וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"אמזון של פוטין" מבצעים בדיקות בעירום מלא לעובדות החברה: תיעוד מטריד

2.5.2023 / 0:01

תייעוד מחתרתי חושף כיצד חברת Wildberries הרוסית, המקבילה שלהם לאמזון ו-eBay, מבצעת בדיקות משפילות בעירום לעובדות בכניסה למשרדים

עובדות עוברות בדיקות בעירום בחברת Wildberries/ספק: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשים שעובדות בחברת מסחר אלקטרוני רוסית שהושוותה לאמזון ו-eBay מחוייבות לעבור בדיקה משפילה בעירום בכניסה למשרדיהן, כך עולה מסרטון מחתרתי ששותף לאחרונה ברשת.

הסרטון שדלף מציג לכאורה כיצד הנשים העובדות בחברה מתפשטות לפני שהן נאלצות לעמוד בתור ולעבור דרך מחסום ביטחוני המאויש על ידי סורקות בכניסה למשרדים בסנט פטרסבורג של Wildberries, חברת הטכנולוגיה שמנהלת את הקמעונאית המקוונת הגדולה במדינה.

לפי התקשורת הרוסית, החיפושים נעשים במטרה למנוע מעובדים להכניס טלפונים או שעונים לחלל העבודה וכן כדי לפקח על גניבות. "עובדים, בפיקוח מצלמות וידאו, מתפשטים והולכים לנקודת הבדיקה", נכתב בדו"ח. גם גברים עוברים ככל הנראה את החיפושים המשפילים, לפי סוכנויות הידיעות הרוסיות.

ככה זה נראה

Wildberries, המעסיקה כ-32,000 עובדים ברחבי רוסיה ושכנותייה, נמצאת בבעלותה של טטיאנה בקלצ'וק, יזמית בת 47 שנחשבת למיליארדרית הראשונה ברוסיה. על פי דיווחים, לבקלצ'וק היה שווי מוערך של 13.3 מיליארד דולר ב-2021.

בחודש שעבר דיווחה סוכנות המדיה הרוסית הממשלתית TASS כי העובדים בחברה פתחו בהאטת עבודה בפריסה ארצית בתגובה למדיניות חדשה של החברה שהטילה עליהם אחריות לכל פריט שהוחזר בטענה שהוא פגום או נשלח לכתובת הלא נכונה.

"נלך לעבודה כדי לא להפר את תנאי חוזי העבודה, אבל לא נמסור סחורה לקונים", אמר ראש הקבוצה המייצגת את עובדי Wildberries לגרסה הרוסית של פורבס. הפסקת העבודה למחצה אילצה את החברה להשעות את התקנות החדשות, על פי דיווחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עובדות עוברות בדיקות בעירום בחברת Wildberries. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הן נאלצות לעבור זאת מדי יום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עובדות עוברות בדיקות בעירום בחברת Wildberries. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטרת הבדיקה למנוע מעובדים לשאת טלפונים או שעונים לחלל העבודה וכדי לפקח על גניבות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי המגזין הרוסי לייף, עיתונאי שלה עבד בחברה בחשאי והוא "הרגיש את כל ה'קסמים' של העבודה במחסן. הוא עבד שם רק שלושה ימים, אבל היו לו מספיק חוויות שייחרטו בו לכל החיים. לפי התחקיר שלו, כל בוקר במחסן באמת מתחיל בהליך משפיל של חיפוש בעירום".

הגילויים גרמו לזעזוע ברוסיה, כאשר רבים קראו לנקוט צעדים נגד החברה. בעוד שהשיטות של בקאלצ'וק הביאו להצלחה מדהימה של החברה במהלך המלחמה באוקראינה, עם עלייה של 95% משנה לשנה במחזור, האימפריה שלה נפגעה מהשביתות האחרונות בגלל דרישות העבודה הנוקשות שלה.

מאז שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לצבאו לפלוש לאוקראינה לפני יותר משנה, מאות חברות מערביות עזבו את רוסיה לחלוטין. הכלכלה הרוסית ספגה סנקציות כלכליות שהוטלו על ידי מדינות שאינן רוכשות עוד את מוצרי היצוא העיקריים שלה, כולל נפט וגז טבעי.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully