וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בדרך? אפל הכריזה על משקפי מציאות רבודה

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 1:14

אפל נכנסה כניסה חדה לעולם המציאות הרבודה והמעורבת עם משקפי המציאות הרבודה החדשים שלה תוך שהיא משאירה אבק למטא

אפל Vision Pro. אפל,
אפל Vision Pro/אפל

בדומה לתחזיות, אפל לקראת סוף אירוע פתיחת ועידת המפתחים שלה הכריזה על Vision Pro, משקפי המציאות הרבודה הראשונים שלה, תחום מוצרים שממנו נעדרה לחלוטין עד כה. משקפי המציאות הרבודה של אפל נראים כמו משקפי צלילה אלגנטיים להחריד, עם חזית שקופה כך שניתן לראות את העיניים של המשתמש.

הממשק מתאים גם לעבודה, גם לצפיה בסרטים וכל שימוש אחר על ידי תצוגה גרפית על הסביבה שלכם, בדו ובתלת ממד. אפל מציגה בבת אחת גם אפליקציות מוכרות, וגם את היכולת להטמע בסביבה מדומה מלאה פשוט על ידי סיבוב כפתור. התצוגה מאפשרת שילוב נקי בין הסביבה הטבעית שלכם והסביבה הווירטואלית. אדם קרוב אליכם פיזית יופיע בתוך התצוגה כדי לשמור על בטיחות המשתמשים.

עדכונים נוספים מהאירוע גם בעמוד האינסטגרם

Vision Pro של אפל. אפל,
אפל Vision Pro/אפל

הממשק גם הוא טבעי לחלוטין עם ידיים ועיניים ומקלדת וירטואלית, או גם על ידי חיבור למקלדות ועכברי חומרה של אפל. ניטור תנועות הידיים בעזרת מצלמות בחלקם התחתון של המשקפיים - ללא בקר אלחוטי.

אפל מייעדת את Vision Pro לעבודה שיתופית במשרד או מרחוק, כולל שיחות וועידה בווידאו ושיתוף של אפליקציות בתוך התצוגה הווירטואלית, בגודל גדול הפרוש בסלון שלכם. שימושי בידור כוללים צפיה משותפת בסרטים, וה-Vision Pro מתחבר גם למחשבים וחומרה אחרת של אפל.

אפל גם משפרת את הצפייה בסרטים על ידי החשכה של הסביבה ויצירת חוויה של אולם קולנוע, כולל חוויות אחרות של טיולים וצפיה גיאוגרפית. וסרטים בתלת ממד, לצד משחקים בתלת ממד. אפל כבר הכינה למעלה מ-100 כותרים לשחק בהם עם יציאת המשקפיים.

להכרזה הצטרף גם מנכ"ל דיסני, והביע את התמיכה שלו במכשיר החדש של אפל, לצד היכולת של דיסני ליצור עבור הפלטפורמה החדשה. עוד מציעה אפל שימושים משפחתיים של צילום ותיעוד בעזרת המשקף החדש, הם מכנים זאת Sptial Videos and Photos, שיטת צילום המתאימה ישירות למציאות רבודה, ישירות מהמשקפיים, ללא צורך בציוד צד שלישי ומצלמות 360 מעלות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

חומרה

החזית של Vision Pro, היא פולימר מלוטש, שמחוברת למסגרת אלומיניום קלה, שבתוכה שני מסכי 4K, מצלמות וחיישנים, ומעבד פנימי. זאת לצד ציפויי בד רכים להתאמה מושלמת לפנים. מערכת התצוגה מבוססת על 23 מיליון פיקסלים, שיושבים על מערכת של שלוש עדשות לתצוגה חדה. חומרת השמע, כוללת שני רמקולים סביבתיים מוטמעים ברצועת הראש. ובאמצעות מעקב קרני קול (ray tracing) מאפשר יצירה של סביבת צליל תלת מימדית.

המעקב מבוסס על מערך מצלמות מהירות פנימיות, ומפנה לגמרי את הידיים מהצורך בבקרים (כמו אצל מטא). המעבד שמטפל בכל זה הוא ה-M2 של אפל, ללא צורך בקירור, לצד מעבד חדש בשם R1 שמטפל במידע מכל המצלמות והמיקרופונים. אפל כתבה עבור המשקפיים החדשים מערכת הפעלה בשם VisionOS, כולל ממשקים המאפשרים גישה לחיישנים ועיבוד בזמן אמת, לצד עיצוב של החוויות האופפות, ומערכת ההפעלה מיועדת ליצירה של סביבות וירטואליות.

אפל Vision Pro. אפל,
אפל Vision Pro/אפל

פרטיות

בדומה לחתימה הביומטרית של האייפון, אפל פיתחה למשקפיים את OpticID, שהיא חתימה ביומטרית ייחודית. עיבוד תנועת העיניים נשמר גם הוא בפרטיות, ובעיבוד נפרד. המידע מועבר לאפליקציות רק בזמן הקשה באצבעות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully