וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שבבי המוח של אילון מאסק קיבלה אישור לניסויים בבני אדם

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 20:03

חברת ניוראלינק הודיעה על קבלת האישור ממינהל המזון והתרופות האמריקני. עד כה ביצעה החברה ניסויים בודדים על בעלי חיים, בהם קופים. בחברה מסרו: "צעד ראשון וחשוב שיאפשר יום אחד לטכנולוגיה שלנו לעזור לאנשים רבים"

Neuralink. ניוראלינק,
Neuralink/ניוראלינק

חברת Neuralink (ניוראלינק) של מייסד טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, הודיעה אתמול (שישי) כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) להתחיל לבצע ניסויים הראשונים בבני אדם. עד כה ביצעה החברה ניסויים בודדים על בעלי חיים, בהם קופים. "אישור ה-FDA הוא צעד ראשון וחשוב שיאפשר יום אחד לטכנולוגיה שלנו לעזור לאנשים רבים", נכתב בציוץ בחשבון הטוויטר של Neuralink. לפחות בינתיים, בחברה לא ציינו אם הם מגייסם אנשים לניסויים, אך פרטים נוספים צפויים להתפרסם בקרוב.

בעבר, בהכרזות הפומביות של ניוראלינק, מאסק פירט חזון נועז עבור החברה: השבב שהיא מפתחת, לטענתו, יאפשר לבעלי מוגבלויות ואנשים בריאים כאחד להיכנס לסניף שכונתי של החברה, ולעבור הליך ניתוחי מהיר שבו יושתלו בראשם שבבים, היכולים לטפל במגוון בעיות רפואיות החל מהשמנת יתר, דרך אוטיזם, דיכאון או סכיזופרניה, ועד להוסיף יכולות כמו גלישה ברשת ישירות מהמוח וטלפתיה. "תוכלו להקליט ולהריץ שוב זיכרונות", אמר מאסק. "העתיד יהיה מוזר".

בחודש מרץ האחרון דחה ה-FDA תחילת הניסויים בשל עשרות בעיות - בהן סוללת הליתיום המפעילה את השבב המושתל, הסיכוי שהתילים הזעירים של השתל עשויים לנדוד לאזורים אחרים במוח, וסוגיות הנוגעות להסרה.

כמו כן, הניסויים יוצאים לדרך על רקע חקירה פדרלית נגד חברת ניוראלינק, בחשד להפרת חוקים לרווחת בעלי חיים. בחודש דצמבר האחרון עובדים בחברה התלוננו על ניסויים רבים שנעשו לאחרונה בבעלי חיים, הגורמים להם לסבל שלא לצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully