וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה: גוגל נפטרת מהסיסמאות

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 18:45

גם גוגל מצטרפת לחברות שלא ידרשו מכם סיסמה בכניסה לשירותים שלה, ומכריזה על Passkeys, הגירסה של גוגל לכניסה ללא סיסמה

גוגל. ShutterStock
גוגל/ShutterStock

גוגל הכריזה השבוע על תמיכה בשירות כניסה ללא סיסמה, בדומה למה שהכריזו כבר מיקרוסופט ואפל וחברות נוספות, וכעת תאפשר כניסה לדואר שלכם או לכל שירות גוגל אחר ללא סיסמה - כאשר התחליף יהיה הזדהות ביומטרית על מחשב או סמארטפון הרשומים אצלה כבטוחים, או לחלופין שימוש במפתח אבטחה פיזי. המפתחות של גוגל הם תואמי FIDO, חלק מהברית שבה חברות גם אפל ומיקרוסופט, כך שהתאימות שלהם תהיה גם לכל מערכות ההפעלה הנפוצות של שתי החברות.

כדי ליצור לעצמכם מפתח אבטחה, משתמשי גוגל יכולים להיכנס לחשבון שלהם, לבחור באפשרות "אבטחה" תחת ניהול חשבון, ושם לבחור ב-"Create a Passkey". שם נוצר קשר בין אבטחת חשבון הגוגל שלכם ובין אמצעי האימות הביומטרי הקיים במכשירכם, יהא זה סמארטפון או מחשב, בעזרת זיהוי פנים או טביעת אצבע. אם יש לכם סמארטפון אנדרואיד המקושר כבר לחשבון הגוגל שלכם, תוכלו פשוט להפוך אותו לאמצעי האבטחה העיקרי שלכם.

גוגל הודיעה כי התהליך ייקח עוד זמן, ולכן בלא מעט מקומות, סיסמאות ואימות דו שלבי עדיין יישארו בתוקף (השימוש במפתחות האבטחה החדשים מייתר את השימוש באימות דו שלבי, למרות שלמי שמעוניין בשכבת אבטחה נוספת, אפשר להשאירו על כנו).

בצעד זה, גוגל מצטרפת לגל של חברות ושירותים התומכים בכניסה ללא סיסמה כמו פייפאל, איביי, קאייק ואחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully