וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפל, טאבלט ומוזל: גוגל בשורה של הכרזות

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 12:01

בפתיחת ועידת המפתחים שלה הכריזה גוגל על שורה של מוצרי חומרה צפויים ובראשם הפיקסל המתקפל לצד כמה הכרזות על ניסויים בתחום הבינה המלאכותית. ולמה אנחנו חושבים שענקית הטכנולוגיה מזיעה?

גוגל פיקסל פולד. גוגל,
המוצרים החדשים של גוגל/גוגל

בפתיחת ועידת המפתחים שלה אמש (רביעי), Google I/O הכריזה החברה על כמה מוצרי חומרה חדשים שכבר נחשפו למעשה ורק חיכו להכרזתם הרשמית, לצד כמה הכרזות בתחום הבינה המלאכותית, רובן עדיין בשלב הניסוי בלבד. נתחיל דווקא עם הבשר - החומרה. לצד הפיקסל 7a הצפוי עד מאוד, הכריזה גוגל על ה-Pixel Fold, סמארטפון מתקפל בעל מסך גמיש, הדומה ל-גלקסי פולד של סמסונג. אנשי גוגל השוויצו בכמה תכונות חדשות, ואף טענו כי זהו הסמארטפון המתקפל הדק ביותר עד כה. מבחינת החומרה, מדובר ב-סמארטפון עם מסך 5.8 אינץ' בחזיתו כשהוא מקופל, ומיני-טאבלט של 7.6 אינץ' במצב ספר פתוח.

החומרה זהה לטלפוני הדגל האחרונים, אבל עברה התאמה לגוף מתקפל: המעבד הוא אותו מעבד טנסור 2 שמניע את כל דגמי הפיקסל האחרונים (לרבות ה-7a שנדון בו מיד), ומערך הצילום הוא מערך צילום דומה לזה של הפיקסל 7 פרו, אבל לא זהה:

מצלמת 48 מגהפיקסל ראשית, עדשה רחבה עם חיישן של 10.8 מגהפיקסל, ועדשת טלהפוטו עם זום אופטי של פי חמישה, ועד פי 20 עם הצילום המחשובי של גוגל. ועוד שכלול חמוד לסלפי: אפשר לפתוח את הטלפון ולצלם סלפי עם מערך הצילום האחורי שפונה אליכם, והתצוגה על המסך החיצוני. עוד בגזרת הצילום, גוגל מצרפת כאן את כל הכלים המגניבים שלה: ממחק הקסם שמעלים אובייקטים לא רצויים בתמונה, דרך תיקון תמונות מטושטשות, ובגירסה הבאה של אנדרואיד גם יתווסף כלי חדש:

Magic Editor, שמאפשר ממש לשנות תמונות, כולל הזזת אובייקטים והבינה המלאכותית תשלים אותם. כמו לטלפונים מתקפלים אחרים, יש כאן גם שתי מצלמות קדמיות: החזיתית החיצונית היא של 9.5 מגהפיקסל, והפנימית, 8 מגהפיקסל.

עם אנדרואיד 14, יקבל ה-פיקסל פולד עוד תכונה מגניבה: התרגום הסימולטני יעבוד במקביל על הצג הפנימי והחיצוני שמוצג למי שאתם משוחחים איתו, כך שתוכלו לנהל שיחות עם זרים גמורים בשפה אחרת, בקלות. זה גם מתאפשר הודות למיקרופון חיצוני נוסף שנקבע ליד עדשות הצילום.

עוד מתגאים גוגל בטלפון המתקפל הראשון מתוצרתם בעמידות למים לצד זכוכית גורילה ויקטוס מגינה, לצד ציר חזק שגם נותן ל-פיקסל פולד את האפשרות להיות דק מהמתחרים. ברם, מה שהוא ממש לא דק הוא המחיר: גוגל תמכור את הפיקסל פולד ב-1800 דולר, שניתן כבר עכשיו להזמנה מוקדמת בארצות הברית. הוא יגיע בשני צבעים: פורצלן לבן ושחור בזלת. משקלו יעמוד על 283 גרם.

הפיקסל 7a, העדכון לסדרת הסמארטפונים הזולה יותר של גוגל גם הוא מבוסס על הטנסור 2 ומציג גוף מעוגל פינות ויפה, בעיצוב נאה יותר מקודמו. הוא יגיע אגב בארבעה צבעים: אדום אלמוג (בלעדי לחנות גוגל), תכלת ים, שחור פחם ולבן שלג. זהו טלפון 6.1 אינץ', עם מסך 90 הרץ, 8 גיגהבייט זיכרון ו-128 גיגהבייט אחסון. המצלמה האחורית היא מצלמת 64 מגהפיקסל במערך כפול (גוגל משום מה מתייחסת רק לחיישן הראשי), והמצלמה החזיתית 13 מגהפיקסל. כמובן, גם כאן מקבלים את כל יכולות הצילום המחשובי של גוגל. הוא יעלה 499 דולר, שזה מחיר קצת יותר גבוה מקודמו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הטאבלט שהוא גם רמקול חכם

ונקנח דווקא בפיסת החומרה הכי מצופה של גוגל: הפיקסל טאבלט. הטאבלט נחשף כבר בסוף שנה שעברה, ועורר ציפיה בשל עיצובו החלקלק, וציפוי קירמי. אז הפיקסל טאבלט שהוכרז רשמית היום, הוא דבר ראשון הטאבלט הראשון בסדרת פיקסל, מבוסס גם הוא על טנסור 2 ובגודל של 11 אינץ'.
מאחורי הטאבלט של גוגל הושקעה מחשבה רבה על חוויית השימוש בטאבלטים ואיך לשנות אותה עבור התקן שקצת איבד את מקומו בשוק בין מחשבים עם מסכי מגע לבין סמארטפונים עם מסכים הולכים וגדלים. דבר ראשון, בגוגל מבינים שהטאבלט משמש קודם כל לבידור, ולכן יש לו ארבעה רמקולים מובנים משלו ומסך איכותי וגוגל TV מובנה.

פיקסל טאבלט. גוגל,
טאבלט שהוא גם רמקול חכם, הפיקסל טאבלט/גוגל

אבל השוס העיקרי הוא מעמד העגינה שלו, שגם מתפקד כרמקול חכם. ראשית, ההצמדה של הפיקסל טאבלט לרמקול הופכת אותו בעצם ל-נסט מקס, כמו הרמקולים החכמים של גוגל בעלי הצג. הוא מסוגל להציג תמונות, להשמיע מוזיקה בעוצמה, לשמש כהתקן לשיחות וידאו ויש לו גם יכולות כרומקאסט מובנות כך שאפשר לשדר אליו תכנים מהסמארטפון. החלק החמוד הוא שלטאבלט יש טעינה אלחוטית, כך שהוא גם תמיד מוכן לשימוש ואפשר פשוט לשלוף אותו מהמעמד.

מתוך הבנה שהתקן כזה גם משמש לניהול של בית חכם, בין השאר כל אפליקציית הניהול של גוגל, Home, עברה עיצוב מחדש (יש לקוות שהיא גם תופץ למכשירי גוגל נסט, שכן היא זקוקה ממש לעדכון ונראית נורא שם) לניהול קל יותר של התקנים חכמים. עוד מבינים בגוגל שטאבלט, בניגוד לסמארטפון, הוא מכשיר משפחתי, ולכן תהיה אפשרות להחליף בקלות בין משתמשים על אותו המכשיר. הוא יגיע בשלושה צבעים: ורד, שקד ופורצלן, המחיר שלו יהיה גם 499 דולר לגירסת ה-128 גיגהבייט, גירסת ה-256 גיגהבייט תעלה עוד מאה דולר.

מתוך הבנה שהתקן כזה גם משמש לניהול של בית חכם, בין השאר כל אפליקציית הניהול של גוגל, Home, עברה עיצוב מחדש (יש לקוות שהיא גם תופץ למכשירי גוגל נסט, שכן היא זקוקה ממש לעדכון ונראית נורא שם) לניהול קל יותר של התקנים חכמים. עוד מבינים בגוגל שטאבלט, בניגוד לסמארטפון, הוא מכשיר משפחתי, ולכן תהיה אפשרות להחליף בקלות בין משתמשים על אותו המכשיר. הוא יגיע בשלושה צבעים: ורד, שקד ופורצלן, המחיר שלו יהיה גם 499 דולר לגירסת ה-128 גיגהבייט, גירסת ה-256 גיגהבייט תעלה עוד מאה דולר.

ניסויים בבינה מלאכותית

את חלקו הראשון של ערב ההכרזות, בילו אנשי גוגל ובראשם סונדר פיצ'אי המנכ"ל בניסיון לשכנע כי גם לגוגל יש מה להציע בתחום הבינה המלאכותית, שבו מיקרוסופט היא זו שנטלה את ההובלה. הם הקדישו הרבה זמן להצגה של תכונות מבוססות בינה מלאכותית, הצגה של יכולות המודל החדש שלהם, PaLM 2, ושורה של מוצרים, רובם ככולם עדיין בשלב ניסויי בלבד.

ההכרזות שהכי רלוונטיות לנו כרגע הן יכולות בינה מלאכותית שמגיעות לג'ימייל ודוקס, עם יכולת להציע טקסטים בזמן כתיבת מייל או לשכתב אותם. עוד הושקה הזמינות של הבינה המלאכותית המחוללת מבוססת השיחה של גוגל או בקיצור, המתחרה שלהם ל-ChatGPT בשם בארד (פייטן, בעברית). בארד זמין עכשיו בישראל, באנגלית. מוצר נוסף שיזכה לשדרוג של בינה מלאכותית הוא המפות, עם שיפור של "תצוגה אופפת" תלת מימדית של ערים שונות בעולם והצגת מסלול ממעוף הציפור, לרבות חיזוי של מזג אוויר בטווח שעות, כך שאם אתם מתכננים טיול, ועתיד לרדת גשם תדעו מתי עדיף לצאת לדרך.

עוד הכריז פיצ'אי על שילוב של היכולות של בארד בחיפוש, ומתן של תשובות יותר ויזואליות במהלך השיחה עם מידע מועשר יותר, כמו גם על בינה מלאכותית מחוללת של תמונות בשיתוף עם ענקית תוכנות הגרפיקה והווידאו אדובי.

גוגל גם הציגו שורה של פיתוחים שהם עדיין ניסיוניים, כמו איך ייראה החיפוש שלהם בעתיד, לצד פרויקט Tailwind (רוח גב), שמיועד לעיתונאים, כותבים וסטודנטים לבצע מחקר על נושאים שונים. גוגל גם הציגו את עקרונות הפיתוח שלהם לבינה מלאכותית, כולל הטמעה של סימני מים ומידע-על (Metadata) בניסיון להילחם בשימושים השליליים של בינה מלאכותית כמו דיפ פייק, תמונות מזוייפות ועוד שנראים כמו אמצעים חשובים כדי לסתור השפעות מזיקות של בינה מלאכותית על החברה האנושית, לצד סימון מקורות והיסטוריה בניסיון לצפות את הבאות ולפתח בינה מלאכותית אחראית.

גוגל מזיעה

הזיעה אתמול ניכרה על פניהם של בכירי גוגל, על אף שהטמפרטורה באמפיתאטרון שבמטה החברה במאונטיין ויוו קליפורניה, הייתה 15 מעלות צוננות. אם היינו הופכים ספירה של הפעמים שבהן נאמרו המילים "בינה מלאכותית מחוללת" למשחק שתיה ומורידים כוסית כל פעם שהיא נאמרת, כנראה שהיינו מסיימים את הערב שיכורים לחלוטין.

גוגל ממש מתעקשת להוכיח שהיא רלוונטית במשחק הבינה המלאכותית המחוללת, ואתמול הם ירו לכל הכיוונים: מהמודל החדש PaLM 2 והמודל הבא שעדיין בבית ספר, בשם "ג'ימיני", דרך השקה של בארד בעשרות מדינות (אבל באנגלית, בשעה ש-ChatGPT כבר מדבר עברית שוטפת), ועד הצגה של "עתיד החיפוש" משופר הבינה המלאכותית - אבל רק בניסוי.

בכלל, רוב היוזמות שהוצגו אמש על הבמה נמצאות בניסוי עדיין, וניסיון כניסה לרשימת ההמתנה בכתובת g.co/labs הניבה לנו עמוד 404. מאכזב. גוגל לא יכולה להרשות לעצמה להימצא עדיין בשלבים של ניסויים בבינה מלאכותית בשעה שמיקרוסופט כבר שמו כלי בינה מלאכותית מחוללת זמינים מסחרית, תחת ידו או ידה של כל אחד ואחת עם מחשב ווינדוס 11, דפדפן אדג' או סמארטפון של סמסונג - במקלדת עצמה. גוגל בפירוש מאחור, והיא חייבת להדביק את הפער.

אז נכון, גוגל טוענים שהם בונים בינה מלאכותית בצורה אחראית ובזהירות, וזה ראוי לציון, אבל זה גם קצת ט'ראשינג של המתחרים. מיקרוסופט לא נוקטת באמצעי זהירות ובונה בינה מלאכותית בצורה אתית? בוודאי שכן. אמצעי הזהירות שהציגו גוגל אמש הם חשובים, במיוחד המודעות לדיפ פייק ולזיופים שנראים אמינים, אבל זה עדיין לא תירוץ לפיגור מאחור.

מנגד, מה שגוגל ממש לא מזיעה בו, ומשאירה אבק למתחרים זה בתחום החומרה. חטיבת החומרה בראשותו של ריק אסטרלו עושה חיל, והציגה אתמול מפגן כוח מרשים, עם הפיקסל פולד שנראה מעולה, הפיקסל 7a שמהווה שדרוג נאה בגזרת המסארטפונים הזולים וחשיבה מחודשת על מיקומו של הטאבלט במארג המכשירים בחיינו, עם מכשיר שפשוט עובד בצורה חכמה ונכונה לתפקיד הנוכחי שלו בחיים שלנו.

ולכן, נפנה שוב בתחינה לגוגל: אל תביאו לנו בארד, תנו לנו פיקסל. ונסט. ותמיכה גם בשפת הקודש. אתם יודעים לעשות בינה מלאכותית, אז למה לא תמיכה גם בשיחה בעברית? אנחנו מחכים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully