וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף דמויות אסטרונאוט מלגו שוגרו לגבול האטמוספירה, וזו הסיבה

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 9:52

בפרויקט שנבנה עבור חברת "לגו", שוגרו אלף דמויות לגו באמצעות בלונים לסף החלל, 34 קילומטרים אל תוך האטמוספירה

הלגונאוטים. LEGO/Kreativ Gang,
הלגונאוטים/LEGO/Kreativ Gang

כולם זוכרים את המסעות של ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון, בטיסות אל סף החלל, כשלטיסה נלווים אנשים מוכרים כמו ויליאם שאטנר (קפטן קירק). אבל עכשיו יש טייסי חלל חדשים ונועזים, שלא נדרשו לשלם מיליוני דולרים על הזכות לטוס כמעט לחלל:

לאלף דמויות לגו הוטסו בבלונים סטראטוספריים לסף החלל וחזרו אל כדור הארץ עם כלי נחיתה שהודפס עבורם בתלת ממד. הלגונאוטים המריאו משדה תעופה קטן בסלובקיה לפני כשבועיים וישבו בחללית פתוחה ונטולת גג שהודפסה מסיבי פחמן. החללית נבנתה על ידי צוות של ארכטיקטי חלל ומהנדסים מסלובקיה וצ'כיה במטרה לעודד ילדים להתעניין בחלל.

טייסי החלל מלגו המריאו בשלושה בלונים סטראטוספריים, שהגיעו לגובה של 34 קילומטר באוויר לפני שהתפוצצו. אז, חללית הנחיתה של דמויות הלגו נחתה חזרה לקרקע בעזרת מצנחים. כדי לאפשר את הטיסה בעזרת בלונים, החללית על נוסעיה לא יכלה לשקול יותר משלושה קילוגרמים.

הלגונאוטים. LEGO/Kreativ Gang,
הלגונאוטים/LEGO/Kreativ Gang

לדברי המתכננים ששוחחו עם Space.com האתגרים העיקריים היו המשקל, ולדאוג שהלגונאוטים לא יפלו החוצה מהחללית בעלת העיצוב הפתוח. הטיסה המקורית תועדה בעזרת שתי מצלמות. ברם, בניגוד לאסטרונאוטים אנושיים שפעם היו מחלקים חתימות, טייסי החלל מלגו יחולקו בעצמם בהגרלה לרוכשי ערכות לגו שישתתפו בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully