וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקוש לסמארטפונים פרימיום": משלוחי הטלפונים לישראל - במקום הראשון במזרח התיכון

30.5.2023 / 8:23

בזמן שמשלוחי הטלפונים החכמים במזרח התיכון ירדו ב-3.5 אחוזים, אצלנו דווקא נרשם זינוק. מי מדורגת במקום הראשון ואיזו מדינה קיבלה את הכינוי "אומת הסארט-אפ"? הנה כל הפרטים

אייפון 14 בחנות. GettyImages
אייפון 14 בחנות/GettyImages

הרבעון הראשון של שנת 2023 רושם שיא במשלוחי הסמארטפונים לישראל - כך לפי דו"ח חדש של חברת חקר השוק Canalys (קנליס). על פי הדוח, משלוחי הסמארטפונים במזרח התיכון ירדו ברבעון הראשון של 2023 ב-3.5 אחוזים - סך הכל 8.8 מיליון יחידות, כאשר סמסונג (43%), אפל (15%) ושיאומי (11%) הובילו את השוק. עם זאת, מדובר בביצועים טובים, שכן המשולחים העולמיים של טלפונים חכמים ירדו ב-13%. ונדגיש: נתונים אלו נוגעים לכמות המשלוחים של הטלפונים, לא למכירות בפועל.

"למרות שהירידה ברבעון הראשון סיים את רצף הצמיחה של תשעה חודשים באזור, המזרח התיכון רשם את הביצועים הטובים ביותר", אמרו בחברת המחקר, והוסיפו: "סמסונג, אפל ושיאומי הובילו את המשלוחים באזור המזרח התיכון. החברות Transsion ו-Oppo דורגו במקום הרביעי והחמישי בהתאמה".

לפי Canalys, משלוחי הסמארטפונים לערב הסעודית רשמו צמיחה של 1% משנה לשנה, בעוד המשלוחים באיחוד האמירויות הערביות ירדו ב-3%. לכווית הייתה ירידה שנתית של 11%. ומה קורה בישראל? בניגוד למדינות האחרות באזור, אצלנו נרשמה צמיחה משמעותית של 26 אחוזים, "בגלל הביקוש של הצרכנים לסמארטפונים פרימיום ותעשיית הטכנולוגיה הצומחת", כך לפי חברת המחקר, שהעניקה למדינתו הקטנה את התואר "אומת הסטארט-אפ". כמו בשאר העולם, סמסונג מובילה את השוק המקומי.

משלוחי הסמארטפונים לישראל במספרים:

  • סמסונג - 57%
  • אפל - 19%
  • שיאומי - 19%
  • רילמי - 2%
  • OPPO (אופו) - 1%
דירוג המשלוחים במזרח התיכון. Canalys,
כמו בשאר העולם, סמסונג מובילה את השוק המקומי/Canalys

עוד עולה מהדוח כי סדרת ה-S23 של סמסונג רושמת עלייה בביקוש, אך עדיין סדרת ה-Galaxy A עדיין מניעה את נתח השוק של היצרנית הקוריאנית, למרות ירידה שנתית במשלוחים. הצמיחה של אפל משנה לשנה מונעת על ידי שותפויות עם קמעונאים ומפעילים מקומיים באיחוד האמירויות ובערב הסעודית, ו-"פופולריות חזקה בקרב הדורות הצעירים", ציינו בחברת המחקר.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully