וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות: קבוצת התורמים מפסיקה את המימון לבראשית-2

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 13:18

אחרי השקעה של יותר מ-45 מיליון דולר, הפרויקט השאפתני הבא של עמותת SpaceIL, שהיה אמור להביא את ישראל לירח - נעצר. "ההחלטה לעצור את המימון התקבלה בלב כבד", אמר התורם הראשי, מוריס קאהן. בעמותה מסרו: "העמותה תמשיך לעשות כל מאמץ על מנת להמשיך את מימוש החזון"

חללית בראשית. SpaceIL,
חללית בראשית/SpaceIL

מתרחקים מהירח: עמותת ספייס איי אל (SpaceIL) הודיעה היום (ראשון) שקבוצת התורמים המרכזית מפסיקה את המימון של פרויקט "בראשית-2" לאחר השקעה של עשרות מיליוני דולרים. על פי SpaceIL, הצעד נעשה "בשל נסיבות שאינן קשורות בעמותה או מי משותפיה לפרויקט". לדבריו של מוריס קאהן, התורם הראשי ונשיא העמותה, הסיבה היא הוצאות כספיות גבוהות במיוחד

"לאחר שהשקענו כקבוצה 45 מיליון דולר, כמחצית מעלות משימת בראשית 2, ההחלטה לעצור את המימון התקבלה בלב כבד. זמנים אלו מחייבים אותנו לבחון את הפעילות הפילנטרופית שלנו מחדש", נכתב בהודעה מטעם קרן קאהן. "ברצוננו להביע את הערכתנו העמוקה להנהלה ולעובדי העמותה המסורים, המקצועיים וחדורי השליחות". עם זאת, קאהן הדגיש כי התורמים ימשיכו לתמוך במימון הפעילות החינוכית החשובה של העמותה.

באפריל 2019 שיגרה SpaceIL את בראשית-1, החללית הישראלית והפרטית הראשונה בעולם שהגיעה למסלול סביב הירח והקיפה אותו אך במהלך השניות האחרונות לפני הנחיתה המתוכננת - התרסקה. פחות מ-48 שעות אחרי ההתרסקות הודיע המיליארדר כי בעמותה כבר שיוביל פרויקט חדש על-ידי מינוי מיידי של צוות משימה חדש שיביא את ישראל לירח.

הנחיתה שלא הייתה על הירח - החללית "בראשית" לא הצליחה לנחות על הירח/צילום: spaciIL והתעשייה האווירית

עלות משימת בראשית-2 מוערכת בכ-100 מיליון דולר והיא כוללת נחיתה כפולה בשני צידי הירח ומשימה מדעית-חינוכית ארוכת טווח מסביב לירח. כל אחת מ-3 החלליות (שתי נחתות וחללית אם) מתוכננת לשאת עימה ניסויים מדעיים פורצי דרך וחללית האם מתוכננת להמשיך להקיף את הירח כ-5 שנים ולהוות פלטפורמה לפעילות מדעית וחינוכית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, יוכלו מיליוני תלמידים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ב-SpaceIL מסרו: "העמותה תמשיך לעשות כל מאמץ על מנת להמשיך את מימוש חזון בראשית, ותפעל בהקדם לאיתור נתיבים חדשים למימוש המשימה". כפיר דמרי, מייסד ומשנה למנכ"ל SpaceIL אמר: "פרויקט בראשית הוא סמל לחדשנות, תעוזה, אחדות ותקווה בישראל. אנו נעשה ככל יכולתנו להמשיך את חזון בראשית2 ולהמשיך לייצר השראה לדורות הבאים". עוד הוסיף דמרי: "הודעת התורמים באה אלינו באופן לא צפוי. אנחנו עובדים כעת במרץ לאיתור מקורות מימון משלימים בארץ ובעולם. במקביל, אנו מנהלים את ההתחייבויות שלנו באופן מושכל. בכל מקרה - כדי להמשיך את הפרויקט ועל מנת לשמר את התנופה והעשייה נהיה צריכים לגייס בטווח הקצר כ-10 מיליון דולר".

  • עוד באותו נושא:
  • בראשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully