וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי תעשיית ההיי-טק העולמית בעצומה: "הבינה המלאכותית מסוכנת מנשק גרעיני וממגפות"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 10:17

החתומים על המסמך הקצר, בהם בכיר בגוגל ומנכ"ל OpenAI (מפתחת ChatGPT), מזהירים מקץ האנושות. "סכנת ההכחדה שקיימת מבינה מלאכותית צריכה להיות בראש סדר העדיפויות העולמי"

אילון מאסק וסם אלטמן. רויטרס, Getty Images, ShutterStock
אילון מאסק (מימין), וסם אלטמן מנכ"ל Open AI/ShutterStock, רויטרס, Getty Images

הפחדים מבינה מלאכותית (AI) רדפו את האנושות מאז תחילת עידן המחשב - ומאיימים כעת על כולנו מכיוון מאוד לא צפוי. אתמול (שלישי) חתמו בכירים בתעשייה ההיי-טק העולמית, בהם מנכ"ל OpenAI (מפתחת ChatGPT) סם אלטמן ומנכ"ל DeepMind של גוגל, דמיס האסביס, על עצומה שקוראת לקבוע תקנות ולבחון את ההשפעות. בסך הכל, מדובר בהודעה קצרה, שבה נכתב: "הפחתת סכנת ההכחדה שקיימת מבינה מלאכותית צריכה להיות בראש סדר העדיפויות העולמי לצד סיכונים אחרים בקנה מידה חברתי כמו מגפות ומלחמה גרעינית".

בהקדמה לעצומה, נכתב: "מומחי בינה מלאכותית, עיתונאים, קובעי מדיניות והציבור דנים יותר ויותר בספקטרום הרחב של הסיכונים החשובים ודחופים של הבינה המלאכותית. למרות זאת, קשה להביע דאגות מכמה מהסיכונים החמורים ביותר של כלי ה-AI המתקדמים. האמירה התמציתית להלן נועדה להתגבר על מכשול זה ולפתוח דיון. מטרה נוספת היא ליצור ידע משותף על המספר ההולך וגדל של מומחים ואישי ציבור שלוקחים ברצינות כמה מהסיכונים החמורים ביותר של בינה מלאכותית מתקדמת".

מה אפשר לעשות עם GPT 4?/OPENAI

ההצהרה הדרמטית של הבכירים בתעשייה מצטרפת למסרים דומים שנשמעו מפי דמויות מפתח נוספות. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, התייחס לאחרונה לסיכונים הממשיים של הטכנולוגיה ואמר ש-"בינה מלאכותית היא אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעתיד הציוויליזציה". לדבריו, בניגוד למכוניות ומטוסים, ל-AI עדיין אין כללים או תקנות המבקרים את הפיתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מנוע הבינה המלאכותית של גוגל

עם זאת, מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, רואה את הדברים אחרת. גייטס שיתף בחודש שעבר את ההפך הגמור מנבואת זעם - וציין כי מעבר לעולם חכם הוא חיובי, שכן למידת מכונה תדע לבצע עבודות אנושיות בצורה אוטונומית, כך שלבני האדם יתפנה יותר זמן להיות יצירתיים. "מטרת האנושות היא לא רק לשבת מאחורי דלפק ולמכור דברים", אמר גייטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully