש. את טמפרטורת הצבעים ניתן כמובן לכוונן, אבל הם מדוייקים ומכויילים כדבעי. כך שמבחינת המסך, אין לנו תלונות.

אבל - מי שגונב כאן את ההצגה זה הצליל. זהו הצליל הכי טוב ששמעתי מסמארטפון אי פעם. במסגרת חוברת ההסברים לעיתונאים של לא פחות מ-40 עמודים, אסוס הקדישו כמה עמודים לטכנולוגיה ולפילוסופיית הצליל שלהם. לא אלאה אתכם בפרטים הטכניים, אבל הצליל של הסמארטפון הזה הוא בליגה בפני עצמו. הוא עשיר, היקפי ועוטף, על אף שמלבד שבכה דקה לרמקול האפרכסת אין שום פתח נראה לעין. הצליל, למעשה בוקע מהמסך (אין גם יותר מצב של חסימת הצליל עם היד באחיזה אופקית) אבל לא המסך עצמו משמש כממברנה כמו בטלוויזיות של סוני למשל, אלא שני הרמקולים פשוט קבועים מתחת למסך, כשלכל אחד מהם מגבר נפרד משלו, ומדובר בשני רמקולים עצמתיים ואיכותיים מהסוג שלא תראו לרוב בסמארטפונים. התוצאה פסיכית.

במסגרת גישת האובר קיל שלהם, אסוס גם מצרפים מיני אפליקציה לכיוונון של הגדרות הצליל לפרופילים שונים כמו שיש כיום במחשבים ניידים (קולנוע, מוזיקה, גיימינג ודינאמי), ואפילו אקולייזר ידני, אם תרצו לכוון את הצליל במדויק לטעמכם או טעמכן. חבל רק שלא כללו עם האקולייזר כמה תבניות קבועות מראש.

ה-ROG Phone 7. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הצג, בגודל 6.8 אינץ' הוא פאנל AMOLED משובח מתוצרת סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מצלמה

המצלמה היא דווקא החלק החלש ב- ROG Phone 7. זה לא שהיא גרועה, יש פה מערך צילום מכובד שתיכף נצלול לפרטיו, אבל ניכר בבירור שמשעה שה- ROG Phone 7 הוא יותר מכשיר לצריכת מדיה אם בדמות וידאו או משחקים כמובן, אסוס פחות שמו את יהבם על המצלמה.

המצלמה הראשית היא חיישן סוני 50 מגהפיקסל, מגובה בחיישן 13 מגהפיקסל לעדשה הרחבה, ועדשת מאקרו 8 מגהפיקסל. המצלמה הקדמית היא מצלמת 32 מגהפיקסל. הוא כמובן מסוגל לצלם וידאו ב-8K עם העדשה הראשית, וצילום של 60 פריימים ב-4K.

תוצרי הסטילס של המצלמה יחד עם זאת, בינוניים בלבד. איכות צילומי הלילה לא אחידה, והמצלמה לעתים התקשתה להתמודד עם אור אחורי בצילום מול השמש, כמו גם איזון צבעים קצת מוזר בצילומי פנים ונטייה כללית לבהירות יתר בתמונות. ברור שהמצלמה כאן היא לא המנה העיקרית, ככה שאם אתם זקוקים לביצועי צילום, ה- ROG Phone 7 הוא פחות בשבילכם. זהו טלפון שמיועד יותר לצורכי תוכן מאשר ליוצרים.

ביצועים

וכיון שהוא מיועד לצריכת תכנים, ובעיקר משחקים, לא חסכו כאן בחומרה ובביצועים: ערכת השבבים היא הדור האחרון של קוואלקום, הסנאפדרגון 8 דור 2, עם מעבד שמגיע ל-3.2 גיגההרץ, מעבד גרפי אדרנו 740, לא פחות מ-16(!) גיגהבייט של זיכרון LPDDR5 ו-512 גיגהבייט אחסון עם תמיכה ב-UFS4.0. פלטפורמת התוכנה היא אנדרואיד 13, עם שכבת שיפורים שאסוס הוסיפו מעליה. מבחינת ביצועים, זה טלפון שעקף כל סמארטפון בדירוג, כולל הגלקסי S23 של סמסונג.

מבחן Wildlife הרגיל היה לא מספיק מאתגר בשבילו, אז הלכנו על גירסת האקסטרים. הוא הוציא 3740 נקודות, תוך שהוא שומר על קצב פריימים נאה של בין 20-26 פריימים לשניה, גם בגירסה הקשוחה של המבחן. לפי הנתונים של 3DMark הוא עוקף "רק" 88% מהמכשירים שנבדקו, אבל התוצאה היבשה של 3740 נקודות, הייתה יותר גבוהה מהתוצאה הכי גבוהה ברשימה ששייכת לגלקסי S23 אולטרה - 3733 נקודות. ב-Geekbench הגענו אגב, לתוצאות דומות, עם 3645 נקודות. כך או כך, ה- ROG Phone 7 הוא מפלצת ביצועים רצחנית.

אבל שיפורי הביצועים בחומרה לא נעצרים בפלטפורמה הראשית. אסוס הכניסו כאן שיפורים מטורפים גם בחומרת הרשת, כדי לספק לשחקנים חיבור יציב ונטול לאגים: חומרת התקשורת כאן כוללת מערך Wi-Fi עם שלוש אנטנות(!) וחיבור כפול, 2x2 MIMO ובתקן 6E אם הנתב שלכם תומך בזה. זאת, לצד תמיכה בבלוטות' 5.3, eSIM בנוסף על ה-SIM הקיים, תמיכה בכל פורמט צליל מתקדם לאוזניות שקיים בערך, ואפילו מערך של שלושה מיקרופונים עם טכנולוגיית הפחתת רעשים OZO של נוקיה.

אביזרים ותכונות מיוחדות

ונעבור לצעצועים. בניסיון לתת לגיימרים חוויה שדומה למחשב גיימינג עילי, הטאייוואנים פשוט עפו על עצמם, ולא עצרו בכלום. נתחיל מהתוספות שכלולות בגוף: בגב המכשיר כזכור יש צג POLED צבעוני קטן שאפשר לכוונן אותו דרך אפליקציה ייעודית בסמארטפון. הוא יכול להציג אנימציות חמודות או נתונים כמו מזג אוויר או טמפרטורה של המעבד. זה אמנם לא ה-"אי" של האייפון ומצוי בגב, אבל זו תוספת ממש חמודה.

זוכרים את המכסה של תא האידוי מתחילת הסקירה? יופי. אסוס כוללים בערכה של הסמארטפון יחידת אוורור חיצונית, בשם AeroActive Cooler 7, שכוללת גם הדקי משחק שאפשר לתכנת עם רצפים. היא מתחברת לגב של ה- ROG Phone 7 דווקא בצורה יפה. את החשמל שלה היא שואבת משקע ה-USB שקבוע בצלע השמאלית. מלבד תאורה צבעונית (שגם אותה אפשר לכוונן!) המאוורר מזרים בעצם אוויר קר ישירות לתוך גוף המכשיר, בכך שהיא באופן קפיצי פותחת את המכסה הקבוע בגב ומזרים אוויר פנימה. אסוס טוענים שזה יכול להוריד את טמפרטורת העבודה בעד 8 מעלות. לא בטוח לגבי היומרה הזו, אבל המכשיר בהחלט נשמר קריר, גם בפעילות מאומצת. ליחידה החיצונית יש ארבעה מצבי פעולה, כשהרביעי, העצמתי ביותר דורש חיבור לחשמל - ל-AeroActive Cooler יש שקע גישור חיצוני כך שאפשר לטעון את ה- ROG Phone 7 גם כשמשחקים, והם אפילו כללו שקע אוזניות נוסף, רק כדי לשמר את נוחות השימוש גם כשאוחזים את הסמארטפון במצב מאוזן.

רגע, זה לא הכל! אסוס כללו גם בתוכנה תוספות כמו ה-Armor Crate שלהם שהיא אפליקציה הכוללת את כל הכוונונים של עזרי הגיימינג, כמו גם תכונת "שדון משחקים" שעוזרת באופטימיזציה ומידע על משחקים ספציפיים, וכמובן, קהילת גיימינג משלהם. עוד יש כאן מצב X, שהוא סוג של מצב טורבו שמקפיץ את ביצוע המכשיר, וניתן להפעלה בעזרת "סחיטה" של הדפנות. חמוד. בגדול, ניכר שאסוס באמת עשו הכל כדי לספק חוויית גיימינג מיטבית בשימוש ממושך.

ה-ROG Phone 7. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המאוורר מזרים בעצם אוויר קר ישירות לתוך גוף המכשיר/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

ואם בשימוש ממושך עסקינן, מובן לגמרי שצריכת תוכן מוגברת עם מסך מופעל גם גוזלת חיי סוללה. לשם כך נכללה כאן סוללה גדולה מהרגיל, סוללת 6,000 מיליאמפר שעה (לעומת 4,500-5000 מיליאמפר שעה בטלפון רגיל). את הסוללה הזו אפשר למלא בעזרת המטען 65 וואט המצורף, שהוא קצת גדול, אבל סלחנו לו על זה בעיקר בזכות העבודה שמצורף כאן כבל USB-C ארוך מהרגיל. אסוס לגמרי מבינים את הקהל שלהם.

הסוללה עצמה יכולה להחזיק לכם בשקט יומיים וקצת יותר בשימוש רגיל, אבל יכולה גם לתמוך בכמה שעות טובות של משחק או צפיה בנטפליקס, גם עם בהירות ממוצעת ומעלה. בסך הכל, חיי הסוללה כאן מעולים, מה שגם אולי מצדיק את המשקל הנוסף של המכשיר. מוכנים לסבול בשביל סוללה שמנמנה.

בשורה התחתונה

ה-ROG Phone 7 הוא בפירוש מכשיר גיימינג נטול פשורות. הוא מיועד לגיימרים, נולד לגיימרים, אבל גם ישרת נאמנה אנשים שפשוט מחפשים מכשיר חזק למשימות כבדות כמו למשל עריכת וידאו. האביזר של המאוורר בהחלט יכול לתרום אם נדרשות מהסמארטפון מטלות כבדות לאורך זמן. אם אתם צרכני מדיה, נטפליקס, או משחקים - ה- ROG Phone 7יציע לכם חוויית שימוש מעולה ויוצאת דופן. ברם, המצלמה שלו היא מספקת בלבד ולא יותר.

והגענו לסעיף הכואב באמת, סעיף המחיר. אנחנו בדקנו את גירסת ה-Ultimate העילית של ה- ROG Phone 7 שעולה 5600 שקלים. זה המון כסף בשביל סמארטפון ומתחרה רק בסמסונג ובאפל (ובדגם האחרון של שיאומי) מבחינת המחיר. ברם, קשה לומר שאתם לא מקבלים פה תרומה לאגרה: לא רק שהטלפון הזה סופר יפה ומעוצב בצורה ייחודית ומושכת עין, הוא מגיע עם סוללה יוצאת דופן בקיבול וביצועים עיליים. אם אתם צרכני תוכן, סרטים ומשחקים שהפרוטה מצויה בכיסם, ה- ROG Phone 7 צריך להיות ברשימה הקצרה שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully