וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JBL Tour Pro 2: בדקנו אוזניות עם מסך מגע

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 9:24

האוזניות החדשות של ענקית הסאונד האמריקנית משלבות מסך מגע על מארז הטעינה, ומציגות איכות שמע מדהימה ועיצוב פרימיום. המחיר? 799 שקלים. גימיק או לא? זה מה שחשבנו

JBL Tour Pro 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
JBL Tour Pro 2/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש גבול מאוד דק בין רעיון פורץ דרך לגימיק - מה שנראה לאחד כלהיט הבא, עשוי להיראות בעיני אחר ככישלון. כש-JBL הציגה לראשונה את האוזניות החדשות שלה בתערוכת CES 2023 בחודש ינואר האחרון, היה ברור שיש כאן פטנט מעניין שמכוון גבוה - מסך מגע במארז הטעינה. אפשר בין היתר לשלוט בעזרתו באקולייזר, לשלוט בסינון הרעשים ולדלג על שירים. אז גימיק או טרנד? קיבלנו את האוזניות מרשת באג, יבואנית JBL, וחזרנו עם תשובה די מורכבת.

עיצוב

מדובר באוזניות מעוצבות וקלות במיוחד. הן מעט מעוגלות, יש שיגידו שמעט גדולות (עניין של טעם), וכוללות את ה"גדם" (הקצוות הבולטים) שתמצאו אצל רוב החברות. הצימוד (חיבור) למכשיר הוא פשוט - לחיצה ארוכה על כפתור הממקום בתחתית מארז הטעינה, ומציאת הדגם בתפריט הבלוטת' של הסמארטפון תוך כמה שניות. בנוסף, בכל הדלקה האוזניות יהבהבו ויבשרו באמצעות צליל אם אתם מחוברים.

מארז הטעינה קצת שמנמן ומעט כבד יותר מהרגיל - לא תוכלו להכניס לכיס אחד ביחד עם הסמארטפון, אך מסך המגע הזעיר משתלב בו נהדר וכולל שוליים מעוגלים. יחד עם זאת, המארז עשוי מפלסטיק מחוספס בגימור פרימיום והוא ידידותי לחלוטין לכף היד. פאנל ה-LED בגודל 1.4 אינץ' גדול מספיק כדי שהתפריטים שלו יהיו קלים מספיק לקריאה ודפדוף ביד אחת.

יתרון נוסף של ה-JBL Tour Pro 2 נמצא באחיזה באוזניים. בניגוד ללא מעט אוזניות TWS שנותנות תחושה שהן רופפת (היי סוני! היי סמסונג!), כזו שעוד רגע תגרום להן ליפול מהאוזן, האחיזה של ה-Tour Pro 2 מאוד בטוחה בזכות המשקל הדי נמוך שלהן, כך שלא הרגשנו אותן באוזניים גם בהאזנה ממושכת.

JBL Tour Pro 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך המגע הזעיר כולל שוליים מעוגלים ומשתלב בצורה מושלמת במארז הטעינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חווית שימוש ושליטה

השליטה ב-JBL Tour Pro 2 מתבצעת גם דרך האוזניות עצמן - וגם דרך מארז הטעינה. כשהקייס לא בהישג יד תוכלו לשלוט באוזניות בעזרת משטחי המגע שלהן. כך למשל, בין היתר, משטח המגע של האוזניה הימנית משמש לצורך שליטה בניגון (עצירה או הפעלה), משטח המגע של האוזניה השמאלית מאפשר שליטה ברמת ביטול הרעשים.

ונעבור לחלק המעניין ביותר: מסך המגע במארז הטעינה, ולפני שנצלול לעומק, נציין שמדובר ברעיון די מוצלח. נגיעה בודדת "תעיר" את המסך, וכדי להשתמש בו צריך להחליק ימינה עם האצבע על מנת לשחרר את הנעילה. בסך הכל קיימים 10 תפריטים שונים - שליטה במוזיקה, ווליום, שליטה בביטול הרעשים, אקולייזר, טיימר, Spatial Sound (תקן שמספק תחושה של צליל טבעי וריאליסטי), בהירות מסך, שינוי רקע, VoiceAware (אפשר להחליט כמה מהקול שלכם לשמוע) והפעלה או עצירה אוטומטית.

האם המסך שימושי? כן. האם הוא הכרחי? לא בטוח. במהלך השבוע שסקרתי את ה-JBL Tour Pro 2 המארז היה במקום לא נגיש - בתיק, בחדר אחר או בכיס, ולא הרגשתי בחסרונו. כן היה נחמד לשחק עם האקולייזר ללא הצורך בלהוריד אפליקציה, אבל להנמיך או להגביר את הווליום היה לי פשוט יותר מהטלפון או מהשעון, ואת סינון הרעשים ביטלתי בטפיחה בודדת על האוזניה.

JBL Tour Pro 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האם המסך שימושי? כן. האם הוא הכרחי? לא בטוח/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אבל אם כן אצטרך לציין פרט שימושי לזכות מסך המגע במארז - הוא מציג התראה כאשר מקבלים הודעה בנייד. זה נחמד ויכול לחסוך לא מעט מבטים לסמארטפון בשעות העבודה.

סאונד

גם במחלקת הצליל היו לי ציפיות מ-JBL וגם הן לא אכזבו - הן נשמעות נהדר, אבל הבה נרחיב. הדרייברים הגדולים (בקוטר 10 מ"מ) ש-JBL שילבה באוזניות עוזרים כמובן בלספק באסים מצויינים. הם עמוקים, חזקים ומורגשים היטב, ועדיין לא צורמים באוזן גם כשמגבירים לעוצמות שמע גבוהות. נוסף על כך, הצלילים והתווים נשמעים נהדר - ולא הרגשתי צורך לשנות את האקולייזר כדי לקלוע לטעם המדויק שלי.

האוזניות גם לא אכזבו במהלך צפייה בסרטוני וידאו (נטפליקס ויוטיוב, למשל). הצלילים מאוד נקיים, והן מדגישות טוב קול אנושי, עם באסים מדויקים ולא מוגזמים גם בסצנות מלאות ברעש. לסיכום, הן מתפקדות נפלא במגוון רחב של ז'אנרים.

עוברים לסינון הרעשים (ANC): באוזניות שלושה סוגי ביטול רעשים, ה-Noise Cancelling המוכר שיוצר את השקט האבסולוטי המלאכותי באוזניים; ה-Ambient Aware המהווה את הגרסה המרוככת שלו; וה-TalkThru שמאפשר לנהל שיחה מבלי להסיר את האוזניות - שבפועל הרגיש לנו כמו עוד גרסת Ambient עם חידוד קל של הקול שלנו. בסך הכל, הביטול רעשים עושה את העבודה וקל להתנתק מסביבה רועשת. כמו כן, ביצועי המיקרופונים ב-JBL Tour Pro 2 מפתיעים לטובה - גם בדיבור מחוץ לבית ובמקומות רועשים.

JBL Tour Pro 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
באסים מצוינים: גם במחלקת הצליל היו לי ציפיות מ-JBL וגם הן לא אכזבו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיי סוללה

על הנייר, ב-JBL מבטיחים עד עשר שעות עבודה ועוד 30 שעות בסך הכל, לצד 8 שעות עבודה מחוץ לנרתיק ועוד 24 שעות יחד עם הנרתיק כאשר True Adaptive Noise Cancelling מופעל. כדי לחסוך זמן, טעינה מהירה למשך 15 דקות מספקת 4 שעות נוספות. בפועל, האוזניות סיפקו לי זמן סוללה ארוך - כ-7 שעות מחוץ למארז. עם זאת, את המארז טענתי לראשונה אחרי כיומיים של שימוש לא רציף.

בשורה התחתונה

במחיר של 799 ש"ח אצל היבואן הרשמי (באג) מספקות אוזניות ה-JBL Tour Pro 2 תשובה יפה למתחרות שלהן בקטגוריית הפרימיום - עם פלוס בצורת מסך מגע בקייס. הן נוחות לשימוש, מציעות עיצוב מרשים, סאונד מצוין ובאסים עמוקים, כאשר שליטה רחבה יותר בצלילים ניתן לבצע באמצעות מארז הטעינה. מסך המגע שימושי אך לא הכרחי, והיה נחמד אם המארז היה שוקל פחות.

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully