וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל, מאחורייך: מיקרוסופט עובדים על מעבד חדש משלהם לווינדוס 12

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 10:34

מיקרוסופט, שבשנים האחרונות מראה חדשנות ונמרצות, מתכננת לתת פייט לאפל עם מערכת ההפעלה החדשה שלה, לצד דיווח על פיתוח מעבד מתוצרת בית מבוסס ARM. כל הפרטים

מיקרוסופט. ShutterStock
מיקרוסופט/ShutterStock

על פי דיווחים של כמה בלוגי טכנולוגיה בעולם (המסתמכים על Windows Latest), מיקרוסופט הרחיבה את הצוות שעובד על פיתוח של מעבד תוצרת בית, שייתן מענה לסדרת ה-M של אפל. בדומה לשבב של אפל, ה-"מערכת של שבב" של מיקרוסופט גם היא תתבסס על עיצובי מעבדים של חברת ARM, שנמצאת בכל סמארטפון כמעט. הפיתוח של המעבד החדש ייעשה במקביל לפיתוח של מערכת ההפעלה החדשה ווינדוס 12, כדי לוודא תאימות מלאה לשבב החדש.

הדיווח הזה מסתמך על כמה מודעות דרושים של מיקרוסופט, ומניתוח שלהן. הצעת העבודה אומרת כי המפתח או המפתחת החדשים יעבדו עבור "צוות הסיליקון" של מיקרוסופט, ויעסקו בפיתוח לפלטפורמת הענן Azure, לאקסבוקס, סרפייס ומשקפי המציאות המעורבת HoloLens בעזרת "רכיבי סיליקון בפיתוח פנימי של מיקרוסופט".

אמנם, יש קפיצה מסוימת במסקנות מתיאורי משרות למטרות פיתוח, אבל אם משלבים את זה עם האישור של מיקרוסופט כי ווינדוס 12 תתמוך באופן מלא בארכיטקטורת ARM, יש סיכוי לא רע שמיקרוסופט מפתחת מענה משלה ל-M2 של אפל ואולי ה-M3 שייחשף בקרוב.

בהתחשב בעובדה שמיקרוסופט כבר ניסתה את כוחה עם שבבים ממותגים תחת קורת הגג שלה, כמו ה-SQ1, ולאחריו הגיע גם ה-SQ3 שהוצג בדגמי הסרפייס 9 של השנה והציג ביצועים לא רעים.את הפיתוח שלהם היא עשתה ביחד עם קוואלקום - כשקוואלקום עושים עבורה את מרבית הפיתוח של המעבד, והיו מבוססים על הסנאפדרגון 8CX.

משרדי אפל בסיצ'ואן, סין.. Unsplash
יש סיכוי לא רע שמיקרוסופט מפתחת מענה משלה ל-M2 של אפל ואולי ה-M3 שייחשף בקרוב/Unsplash

מה עם ווינדוס 12?

לגבי מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, ווינדוס 12, עדיין רב הנסתר על הגלוי, אבל פרטים החלו להיחשף. תאריך השחרור המיועד שלה הוא סוף 2024, והיא אמורה להתאים ליותר מכשירים ותצורות מאשר בעבר. עוד היא תנצל יכולות של עיבוד בינה מלאכותית המוטמע בשבבים מודרניים ותשפר את חוויית השימוש. בכל מקרה, מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט כבר צוברת מוניטין ברשת, שנה וחצי לפני צאתה לשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully