וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאר ההכרזות של אפל מוועידת המפתחים: מעבדים וצעצועים

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 8:45

אמנם משקפי המציאות הרבודה Vision Pro גנבו את ההצגה, אבל להצגתם קדמה שורה של הכרזות בפתיחת ועידת המפתחים של אפל בקליפורניה - הנה סיכום הדברים

iOS 17. אפל,
iOS 17/אפל

אמנם כוכבי הערב של פתיחת ועידת המפתחים של אפל היו משקפי המציאות הרבודה Vision Pro (תוכלו לקרוא עליהם בידיעה המקושרת), אבל לאפל הייתה גם שורה של הכרזות בתחומי החומרה ומערכות ההפעלה השונות - מאייפון ושעון ועד מק. בואו נצלול פנימה לעיקרי הדברים: נפתח עם העדכון ל-iOS, בגירסה 17 של מערכת ההפעלה לאייפונים אפל מציגה שורה של שכלולים גרפיים וחמודים.

ראשית, עדכון לאפליקציית הטלפון המסורתית, יביא למשתמשי אייפון אפשרות לעצב תמונת פרופיל אישית לכל משתמש לבחור וכיצד הוא יהיה מוצג אצל אנשי הקשר שלו, ותכונה נוספת שממש נגנבה מגוגל - ה-Live VoiceMail, תמלול של שיחות נכנסות על גבי המסך, כדי שבעלי הטלפון יוכל להחליט אם בא לו לענות לשיחה או שלא במידה ומדובר בשיחת ספאם או מכירות. תכונה נחמדה דומה הוכרזה עבור פייסטיים, עם היכולת להשאיר הודעות וידאו קצרות אם לא קיבלתם מענה.

אפליקציית ההודעות תעבור שדרוג רציני, עם תוספת תכונות כמו השב בהחלקה, או אפשרות קפיצה להודעה הראשונה המקורית גם בשרשור ארוך. גם תמלול של הודעות קוליות יאפשר לכם להמנע מהצורך להקשיב להן, כמובן ומן סתם בהתחלה רק באנגלית, יש לשער.

תכונה נוספת חמודה היא האפשרות לשלוח הודעת "הגעתי" אוטומטית להורים או בני זוג דואגים, להודיע שהגעתם הביתה בשלום. אם חלילה לא תגיעו הביתה בזמן סביר, האפשרות תאפשר שליחה על מידע כמו המיקום שלכם באופן אוטומטי. עוד תכונה צבעונית ומשעשעת היא היכולת להפוך תמונות למדבקות מונפשות, והתכונה תהיה זמינה בכלל מערכת ההפעלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
iMessege בגרסת iOS 17 של אפל. אפל,
iMessege בגרסת iOS 17 של אפל/אפל

אפליקציה אחרת שעוברת שדרוג רציני היא AirDrop, עם תכונה חדשה של החלפת פרטי קשר פשוט על ידי הצמדת מכשירים בשם NameDrop, לצד יצירה של פעילויות משותפות, שוב בהצמדת מכשירים. חמוד.

אפליקציה חדשה בשם יומן תגיע גם היא לבעלי האייפונים, והיא בעצם מאפשרת לנהל יומן אישי עם אירועי היום ואף תציע הצעות למה להכניס (כמובן, תחת סטנגרט הפרטיות של אפל), כשמומחים סבורים שניהול יומן אישי היא פעולה המסייעת לבריאות נפשית. ואם הזכרנו בריאות הנפש, אפל גם מאפשרת במסגרת הדאגה לבריאותנו המנטלית, גם לתעד ולנתח רגשות ולהציע הסבר לקיומם, שוב, כמובן, תחת מגבלות הפרטיות המוכרות של החברה.

בנוסף, כפי שחזו הפרסומים בתקופה האחרונה, באפל רוצים הופכים את חווית השימוש לפשוטה יותר ומקצרים את הפקודה הנדרשת להפעלת הסייענית למילה אחת בלבד - "סירי".

ווידג'טים לכולם

גם מערכת ההפעלה למחשבי הלוח של אפל עוברת שדרוגים קטנים, עם תוספת יכולות ישירות על וידג'טים, לצד שיפורים למסך הנעילה עם היכולת ליצור מסכי נעילה אישיים ומונפשים יפים (כולל כוכבים במערכת השמש), וכמובן, שוב, וידג'טים ושפצורים, לצד שיפורים לתוכנת הציור לקשקושים וציורים.
אפליקציית הבריאות של אפל מגיעה גם היא לאייפד, לצד שיפורים בטיפול ב-PDFים.

הגירסה הבאה למחשבי מק, היא סונומה, שגם בה יש...וידג'טים. לצד מצב משחקים חדש, הכולל תעדוף בגישה לחומרה והפחתת שיהוי באוזניות לטובת הגיימרים שאצלם כל מילישניה חשובה. ואם כבר בבשורות לגיימרים עסקינן - המשחק Death Stranding עטור הפרסים, יגיע בגירסת הבמאי למקינטוש.

ווידג'טים בגרסה של macOS. אפל,
הגירסה הבאה למחשבי מק, היא סונומה, שגם בה יש...וידג'טים/אפל

אבל השוס הכי הגדול הוא כנראה שיפור שיאפשר לכם להציג את הדמות שלכם בווידאו כשכבה מעל הצגת המסך שלכם, ללא צורך במסך ירוק. התכונה נראית מרשימה מאוד, ותעבוד עם כל פלטפורמות ועידות הווידאו המוכרות כמו זום, Teams של מיקרוסופט, WebEx ואחרות.

דפדפן הספארי הוותיק יציע עכשיו שיתוף סיסמאות עם חברים ובני משפחה, וסביבות עבודה מופרדות עבור עובדה ושימושים אישיים, כך שלא תצטרכו לדלג בין לשוניות. עוד תוכלו ליצור מיידית אפליקציות רשת, פשוט על ידי גרירת אתרים לסרגל המשימות של מק.

אולטרה מעבד

ואם כבר הזכרנו מק: את ההכרזה של פתיחת ועידת המפתחים, פתחו דווקא הכרזות חומרה - ראשון הוא MacBook Air 15 חדש, מחשב 15 אינץ' בסדרת ה-Air, ששוקל פחות משני קילוגרים, בעובי של 11 מ"מ, עם 18 שעות סוללה, ששה רמקולים ושני חיבורי USB-C שרץ על מעבד ה-M2. מחיר יהיה כ-1300 דולר.
אבל החידוש הגדול בתחום החומרה הוא מעבד עילי חדש - ה-M2 אולטרה שיירש את ה-M1 אולטרה, עם 24 ליבות ראשיות, 192 גיגהבייט זיכרון פנימי ו-80 ליבות עיבוד גרפי, שמיוצר בטכונלוגיית 5 ננומטר. לצורך הדוגמא, הוא מסוגל לטפל ב-22 זרמי וידאו של 8K. די פסיכי.

MacBook Air בגודל 15 אינץ'. אפל,
MacBook Air בגודל 15 אינץ'/אפל

המעבד המפלצתי הזה יישב בלב שני מחשבי העבודה הביצועיים של אפל - המק סטודיו והמק פרו (בסטודיו תוצע גם גירסה עם M2 מקס). המק סטודיו יתחיל מכ-2000 דולר, ואילו המק פרו יתחיל מ-6999 דולר, מחיר יקר מאוד.

ולפני שנעבור למערכת ההפעלה שקיבלה את השדרוגים המשמעותיים ביותר, נזכיר גם שהאוזניות הפופולריות של אפל, האייר פודס יקבלו בקרוב ביטול רעשים מסתגל והתאמת ווליום אישית, המבוססת על למידת מכונה.

חידושים בטלוויזיה

באופן משעשע, מערכת ההפעלה שעומדת לעבור את השפצור המשמעותי ביותר היא tvOS, שתזכה למרכז בקרה חדש, כולל פיקוד על בית חכם, יכולת של איתור השלט עם הסמארטפון (אגב, תשכחו מהיי, סירי. מעכשיו זה פשוט סירי), ולראשונה - פייסטיים על הטלוויזיה, כאשר האייפון שלכם ישמש כמצלמה וניתן להציב אותו בכל מקום. עוד מגיעות ל-tvOS פלטפורמות ועידות הווידאו הפופולריות זום ו-WebEx, ככה שאפשר לעבור לעשות ועידות וידאו על הטלוויזיה שלכם.

כך זה נראה:

גרסה חדש ל-tvOS/אפל

חידושים נוספים הם בגזרתה של AirPlay, עם גירסה מיוחדת לטלוויזיות במלונות, כך שתוכלו ליהנות מהעונה האחרונה של "טד" גם כשאתם בחופשה (אפל יצרה אפשרות הזדהות מול הטלוויזיה במלון עם החשבון והמכשיר האישי שלכם), וגם את האפשרות של שיתוף מוזיקה של נוסעים ברכב, ככה שלנהג אין דיקטטורה על רשימת ההשמעה כשאתם בדרכים.

ולקינוח, גם מערכת ההפעלה לשעונים עוברת שדרוג ומתיחת פנים בגירסה 10, עם תצוגה במסך מלא לאפליקציות, יכולות חמודות כמו דפדוף בין אזורי זמן ותוספות חדשות לאפליקציית המצפן כמו למשל הנקודה האחרונה שבה הייתה לכם קליטה סלולרית או תצוגה המייצגת גם הפרשי גבהים לאנשי השטח שבינינו.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully