וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה: מחשב עם מסך כפול Yoga Book 9i

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 11:56

בלפטופ שלכם יש מקלדת מקשים פיזיים ומשטח הצבעה? כמה מיושן. בדקנו את ה-Yoga Book 9 שמגיע עם שני מסכי מגע ענקיים, עט חכם ומקלדת מגע

Yoga Book 9i. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Yoga Book 9i/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עכברים? משטחי הצבעה? מי זוכר אותם? מסכי מגע הפכו להיות אחד הממשקים העיקריים שלנו עם סמארטפונים ומחשבים. אבל ה-Yoga Book 9 החדש של לנובו, הוא צעד קדימה: זהו מחשב צדפה, שבמקום החלק התחתון המסורתי של מקלדת ומשטח הצבעה, יש לו עוד מסך. התצורה עצמה לא חדשה וכבר הופיעה במחשבים ניסיוניים בשנים עברו, אבל זהו היישום המודרני המוצלח הראשון שלה, וקיבלנו אותו לכמה ימים להצצה.

ה-Yoga Book 9 למעשה כן מגיע עם מקלדת פיזית קטנה, אבל זוהי מקלדת בלוטות' חיצונית וצורות הממשק והשימוש במחשב הזה הן למעשה בלתי מוגבלות וכיד הדמיון הטובה עליכם:

אפשר להשתמש בו כמו ספר עם שני צגים לאורך, בתצורת אוהל אם רוצים לשתף מסך או לעבוד ביחד עם מישהו שיושב מולכם, אפשר להשתמש במסך החחתון כממשק מגע מלא, אפשר להציב את המחשב כולו על שני מסכיו על מעמד חמוד שמצורף בערכה ולהניח את המקלדת לידכם, ואפשר להצמיד את המקלדת (מגנטית) לצג התחתון, ואז לקבל מקלדת חומרה מלאה, וחציו הנוסף של המסך התחתון יהפוך למשטח הצבעה וירטואלי או לשני חלונות מידע קטנים, הכל לפי המיקום. האפשרויות למעשה לא מוגבלות, ולנובו גם מצרפים לערכה עט חרט חכם כך שאפשרויות הממשק והשימוש הן באמת כדי הדמיון הטובה עליכם.

Yoga Book 9i. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
אפשר להשתמש בו כמו ספר עם שני צגים לאורך/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עיצוב ומבנה

בואו נדבר על העיצוב של המחשב הזה, מבפנים ומבחוץ. מבחוץ זהו מחשב יוגה מודרני טיפוסי עם גוף מגנזיום ופינות מעוגלות. הייחוד הוא בצבע הכחול המטאלי הבוהק והמרשים, עם הלוגו יוגה מוטבע על הגב. הציר המחבר, כמו במחשבי יוגה אחרים, הוא רמקול סאונד בר של באוארס אנד ווילקינס עם צליל די מרשים (ראו גם את הסעיף הזה). בצלע הימנית נמצא שני שקעי C-USB, את כפתור ההפעלה ומתג פרטיות לכיבוי המצלמה הקדמית (חשמלי, לא תריס פיזי). בצלע השמאלית, שקע USB-C נוסף ונורות חיווי. קצת ספרטני, אבל סביר. כן נפקד כאן מקומו של שקע אוזניות/מיקרופון, וחבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
@nivlilien Yoga Book 9 הוא לפטופ חדשני - בלי מקלדת ובלי משטח הצבעה בחלק התחתון שלו כמקובל, אלא עם שני צגי מגע של 13 אינץ' כל אחד. מה חשבתי עליו? קראו את ההצצה שלי בוואלה. #yogabook9i #yogabook9 #laptop #touchscreen #touch #tech #יוגהבוק #לנובו #theuplink #החיבור #חדשנות #טכנולוגיה #טקטוק ♬ original sound - nivli

בתוך הצדפה נמצא כמובן שני מסכי מגע מלאים, עם שכפול של סרגל המשימות של ווינדוס 11, כך שאפשר להגיע אליו מכל מסך. עוד נמצא כאן את התוספת הקטנה לשולי הצג העליון, שהפכה כבר לסימן מזהה של מחשבי לנובו ומאכלסת את מצלמת הרשת הקדמי וחיישני הצילום לפתיחת המחשב. קורא טביעות אין כאן.

עוד לנובו כוללים בערכה כאמור מקלדת בלוטות' אלחוטית מגנטית קטנה, שהיא כייפית להקלדה ועם מהלך מקשים מוצלח וכמובן, יכולה להתחבר להתקנים אחרים, ומעטפת נשיאה בכחול תואם - שמתקפלת גם כסטנד שאפשר להעמיד עליו את המחשב לאורך או לרוחב ביציבות מפתיעה. עוד כוללים לנובו בערכה העשירה למדי גם עט חרט מוצלח ומטען 65 וואט קטן (יש לשער שמדובר במטען המבוסס על חנקת גאליום). אחלה. לנובו כוללים בערכה עוד סטנד שאפשר לקפל לצורת משולש, אבל לא הצלחנו להבין למה הוא שימושי. בכל זאת, נחמד שצירפו.

ממשק

אפשרויות הממשק כאן באמת מגוונות כמו שתיארתי. לנובו כללו גם פה תוכנת פתקים משוכללת בשם SmartNote שעובדת נהדר עם עט החרט, והיא משוכללת ונעימה יותר מ-OneNote, כולל תצוגה של שורות ומשבצות, מה שמאוד עוזר לכתיבה מסודרת ולשרטוטים מדוייקים יותר מאשר יד חופשית אבל גם מסתכנרת ל-OneNote כך שתוכלו לשמור את כל השרבוטים שלכם בענן. מגניב.

התפעול נעשה כאן הכל עם ממשק מגע: אם אם לא רוצים לסחוב אתכם את המקלדת החיצונית המצורפת, אתם יכולים להניח עשר אצבעות על הצג התחתון וזה יפתח מקלדת וירטואלית גדולה, די מוצלחת למעשה. אני הופתעתי מכמה חיקוי המשוב המישושי שלה היה מוצלח ולא נתן תחושה נוקשה. תוכלו לבחור לאן להצמיד את מקלדת המגע, לחלק העליון או התחתון של המסך, וחלקו הנוסף ישתנה בהתאם: הצמדה לחלק העליון תיצור מתחתיו משטח הצבעה, גם הוא וירטואלי, ואילו הצמדה לחלקו העליון תיצור שני חלונות מידע קטנים, שאפשר לנהל את תוכנם מבין מספר סגור של אפשרויות (יומן, חדשות, מצב ריכוז או דואר, יש לקוות שההתאמה תתרחב בעתיד). חמוד מאוד.

Yoga Book 9i. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
התפעול נעשה כאן הכל עם ממשק מגע - כולל המקלדת/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עוד תוכלו לגרור כאן חלונות ממסך אחד לשני ולמעשה להשתמש בשטח של שני הצגים כמשטח עבודה אחד, גם אם הציר עם הרמקול קצת תקוע באמצע. מה שכן, הממשק הזה דורש קצת הסתגלות, והוא לא מסתדר לגמרי עם תכונות של גרירת חלונות לקצות המסך של ווינדוס 11. למעשה, אני כיביתי את ההצמדה החכמה לקצוות המסך כי זה הפך למטרד ב-Yoga Book 9.

הנחה של המחשב הזה על צדו תתן לכם שני משטחי תצוגה אנכיים בתצורת ספר. מאוד מתבקש להפוך את שני צגי המגע הבהירים לספר אלקטרוני של ממש. ברשימת התכונות של המחשב אמנם נכללת תוכנת קריאה ייעודית שאמור לנצל את שני המסכים במצב הזה עד תום, אבל היא טרם שוחררה לציבור.

לגיימרים, המחשב הזה מציע גם חווייה קצת שונה, כשהמסך המגע התחתון הופך לסוג של בקר או מסך עזר להתרחשות על המסך הראשי, אבל רק במשחקים שתומכים בכך. לנובו בינתיים מספקים את אספלט 9 ואת Modern Combat כאשר הצג התחתון הוא מפה של המסלול ובקרים או מפת ניווט במקרה של משחק הפעולה. זה שוב, קצת גימיקי אבל חמוד ממש.

חומרה, תצוגה וצליל

בכל מה שנוגע לתצוגה וצליל, זה בהחלט מחשב יוגה: הציר כאן כאמור הוא סאונד בר של באוארס אנד ווילקינס שתומך בדולבי אטמוס, והצליל שלו עשיר עם במה רחבה ועוטפת. אבל כמובן השוס העיקרי כאן הוא שני הצגים, שניהם באותה איכות: מדובר בשני מסכי 13 אינץ', מסוג OLED PureSight מה שאומר שהם מצטיינים בצבע ובחדות, כל אחד מהם ברזולוציה של 2.8K פיקסלים וכשהם מחוברים יחדיו (שזו תצורת ברירת המחדל ואגב לנובו ממליצים לא לשנות אותה כדי לאפשר את הטריקים על המסך המורחב), הם נותנים רזולוציה של למעלה מ-5K וכמובן עם תמיכה ב-HDR10 ובדולבי ויז'ן גם. לא הספקנו לראות עליו הרבה סרטים, אבל החוויה כאן באמת עשירה מאוד. נטפליקס אבל למשל, לא נפרש על שני המסכים, אבל גם אחד נותן חווייה נהדרת.

החומרה העילית לא נגמרת כמובן בשני המסכים. כמחשב עילי, תקבלו כאן את מעבדי הדור האחרון של אינטל, דור 13, כאשר לנובו קבעו פה מעבד מסדרה בינונית וחסכונית בזרם (ראו גם בהמשך), ה-Core i7 1355U במהירות של 1.7 גיגההרץ, ועם 16 גיגהבייט זיכרון ואחסון SSD של חצי טרהבייט. בזמן הקצר שהיה לנו איתו לא הספקנו להריץ עליו מבחני ביצועים אבל יש לשער שהוא היה נותן ביצועים לא רעים. בכל המטלות שכן הספקתי להריץ עליו - קצת משחקים ועיבוד תמלילים, לא הרגשתי שום גמגומים או התחממות, שזה סימן טוב.

ולבסוף, חיי הסוללה. כאן הופתעתי לטובה. ציפיתי ששני הצגים יהיו חזירי זרם ויגמרו את הסוללה במהירות, אבל לא כך היה הדבר. באופן מפתיע, חיי הסוללה של ה-Yoga Book 9 היו טובים, במצב עבודה מאוזן ועם בהירות ממוצעת, הוצאתי ממנו כשבע שעות סוללה, שזה לא נופל מכל לפטופ אחר בעל צג בודד. נאה מאוד.

ה-Yoga Book 9 למעשה כן מגיע עם מקלדת פיזית קטנה. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
יש גם מקלדת פיזית חיצונית, אבל היא מבוססת בלוטות'/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

השורה התחתונה

ה-Yoga Book 9 הוא בהחלט חיה שונה בנוף, ומחשב שימשוך מבטים ושאלות אם תשבו לעבוד איתו בבית קפה. הוא מאוד מתאים באופיו ליוצרים, גרפיקאים, ציירים או באופן כללי אנשים שלא אוהבים להיות מוגבלים לממשק אחד סדור. היופי במחשב הנייד הזה, מלבד העיצוב המרהיב ויוצא הדופן שלו, הוא שהוא באמת מאפשר לכם לעבוד באיזו צורה שנוחה לכם: לאורך, לרוחב, מרחוק מקרוב, עם עט, עם מקלדת או בלעדיה, לקשקש, לצייר, לגעת או להקליד - ה-Yoga Book 9 הוא סוג של פלסטלינה ממשקית. תעשו איתו מה שאתם רוצים, תעבדו איתו איך שאתם רוצים.

כמובן, שני צגים איכותיים וחומרה עילית יעלו לכם כסף. הרבה כסף. המחיר שלו עוד לא נקבע, אבל הצפי שהוא לא יהיה זול. האם הוא יהיה שווה את ההוצאה? ליוצרים שצריכים שטח מסך מגע גדול לעבודה אבל עדיין לא רוצים להיות מוגבלים בניידות, או למאמצים מוקדמים ה-Yoga Book 9 יהיה בחירה טובה. האם הוא לכל אחד? כנראה שעדיין לא. האם הוא סימן לבאות איך ייראו המחשבים שלנו בעתיד? כנראה שכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully