וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ואפל משתפות פעולה - ולא כדי לייצר גאדג'ט חדש

שי נחמן, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 10:42

המצאת ה"אייר טאג" גרמה לכשלי אבטחה חמורים בשמירה על פרטיות - שאפילו האויבות הגדולות החליטו לשלב ידיים. וגם: לינקדין תשתמש ב-AI כדי לעזור למגייסים

גוגל. ShutterStock
גוגל ואפל, שתי היריבות הגדולות, משתפות פעולה/ShutterStock

אפל וגוגל משתפות פעולה כדי לאתר אתכם.

אין חולק על כך שה"אייר טאג" וה"סמסונג טאג", שינו את החיים של כולנו, במיוחד של השכחנים מבנינו (איפה שמתי את המפתחות?). הם גם "הצילו" מזוודות רבות שטיילו להנאתן בשדות תעופה ברחבי העולם, ואף הייתה תקופה שתועדה בהיסטוריה כ"מרוץ אחר האייר טאג, והמלאי שנגמר בחנויות".

אבל עם כל הטוב שקיבלנו, קיים באייר טאג לסוגיו סיכון אבטחתי גדול מאוד. הסיכון הזה גורם לנו לחזות בשיתוף פעולה נדיר ביותר: גוגל ואפל, שתי היריבות הגדולות, משתפות פעולה. יחדיו, הן הוציאו מסמך ראשוני שמגדיר את התקן להגדרת ובניית מוצרי הטאג, תוך הטמעת פתרונות אבטחתיים למניעת שימוש לא רצוי ביכולות האיתור של המכשירים. הרי אף אחד לא רוצה שגוף זר יעקוב אחריו כי הטאג נפרץ. המסמך הופץ כטיוטה ראשונית ושתי חברות הענק הללו גם ישתפו פעולה בשיפור התקן עד ליציאתו הסופית והרשמית לשוק בסביבות סוף שנת 2023.

מבחן טיורינג הופך למשחק רשת מטורף

חברת AI21 שנוסדה על ידי היזמים הישראליים יואב שוהם ואמנון שעשוע, השיקה השבוע את משחק הרשת שיהפוך להיות הטרנד הלוהט הבא. הרעיון שעומד מאחורי המשחק הוא מבחן טיורינג - המדד אותו הגה אלן טיורינג כדי לקבוע האם למכונה כלשהי יש אינטליגנציה.

במהלך המשחק, השחקן מקבל שתי דקות לצ'וטט עם פרטנר אחר, ויצטרך בתום הזמן להחליט האם היה מדובר בבוט מבוסס מודל ה-AI שהחברה מפתחת, או עם אדם אמיתי. הגאונות ברעיון של החברה וההצלחה המסחררת שלו, מאפשרת למהנדסים ולחוקרים בחברה לשפר את המודל שלהם ולתרגל אותו כל הזמן, עם דוגמאות חדשות מול אנשים אמיתיים, שמייצרים מגוון עצום של הטרלות למודל ודואגים לשפר אותו באופן טבעי. שימו לב - כל מה שכתבתם היום במשחק, יוכל לשמש כנגדכם כבר מחר.

לוגו אפל. ShutterStock
לנו נותר לחשוב שוב על הסוגיות האתיות שעולות בעת שימוש במודלי AI. אפל/ShutterStock

לינקדין מקלה על המגייסים עם בינה מלאכותית

כחלק מהמאמצים של מיקרוסופט להטמיע את מודלי ה-AI בפלטפורמות השונות שלה, בלינקדין מעמידים לשימוש, כפיילוט ראשוני, פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית לכתיבת פניות למועמדים לעבודה.

הרכיב החדש מיועד להיות כלי עזר למגייסים, ויעבור על נתוני המשרה ונתוני החברה כפי שמוצגים בלינקדין וישלב אותם עם המידע של המועמד הספציפי שאליו רוצים לפנות. בצורה הזו, כל פניה תותאם באופן מדויק למועמד ותחסוך למגייסים את ההתלבטות איך לפנות לכל מועמד ומה הדרך שבה הפניה תהיה הכי אפקטיבית. הרשת החברתית כבר פרסמה נתונים של הבחינות הראשונות שהם עשו לרכיב, שהציגו עלייה של 45% בקבלת תשובה והתחלת שיחות עם מועמדים.

לנו נותר לחשוב שוב על הסוגיות האתיות שעולות בעת שימוש במודלי AI: האם המועמד יקבל חיווי שבעצם מודל AI כתב אליו את הפניה ולא באמת המגייס? האם המודל יהיה מוטה ואפילו מפלה כלפי אוכלוסיות מסוימות לאור המידע שהוכנס אל המודל בעת תהליך הלמידה? כל זאת ועוד - נגלה בעתיד.

אילון מאסק ירחיב את הלופ בווגאס

היזם השנוי במחלוקת, אילון מאסק, השיג אישור עקרוני להרחבת אחד מהפרויקטים השאפתניים של חברתו ה"משעממת" ("The Boring Company") - פתרון הסעת ההמונים בלאס וגאס, ה-Vegas Loops. התוספת תהיה של 25 מייל ו-18 תחנות עצירה.

כיום ללופ יש שלוש תחנות במנהרה תת קרקעית באורך של קצת פחות מארבעה קילומטר, שבה רכבי טסלה עם נהג מסיעים אנשים בין אתרים שונים ברחבי העיר, בלי להיתקע בפקקים שבסטריפ (הרחוב הראשי) המפורסם. זמן הנסיעה הממוצע הוא שתי דקות, וזמן ההמתנה הממוצע לרכב הוא 15 שניות.

שי נחמן הוא מנהל שבט טכנולוגי אינטראקציות בנקאי בחטיבה הטכנולוגית, בנק הפועלים

מתוך CodeReview - מגזין החטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים

שי נחמן, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully