וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את דפדפן נטסקייפ? זה מה שקרה איתו בסוף

תומר גליק, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

29.5.2023 / 9:48

המתחרה החצופה של מיקרוסופט נשכחה במעמקי ההיסטוריה, אבל אנחנו זוכרים. וגם: מה עלה בגורלו של מחשב כף היד הניסיוני של אפל? השבוע לפני בטכנולוגיה

דפדפן נטסקייפ. ShutterStock
יהי זכרה ברוך! נטסקייפ/ShutterStock

29.5.1992 | מחשב כף יד של אפל?

בתערוכת האלקטרוניקה CES, אפל הראתה לראשונה את "ניוטון" - מחשב כף היד שלה, והאבא של האייפון. כמו כל מוצר של אפל, ההשקה לוותה בהבטחה למהפכה, אלא שתקלות רבות בחוויית המשתמש הביאו לכך שחלפה יותר משנה מרגע ההכרזה להשקה עצמה. גם לאחר ההשקה הצרכנים טענו שניוטון לא ידידותי כפי שהוצג, והעבודה עם הסטיילוס (העט) הייתה לא מדויקת מספיק. רק שש שנים לאחר מכן, ואחרי ניסיונות רבים לשפר אותו, אפל הרגה סופית את "ניוטון".

30.5.1987 | בפעם הראשונה - CD שמכיל גם וידאו

חברת "פיליפס" האמריקאית הציגה גרסה מחודשת וקטנה יותר ללייזר-דיסק (שקיים מאז 1978, והיה בגודל עצום של תקליט ויניל). דיסק הווידאו אפשר לצפות בסרט שלם, באיכות שאז הייתה סבבה, אבל היום נחשבת לירודה מאוד. ההמצאה החזיקה כארבע שנים בלבד ונעלמה ב-1991. ה-DVD והבלוריי שהחליפו אותו, משמשים היום בעיקר לקונסולות משחקים. עם זאת, בסופו של דבר, אין עוררין שמי שהכריעו את זירת תוכן הווידיאו הן חברות הסטרימינג.

שבב מחשב של אינטל פנטיום. ShutterStock
מי שהחזיק מחשב בבית בשנות ה-90 זוכר גם את ה-386, ה-486 והפנטיום - שנחשב לפורץ דרך/ShutterStock

31.5.2006 | חדשות רעות ל-Pirate Bay

מפעילי האתר השוודי, שסיפק קישורים להורדות פיראטיות של קבצים, חוו את הפשיטה הראשונה מיני רבות, אחרי שלוש שנות פעילות. משטרת שוודיה סגרה את שרתי האתר, אבל לקחו לו רק שלושה ימים להשתקם. כשהאתר עלה מחדש כמות התעבורה שלו הוכפלה בגלל הכיסוי התקשורתי הנרחב שהוא זכה לו.

1.6.1979 | אינטל משיקה את המעבד המפורסם

אינטל הכריזה על השקתו של מעבד 8088, היורש של המעבד הקודם בסדרה (ה-8086). מעבד 16 הביט החדש הזה הכיל כ-29,000 טרנזיסטורים בלבד. מעבדים עדכניים כוללים יותר ממיליארד טרנזיסטורים. ה-8088 יועד למחשבים הביתיים של IBM שיצאו בשנות ה-80, ועליו התבססו המעבדים של המחשבים הביתיים הנפוצים הראשונים. מי שהחזיק מחשב בבית בשנות ה-90 זוכר גם את ה-386, ה-486 והפנטיום - שנחשב לפורץ דרך.

סניף מיקרוסופט בוונקובר, קנדה. ShutterStock
לא נשארה חייבת. מיקרוסופט/ShutterStock

2.6.1996 | נטסקייפ מאיימת על מיקרוסופט - אבל אז נעלמת

מאמר שפורסם בוושינגטון פוסט באותו היום בהיסטוריה, העריך שהסטארט-אפ "נטסקייפ", יגדל מהר בצורה חסרת תקדים, עד כדי כך שיהווה איום על השולטת הבלעדית באותה התקופה על תחום המחשוב - מיקרוסופט הענקית של ביל גייטס. את הסיבה לכך נמקו המומחים סביב שיטת העבודה הייחודית של נטסקייפ: להוציא כמה שיותר מוצרים מהר (חלקם עדיין בגרסת בטא) לציבור, ולתמוך בפלאג-אינים.

מיקרוסופט לא נשארה חייבת, והגיבה לכך באגרסיביות. ב-1995 היא הוציאה את מערכת ההפעלהWindows 95, ושילבה בה את הדפדפן שלה, ווינדוס אקספלורר (הידוע לשמצה). נטסקייפ התחילה לאט לאט להפסיד משתמשים, החליפה בעלים, ופיתוח הדפדפן שלה הופסק ב-2003. יהי זכרה ברוך!

תומר גליק הוא COE Lead בשבט פלטפורמות דיגיטליות, הטכנולוגית, בנק הפועלים

תומר גליק, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully