וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטא חוטפת קנס מאירלנד: 1.3 מיליארד דולר בשל הפרות פרטיות

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 13:24

נציבות הפרטיות האירית הטילה על מטא (פייסבוק) קנס בן 1.2 מיליארד יורו (1.3 מיליארד דולר), בשל העברת המידע הפרטי של אזרחים שם לשרתים בארצות הברית. מטא הודיעה שתערער על הקנס

מארק צוקרברג. רויטרס
מארק צוקרברג/רויטרס

על חברת מטא (לשעבר פייסבוק), הוטל קנס משמעותי בן 1.2 מיליארד יורו (1.3 מיליארד דולר ארה"ב), בשל הטיפול הרשלני שלה במידע של משתמשים, וניתנה לה ארכה של חמישה חודשים להפסיק את העברת המידע של המשתמשים שלה משרתים באירופה לשרתים בארצות הברית (פרקטיקה הנועדה לחמוק מהדין באירופה).

נציבות הגנת המידע של אירלנד שהטילה את הקנס, הביעה דאגה בשל העברת המידע המתמשכת של מידע פרטי של אזרחים לארצות הברית. הקנס, מתעלה על הקנס הקודם הדומה שהוטל על אמזון בידי הרשויות בלוקסמבורג, על אמזון ב-2021 בסך 746 מיליון יורו.

המאבק בין נציבויות הפרטיות והגנת המידע באירופה ובין פייסבוק לגבי היכן היא מאחסנת את המידע הפרטי של אזרחי האיחוד, החל לפני כעשור לאחר שפעיל פרטיות אוסטרי בשם מקס שרמס, הגיש תלונה בשל החשש שארצות הברית תוכל לחטט במידע הפרטי, לאור החשיפה של אדוארד סנודן לגבי הגישה הנרחבת של הסוכנות לביטחון לאומי למידע שם.

מטא. ShutterStock
נציבות הגנת המידע של אירלנד שהטילה את הקנס, הביעה דאגה בשל העברת המידע המתמשכת של מידע פרטי של אזרחים לארצות הברית/ShutterStock

מטא מצדה הודיעה בחודש שעבר כי היא צופה שהסכם חדש שיסדיר את העברת המידע האישי של אזרחים אירופים לארצות הברית יושלם לפני שתיאלץ לעצור את ההעברה. משמעות הדבר היא שהאיום של פייסבוק להפסיק כליל את השירותים שלה באירופה, לא יתממש.

בתגובה לקנס הודיעה מטא כי היא תערער עליו, וכי הוא "בלתי צודק ובלתי נחוץ", ותבקש מבתי המשפט להוציא נגדו צו מניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully