וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעירים רבים חוזרים להשתמש בטלפונים ניידים פשוטים": המוצרים שישנים שעושים קאמבק

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 13:52

רגע, מה? בתקופה האחרונה ניתן לראות עלייה בביקוש ל-"טלפונים טיפשים" בכל שכבות האוכלוסייה ובכל הגילאים. וזו הסיבה

NOKIA 8210. ShutterStock
NOKIA 8210/ShutterStock

קבוצת ח.י. המשווקת הרשמית של מותג NOKIA בישראל מדווחת היום (שלישי) על עלייה בביקוש למכשירי סלולאר מסוג פיצ'ר פון (טלפונים מהדור הישן). לאחרונה פורסם כי צעירים רבים בארצות הברית חוזרים להשתמש בטלפונים ניידים פשוטים (עם לחצנים) בעקבות טרנד שימוש במכשירים ניידים אלו שהתחיל ותפס תאוצה בקרב דור ה-Z ברשתות החברתיות, מה שהביא לעלייה בביקוש ומכירות של הטלפונים הלא חכמים, במחיר זול.

המגמה היא בכל חתכי האוכלוסייה - צעירים ומבוגרים כאחד כתוצאה מעלייה במודעות לכך שהטלפון משתלט לנו על החיים וההשלכות המתלוות לזה. אצל חלקם זהו טלפון שני מתוך רצון להפחית את השימוש במכשירים ניידים חכמים. מכשירי הפיצ'ר פון כגון דגמים: NOKIA 2660 ו-NOKIA 8210, מתאפיינים באורך חיי סוללה ארוכים במיוחד, דור רביעי, אינטרנט, בלוטו', מצלמה 2 מגה פיקסל, המכשירים גם בעלי משקל קל במיוחד. הדגמים נמכרים סביב ה 400 שקלים ברשתות השיווק המורשות.

"אם בעבר הביקוש לטלפונים הבסיסיים היה בעיקר במגזר החרדי ובקרב ילדים צעירים , היום ניתן לראות עלייה בביקוש בכל שכבות האוכלוסייה ובכל הגילאים", אומרים בקבוצת ח.י. "המכשירים מסוג זה מאפשרים לשלוט על ההתמכרות להתעסקות הבלתי פוסקת עם הסמארטפון ולהפחית חשיפה למסך ע"י ניתוק מהתראות בלתי פוסקות ומהמשיכה לגלילה אינסופית, זאת מבלי לאבד את היכולת לשלוח הודעות, לבצע ולקבל שיחות. ובנוסף מחירם זול ונגיש".

ליאב רון, מנהל תחום NOKIA בקבוצת ח.י. היבואנית הרשמית בישראל: "אנו עדים בשנה האחרונה למגמת ההולכת וגדלה של חזרה לפיצ'ר פון, שהוא הסלולארי הפשוט שהיה לפני הסמארטפון , בחודשים האחרונים אנו אף רואים התגברות משמעותית של מגמה זו שבאה לידי ביטוי בעליה בביקוש ובמכירות של מכשירי הטלפונים הבסיסיים של כ- 15-20%".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גם עולם הגיימינג חוזר 20 שנה אחורה

הקאמבק של שנות ה-80 וה-90 רחוק משפיגע גם עולם הגיימינג: ב-2018 הכריזה סוני על ה-PlayStation Classic - גרסה קטנה ב-45% בהשוואה לקונסולה שהושקה ב-1994, שתאפשר לחובבי הגיימינג לחטוף מנת נוסטלגיה קלה. כצפוי, הקונסולה עברה כמה עדכונים נדרשים ומגיעה עם חיבור USB לשלטים, שקע HDMI ולא חיבור ה-RCA המיושן. לצד זה היא כוללת צמד שלטים ו-20 משחקים ברוח התקופה. וסוני לא לבד, ב-2019 השיקה Sega גרסה מודרנית של ה-Mega Drive שהושקה ב-1988 ומכרה כמעט 100 מיליון יחידות עד שבוטלה ב-1997.

פלייסטיישן קלאסיק. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ה-PlayStation Classic – גרסה קטנה ב-45% בהשוואה לקונסולה שהושקה ב-1994/מערכת וואלה!, מייקי לוי

גם תחום הצילום מושפע

אולי תופתעו, אבל בעידן שבו לכל אחד יש מצלמה דיגיטלית משוכללת בכיס, גם הפילם, סרט הצילום ההיסטורי שבמאה הקודמת היה הפורמט העיקרי שבו נוצרו תמונות - עושה בשנים האחרונות קאמבק. עלותם של סרטי צילום (שהפכו יחסית נדירים להשגה) עולה, כמו גם מחיריהן של מצלמות פילם מדגמים מסויימים עולים ב-20-25 אחוזים מדי שנה בשנים האחרונות.

פילם. ShutterStock
ילם מדגמים מסויימים עולים ב-20-25 אחוזים מדי שנה בשנים האחרונות/ShutterStock

סיבה אחת לכך היא נוסטלגיה, בערך מאותה סיבה שתקליטי ויניל עשו קאמבק. לתמונות פילם יש איכות אחרת, מוחשית יותר. סיבה שניה היא האתגר ומתן משמעות מחדש למיומנות מקצועית ויצירתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully