וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג לעובדיה: אל תשתמשו ב-ChatGPT

3.5.2023 / 9:08

הענקית הקוריאנית הורתה לעובדיה לא להשתמש בשירותי בינה מלאכותית כמו ChatGPT או בארד של גוגל בשל חששות אבטחה, זאת בעקבות אירוע של דליפת מידע רגיש בחודש שעבר

סמסונג. ShutterStock
סמסונג/ShutterStock

סמסונג אסרה על עובדיה להשתמש בכלים של בינה מלאכותית מחוללת, כמו ChatGPT או בארד של גוגל. זאת בעקבות אירוע בחודש שעבר, שבו מהנדסים של החברה העלו קוד פנימי ורגיש לרשת, וגרמו בטעות לדליפתו. הנהלת החברה מיהרה להגיב: במזכר לעובדים נאמר כי "מטה החברה בוחן אמצעי אבטחה ליצירת סביבה לשימוש בטוח בבינה מלאכותית מחוללת כדי לתגבר את הפרודוקטיביות ויעילות עובדיה".

"ברם, עד שאמצעים אלה יהיו מוכנים, אנחנו באופן זמני מגבילים את השימוש בבינה מלאכותית מחוללת", נכתב במזכר לעובדים. עוד הביעה החברה דאגה בפני עובדיה מכך שמידע שנשלח לכלים הללו, מאוחסן על שרתים חיצוניים, ויצירת גישה בשגגה. כך למשל, נזכיר ש-ChatGPT משתמשת במידע שמועלה אליה לצורכי אימון של הבינה המלאכותית אלא אם המשתמש ביקש מפורשות שלא לשתף את המידע (Opt Out).

ChatGPT, OpenAI, בינה מלאכותית. רויטרס
"מטה החברה בוחן אמצעי אבטחה ליצירת סביבה לשימוש בטוח בבינה מלאכותית מחוללת כדי לתגבר את הפרודוקטיביות ויעילות עובדיה"/רויטרס

אזהרת ההנהלה של סמסונג לא נפלה על אוזניים ערלות - בסקר פנימי שנערך אצל עובדי החברה באפריל, 65 אחוזים מהם השיבו שהם מאמינים שכלי בינה מלאכותית טומנים בחובם סיכונים. במקביל, נודע כי סמסונג עובדת על כלי בינה מלאכותית משלה לשימוש העובדים מבלי לחשוף את המידע הרגיש של החברה לגורמי צד שלישי.

יצויין כי סמסונג איננה היחידה שנוקטת גישה זהירה לגבי בינה מלאכותית מחוללת לסוגיה. איסורים דומים יושמו בגופי בנקאות כמו ג'יי פי מורגן, בנק אוף אמריקה וסיטי גרופ. סביר להניח שגם גופים אחרים המטפלים במידע רגיש, יצטרפו לסמסונג ולבנקים, ויחלו עם מדיניות פנימית שנועדה לצמצם את סיכון חשיפת המידע לכלי בינה מלאכותית מחוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully