וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תולעת המשי": הפיתוח החדש של מטא יחבר אותנו לסיב אופטי דרך עמודי חשמל

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 14:51

מדובר בבומביקס - פיתרון רובוטי חדשני לפריסה אווירית של סיבים אופטיים דרך שדרוג תשתית רשת החשמל ושימוש רחב יותר במקורות אנרגיה מתחדשים. הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה עם חברת הרובוטיקה היפנית Hibot

בומביקס (Bombyx). מטא,
בומביקס (Bombyx)/מטא

חברת מטא (פייסבוק) הודיעה הבוקר (שלישי) על סיום שלב המחקר והפיתוח של בומביקס (Bombyx) - פיתרון רובוטי חדשני לפריסה אווירית של סיבים אופטיים. Bombyx הוא השם הלטיני של תולעת המשי (ומכאן שמו של הרובוט). לאחר שנים של מחקר, מטא מכריזה על שיתוף פעולה רשמי עם חברת הרובוטיקה היפנית Hibot, לה עשרות שנות ניסיון בפיתוח רובוטי, והיא תפעל לייצור והוצאה לשוק של הטכנולוגיה פורצת הדרך.

Hibot תמנף את החידושים שענקית הטכנולוגיה האמריקנית פיתחה בתחום הנחת הסיבים האופטיים, לטובת האצה של עבודתה הנוכחית בתחום התשתיות, וכן לפיתוח הזדמנויות חדשות כמו שדרוג תשתית רשת החשמל, תמיכה במודרניזציה שלה, ושימוש רחב יותר במקורות אנרגיה מתחדשים.

למעשה, יותר מכל טכנולוגיה פריסה של סיבים אופטיים מאפשרות קישוריות (connectivity) בקנה מידה אדיר ובעלות נמוכה. אך בעוד שהעלות של הכבלים האופטיים עצמם נמוכה באופן יחסי - העלויות הגבוהות והמורכבות האדירה קשורות להתקנה שלהם, והרובוט Bombyx פותח במטרה לתת מענה לאתגרים הללו בדיוק. זאת, באמצעות אבולוציה של טכניקה ישנה יותר, ונפוצה פחות ברחבי העולם, המכונה עטיפה סלילית (helical wrap): כאשר כבל סיב אופטי כרוך סביב קו מתח קיים.

בומביקס (Bombyx). מטא,
Hibot תמנף את החידושים שענקית הטכנולוגיה האמריקנית פיתחה בתחום הנחת הסיבים האופטיים/מטא

האתגרים המרכזיים לאימוץ טכניקה זו הם הצורך לכבות את החשמל לפרקי זמן ממושכים כדי לאפשר את התקנת סיבים, תהליך העטיפה המסורבל, והטווחים הרציפים המוגבלים של כבלים בעולם. הרובוט מתמודד עם האתגרים הללו באמצעות מספר חידושים מרכזיים: ראשית, באמצעות שילוב של כבל אופטי מיניאטורי חדשני ושל גיאומטריה ייחודית שמונעת ממנו להסתלסל - בומביקס מאפשר לארוז טווחים ארוכים של סיבים לנפח קטן ולהסתובב סביב קווי חשמל ומוליכים בקלות.

בנוסף, בומביקס הוא גם הרובוט הראשון שמסוגל לחצות קווי מתח בעודם פעילים ומוליכים חשמל, ולעבור אוטומטית מכשולים שיש לטפס מעליהם, כמו מבודדים ועמודי חשמל. הוא עושה זאת באמצעות שילוב של ראיית מכונה וחיישנים בהתאמה אישית, לצד מדחפים, תת-מערכות שמאפשרות פעולות של תזוזה/הרמה/סיבוב, ובקרת יציבה מתקדמת המאפשרת לרובוט לאזן את עצמו, ולחלוף על פני המכשולים בדומה לאמן הליכה על חבל או לוליין.

"חברת מטא מצפה ונרגשת לראות את חברת Hibot מתבססת על מאמצי מחקר ופיתוח אלה כדי לעזור לחבר בין אנשים וקהילות ברחבי העולם", אמרו בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • מטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully