וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקסל 7a של גוגל הוכיח לנו שיש דבר כזה סמארטפון שהוא גם זול וגם טוב

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 17:11

כבכל שנה, ענקית הטכנולוגיה השיקה את הגרסה המוזלת של סמארטפון הדגל שלה, שכולל כמה פשרות לצד עיצוב אלגנטי ומעבד מתקדם. האם הוא שווה את הכסף? תלוי איך מסתכלים על זה

גוגל פיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גוגל פיקסל 7a/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש עודף מכשירים מוזלים מבוססי אנדרואיד בשוק. רובם מגיעים עם חומרה די זהה, אבל יש משהו אחד שעוצר אותם מלהיות באמת מצוינים: ממשק המשתמש. במקום לקחת את אנדרואיד בגרסה הנקייה, היצרניות מסבכות אותה עם ממשקים עמוסים ואפליקציות מיותרות. לפני כשבועיים הכריזה גוגל על הפיקסל 7a, שמראה לנו כיצד היא רואה מכשיר אנדרואיד מוזל - וכולן צריכות ללמוד ממנה. מדוע? בילינו עם המכשיר, שקיבלנו מרשת GoMobile, וחזרנו עם תשובות.

עדיין יפה, עדיין משדר פרימיום

אז נתחיל מפרט חשוב במיוחד - המראה החיצוני. האם נרשמה הצלחה? בהחלט. המבנה של הפיקסל 7a שקיבלנו מרשים במיוחד: הוא מגיע בגוון אפור בהיר עם במת אלומיניום מלוטשת בגבו שבתוכה ממוקמות שתי המצלמות. בנוסף, במרכזו מוטבע הלוגו של גוגל, ויש לו שוליים מעוגליים שמאוד אהבנו. מנגד, גימור הזכוכית שמצפה את החלק האחורי הוא מגנט לטביעות אצבע, ותוך שניות מרגע שהתחלנו להשתמש במכשיר התמלא הגב בסימני האצבעות, מריחות ועוד דברים שאנחנו לא רוצים על הסמארטפון שלנו. בקיצור, שימו כיסוי!

גוגל פיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גימור הזכוכית שמצפה את החלק האחורי הוא מגנט לטביעות אצבע/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בצלע ימין נמצא את כפתור ההפעלה ומתחתיו את כפתורי הווליום, שממוקמים הפוך מרוב המכשירים היום (צריך להתרגל). בלחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה נקבל את גוגל אסיסטנט שזה נחמד. מגירת הסים נמצאת בדופן השמאלית.

המסך הוא מסוג OLED בגודל 6.1 אינץ', אך נרשמה כאן אכזבה - תמיכה ב-90 הרץ בלבד (פשרות, כמו שאמרנו). ושימו לב: הגדרת ה-90 הרץ כבויה כברירת מחדל, כנראה כדי לחסוך בסוללה, כך שתצטרכו להפעיל את האפשרות בהגדרות התצוגה. פרט נוסף ולא ברור הוא ההחלטה של גוגל לשלב שוליים די-עבים סביב התצוגה, אלו מזכירים טלפונים חכמים של לפני 5-6 שנים. עוד אפשר למצוא שכבת הגנה למסך מסוג Corning Gorilla Glass 3.

גוגל פיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פרט נוסף ולא ברור הוא ההחלטה של גוגל לשלב שוליים די-עבים סביב התצוגה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המימדים של הפיקסל 7a מושלמים לאלו מכם שמחפשים מכשירים קטנים שאפשר לתפעל ביד אחת. אחרי שנים שאני בודק מכשירים ענקיים, זהו שינוי אמיתי להחזיק סמארטפון קומפקטי, אבל (כמעט) בלי פשרות. עם זאת, למרות שהוא קטן מימדים ונעים לאחיזה, המשקל שלו (193 גרם) מעט כבד לגודלו הקטן-יחסית.

ממשק וביצועים

המכשיר המוזל של גוגל מבוסס על ה-Tensor G2 - אותו מעבד שנמצא בסדרת הדגל של החברה, הפיקסל 7 והפיקסל 7 פרו. לצידו נמצא 8 גיגה-בייט זיכרון ו-128 גיגה-בייט אחסון. בגזרת הממשק אין הפתעות כמובן, והמכשיר מגיע עם גרסת אנדרואיד 13 נקייה. בניגוד למשל לסמסונג, שיאומי או OPPO, המעמיסות שכבות של תוכנה וממשק מתווך משלהן על מערכת ההפעלה המקורית של אנדרואיד, כאן זו החוויה השלמה כמו שגוגל רוצה שתקבלו אותה. בנוסף, העדכונים שוטפים ומגיעים למכשיר ביום השחרור, בכל העולם - יתרון משמעותי על פני היצרניות האחרות.

בכל אופן, בכל הקשור לביצועים של הפיקסל 7a, התמורה היא מעבר למה שאפשר לבקש. הודות למעבד ה-Tensor G2 המכשיר מגיב במהירות שיא ופותח אפליקציות ללא מאמץ גם אם מעמיסים עליו כמה יישומים במקביל - למשל יוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק, וויז, מוביט וג'ימייל. נוסף על כך, גם קפיצה זריזה מאפליקציה אחת-לשנייה היא פעולה שעברה באופן חלק.

גוגל פיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בכל הקשור לביצועים של הפיקסל 7a, התמורה היא מעבר למה שאפשר לבקש/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

עם הקומפקטיות מגיעה עוד פשרה: הסוללה בפיקסל 7a היא 4385 מיליאמפר/שעה - קיבולת נמוכה מזו של הפיקסל 6a, שהגיע עם 4,410 מיליאמפר/שעה. זו יכולת קיבול סבירה... וגוגל טוענת שעל הנייר המכשיר יכול להגיע עד 72 שעות עבודה בטעינה בודדת, אבל במצב חיסכון בסוללה קיצוני.

ועדיין, בפועל, ביום של שימוש ממוצע עם כ-3 שעות זמן מסך, חיברתי את המכשיר למטען כשהוא על 30 אחוזי סוללה. זה טוב, בטח בשביל מוצר קומפקטי, אך סביר שעם בלאי טבעי של הסוללה אחרי תקופה קצרה התוצאות יהיו מעט מאכזבות יותר.

מצלמה

ה-פיקסל 7a כולל מצלמה אחורית של 64 מגה-פיקסל עם ייצוב תמונה אופטי. על הנייר זה יותר פיקסלים מחיישני ה-50 מגה-פיקסל ב-7 ו-פרו, אבל זה לא אומר הרבה - החיישן קטן פיזית מזה שבספינות הדגל. לצידו נמצא חיישן אולטרה-רחב ברזולוציה של 13 מגה פיקסל ומבזק LED. אין כאן עדשת טלפוטו והזום הוא דיגיטלי בלבד (בפועל, לא הרגשנו פגיעה באיכות על אף הוויתור על זום אופטי).

גוגל פיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-פיקסל 7a כולל מצלמה אחורית של 64 מגה-פיקסל עם ייצוב תמונה אופטי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בתאורה טובה כמו אור יום, הפיקסל 7a מוציא תמונות טובות, חדות ומלאות בניואנסים בצורה מרשימה. הגוונים של הצילומים יוצאים נאמנים למקור גם באזורים מורכבים, אך עם זאת, ניכר שהתוכנה ואלגוריתמי העיבוד עושים לעיתים עיבוד יתר של הצילום, שמקבל צבעים "נועזים יותר", למשל שמיים כחולים במיוחד או דשא בירוק בוהק.

צילום עם הפיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בתאורה טובה כמו אור יום, הפיקסל 7a מוציא תמונות טובות וחדות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 7a/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 7a/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 7a/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בתאורה חלשה, מצב הלילה של גוגל מצליח לקלוט כמות מרשימה של פרטים, אך כן קיים "גרעון" מסויים וחוסר פירוט באובייקטים מסוימים.

מצב הפורטרט (דיוקן) לא איכזב ומצלמת הסלפי היא ברוזלוציה של 13 מגה-פיקסל ואין מה להרחיב היא עליה כי היא פשוט סבירה וזהו. צילום הווידיאו נתמך ברזולוציית 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה. איכות הווידיאו מעולה בתאורה טבעית אך בחללים מתקשה בחללים חשוכים יותר.

צילום עם הפיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בתאורה חלשה, מצב הלילה של גוגל מצליח לקלוט כמות מרשימה של פרטים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הפיקסל 7a. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב לילה עם הפיקסל 7a/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

הפיקסל 7a נמכר ביבוא לא רשמי ברשת גו-מובייל במחיר של 2,099 שקלים (128 גיגה-בייט) והוא מכשיר האנדרואיד המוצדק ביותר בקטגוריה של מכשירי הביניים, זאת בעיקר בזכות העובדה שהוא מכיל מערכת הפעלה טהורה ללא תוספות מיותרות, מעבד דגל מתוצרת גוגל, מערך צילום מרשים במיוחד ועיצוב יוקרתי. מנגד, המסך קטן (יחסית) בהשוואה למכשירי דגל והמצלמה לא מהתמקדמות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully