וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינקס מודיעה על שת"פ עם גסטרו הלת' ופרומיתאוס

יחברו לשיפור הטיפול במחלות מעי בעולם: "שיתוף הפעולה יעזור לקדם הבנה של יעילות במתן תרופות טיפוליות והשפעתן על תוצאות הטיפול"

עומר דרור. יחצ,
עומר דרור, מנכ"ל לינקס/יחצ

חברת הסטארטאפ הישראלית לינקס (Lynx.MD), המספקת פלטפורמה להנגשת מידע רפואי, בצורה מאובטחת ומשמרת פרטיות, הודיעה היום (רביעי) על שיתוף פעולה עם חברת פרומתיאוס (Prometheus) וארגון גסטרו-הלת' (Gastro Health), כדי לאפשר באופן מאובטח שימוש בנתונים קליניים מהעולם האמיתי (Real World Data) לניתוח רטרוספקטיבי של מחלות מעי דלקתיות (IBD) ואיתור טיפולים ביולוגיים. שיתוף הפעולה בין הגופים באמצעות חדרי המחקר הווירטואליים של לינקס, ינגיש 10 שנות דאטה רפואית בתחום ה-IBD, באופן בלתי משויך ואנונימי, כדי לחקור ולהמחיש את הערך של פלטפורמת ניטור התרופות הטיפוליות של פרומתיאוס Anser IFX, ובכך לשפר את התוצאות הקליניות של מטופלים תוך הורדה משמעותית בעלויות הטיפול הרפואי של חולים במחלות IBD.

על פי המרכז לבקרת מחלות, קרוב ל-3.1 מיליון אמריקאים אובחנו עם צורה כלשהי של IBD, מחלה דלקתית כרונית המשפיעה על מערכת העיכול. הסימפטומים המתמשכים והסיבוכים הפוטנציאליים יכולים להוות השפעה משמעותית על איכות החיים של המטופל וליצור נטל כלכלי משמעותי על כתפיו. טיפולים שונים כגון אינפליקסימאב (IFX), משמשים לעתים קרובות לטיפול ב-IBD, אך למרבה הצער, עד 40% מהחולים חווים ירידה ביעילות הטיפול של גורמים אלו לאורך זמן. וכך, החברות המבטחות והמטופלים נושאים בהתאמה כל אחד בעלות הכספית של טיפולים לא יעילים, זאת לצד ההתמודדות הפיזית כמובן של המטופל. שיטת ניטור תרופות טיפולי הוכחה כמשפרת את עמידות התרופות והיעילות שלהן, תוצאות המטופל, כמו גם את העלויות הכרוכות בטיפול.

"השותפות שלנו עם Lynx.MD ו-Gastro Health מאפשרת לנו לגשת לאחד ממאגרי הנתונים הגדולים ביותר של IBD בעולם", אמרה פטרישיה ואסקז, סגנית נשיא בכירה לפיתוח מסחרי ותאגידי בפרומתיאוס. "אנו מאמינים שהיכולת לשלב בצורה מאובטחת נתוני מעבדה קליניים אנונימיים עם מאגר נרחב של נתוני פרקטיקה קלינית תאפשר לנו לקבל תובנות חשובות לגבי התועלת הקלינית בעולם האמיתי של Anser IFX ככלי רפואה מדויק, ויעילותו בשיפור תוצאות המטופל".

גסטרו הלת', אחד ממכוני הגסטרואנטרולוגיה הגדולים בארה"ב, תספק גישה למאגר נתונים של למעלה משלושה מיליון מטופלים ייחודיים מיותר מ-400 רופאי גסטרו, מה שהופך אותו לאחד ממאגרי הנתונים הגדולים בעולם בתחום ה-IBD. "על ידי מתן גישה מאובטחת למאגר העשיר הזה של נתוני IBD, נוצרת הזדמנות לקדם את הטיפול לא רק במטופל במכון מסוים או במקום מסוים בעולם, כי אם עבור כל חולי ה-IBD מסביב לעולם", אמר ג'וזף גרסיה, מנכ"ל גסטרו הלת'. "שיתוף הפעולה עשוי לשפר אפשרויות ותוצאות טיפול עבור אינספור אנשים".

"אנו גאים לשתף פעולה עם Prometheus Laboratories ו-Gastro Health בתחום החשוב הזה של הטיפול הביולוגי לחולי קרוהן וקוליטיס", אמר עומר דרור, מנכ"ל ומייסד שותף, Lynx.MD. "שיתוף הפעולה יעזור לקדם הבנה של יעילות במתן תרופות טיפוליות והשפעתן על תוצאות הטיפול, מה שיוביל לשיפור איכות הטיפול בחולי IBD ומחלות אוטואימוניות אחרות".

עם טכנולוגיית פרטיות מתקדמת, הפלטפורמה של לינקס מאפשרת לחוקרים לעבוד עם נתוני מטופלים מהעולם האמיתי, מובנים ולא מובנים, תוך עמידה בתקנות GDPR ו-HIPAA. הפלטפורמה מאפשרת לחוקרים לשלב נתונים קליניים מהעולם האמיתי מספקי שירותי בריאות עם מערכי נתונים משלהם, יכולת המאפשרת הבנה מקיפה של תוצאות המטופל ואפשרויות הטיפול השונות. היכולת הזו לאגד נתונים שונים ולגשת אליהם, מאפשרת לחוקרים לזהות תובנות, דפוסים ומגמות חדשות שיכולות להניע התקדמות בידע רפואי ובטיפול בחולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully