וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייך, אכלת אותה: מה עושים נגד מצלמות נסתרות?

8.5.2023 / 8:53

תופעת המצלמות המוסלקות במלונות ובדירות AIRBNB גואה, אבל אם פעם אפשר היה לזהות אותן בקלות יחסית, היום המשימה כבר מורכבת יותר. איך בכל זאת תוכלו להתגבר על הפרנויה?

בריטני גילתה מצלמה נסתרת באמבטיה/מעריב

מציצנות היא פאראפיליה המתבטאת בהתנהגות (הנקראת גם "סקופופיליה" או "אינספקציונליזם"), המכוונת להשגת הנאה מינית על ידי הצצה בסתר באנשים. לעיתים, מדובר על גבר שמציץ מבעד לחלון לעבר דירה בקומת קרקע, בפעמים אחרות יהיה זה בעל נכס שמשכיר אותו ב-AIRBNB: הוא מתקין מצלמה, לרוב בחדר המיטות או באמבטיה, ומספק את צרכיו החולניים מהתבוננות בנשים וגברים ברגעים אינטימיים.

התופעה גדולה משמעותית משנדמה לכם. במרוצת השנים האחרונות התגלו לא מעט מקרים כאלו. כך, למשל, רק לפני מספר ימים נחשף סיפור על צעירה קנדית שהחליטה לחגוג את יום הולדתה ה-30 יחד עם 14 חברות נוספות שלה. הן שכרו יחדיו בית באמצעות Airbnb, אך גילו לחרדתן מצלמה נסתרת שהוטמנה בחדר הרחצה. במקרה נוסף, בחורה צעירה מספרת כי כשהגיעו אל הנכס המושכר, הן לא שמו לב לפרטים חריגים והתנהלו כרגיל, השתמשו בחדר המקלחת, בחדר השינה ובסלון. לטענתה של השוכרת, כעבור שהייה של 24 שעות בנכס, היא נרדמה בסלון וכשהתעוררה גילתה להפתעתה מצלמה בתקרה.

מצלמה נסתרת. ShutterStock
אי אפשר לדעת איפה המצלמות מוחבאות/ShutterStock

התופעה לא מתרחשת רק בדירות המושכרות ב-AIRBNB, אלא מתגלה לא פעם גם בבתי מלון. כך, למשל, לפני מספר חודשים נחשפה פרשה חמורה שהתרחשה במלון בתל אביב, כאשר על פי החשד בעליו התקין מצלמות נסתרות בחדרים, כדי לצפות בזוגות כשהם במצבים אינטימיים. במקרה נוסף, משטרת דרום קוריאה עצרה שני אנשים בחשד שצילמו בחשאי 1,600 אורחים בבתי מלון ושדרו ואת הצילומים בסטרימינג באינטרנט. החשודים התקינו מצלמות נסתרות ב-42 חדרים ב-30 מלונות בעשר ערים.

לאור ריבוי הפרסומים בנושא, בשנים האחרונות, החלו יותר ויותר שוכרי נכסים או אורחים בבתי מלון, לסרוק את החלל ולחפש אחר מצלמות מוסלקות, אולם מדובר על אתגר לא קטן, ולא פעם, על אף החיפוש השיטתי, המצלמה לא מתגלה. מדוע?

"ההתפתחות הטכנולוגית מזערה את המצלמה לרמה של סיכה, אותה ניתן לשים בכל אלמנט או אביזר שעולה על דעתכם, או בעיקר, בכאלו שמעולם לא חשבתם שניתן להתקין מצלמה בהם", מסביר עו"ד גולן וישניה, מבכירי המומחים בישראל בתחום ציוד הריגול, מנכ"ל חברת 'וורלדשופ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מצלמה נסתרת במפצל. יחצ,
רואים פה מצלמה? יופי, אז תדעו שהיא קיימת/יחצ

הדבר הראשון שיש לעשות, הוא לבדוק במקומות "נוחים" למי שרוצה לצלם אתכם במצבים הכי אינטימיים, למשל גלאי עשן על התקרה מעל המיטה, ראש המקלחת או אפילו שעון מעורר ליד המיטה.

הסלקת מצלמות לא נעשית רק על ידי בעלי הדירה, או ע"י חדרן או פקיד קבלה סוטה. במרוצת השנים, התגלו לא מעט סיפורים על אורחים בבתי מלון, שהתקינו מצלמה בחדר, עזבו אותו, וביקשו כעבור מספר שבועות לשוב דווקא אליו. "כשמדובר על מציצנות, אין גבול ליצירתיות של הסוטה. לעיתים, הוא רק יאונן תוך כדי צפיה במתרחש, אולם רבים המקרים כי הוא גם סוחר בהם ומעביר אותם לאתרי פורנו, תמורת תשלום", ציין הפסיכיאטר ד"ר ריינהרט ארני, מומחה לסטיות מיניות.

מקרה זכור במיוחד הוא של שדרנית הטלוויזיה הפופולרית האמריקנית ארין אנדרוז. ב-2008 קדח אדם בשם מייקל דיוויד בארט חור בקיר החדר שבו שהשתכנה אנדרוז במלון במילווקי. כעבור שנה התפרסמו צילומים שלה בחדר בעירום מלא והפכו ויראליים. לאחר חקירת FBI בארט נעצר ונמצאו ברשותו הקלטות נוספות שתוכנן לא הופץ. הוא נכלא לשנתיים וחצי וקיבל קנס. אנדרוז תבעה אזרחית את בארט ואת רשת המלונות, שסיפקו לו את המידע על הימצאותה בחדר ושריינו לו חדר סמוך. היא זכתה בסכום של 55 מיליון דולר.

ארין אנדרוז עיתונאית פוקס ספורטס מעידה במשפט. AP
כל העולם ראה אותה בעירום. ארין אנדרוז בוכה במהלך משפטה/AP

אז איך בכל זאת תוכלו להבטיח כי סרטונים שלכם בעירום, או בעודכם מקיימים יחסי מין, לא יפורסמו ברבים, או ישמשו לצורך סיפוק צרכים חולניים של סוטים?

"האפשרות היחידה שיעילה באמת היא לבצע בדיקת האזנה, או בדיקה לגילוי מצלמות נסתרות באמצעות מגלה תדרים מ-1MHz עד 12GHz שכולל מערכות מעקב ע"ב GSM, וויפיי, בלוטותFM, VHF, UHF, ושידורי רדיו ווידאו אל-חוטיים", מסביר וישניה. לדבריו, בשנים האחרונות חלה הוזלה משמעותית וניתן כיום לרכוש גלאי כזה, בעלות של כ-1,000 שקלים: "המוצר כולל לד מובנית בהירה במיוחד לגילוי מצלמות גלויות ונסתרות בכל גודל ובכל מקום, והוא מזהה מצלמות גם כאשר הן אינן פעילות וללא מקור חשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully