וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בסין: תשלום עם כף היד

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 12:46

חברת Tencent הסינית, מפעילת WeChat החלה בשירות חדש ברכבת בבייג'ינג - תשלום בעזרת זיהוי כף היד. על אף החדשנות, פעילי פרטיות מודאגים ממדינת המעקב המוחלטת של ממשלת סין אחרי אזרחיה

זיהוי ביומטרי ידני. kryzhov, ShutterStock
זיהוי ביומטרי ידני/ShutterStock, kryzhov

למי שזוכר, טרום עידן הדרכונים הביומטריים, בנמל התעופה בן גוריון הייתה מערכת זיהוי ביומטרית סגורה שהתבססה על זיהוי של מבנה כף היד (לא טביעות אצבע, אלא מבנה כף היד הייחודי גם הוא לכל אחד מאיתנו, ברמת כלי הדם והנימים).

כעת ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent, ובעלת ומפעילת השירות WeChat, שהוא החלופה הסינית לוואטסאפ, רשתות חברתיות, שירותי תשלומים והכל - מאפשרת לנוסעי הרכבת בעיר הבירה בייג'ינג לשלם על הנסיעה בדרך דומה של זיהוי מבנה כף היד במחסום הכניסה. שיטה זו מצטרפת לשיטות זיהוי ביומטריות אחרות המופעלות במדינה בעלת המשטר הדכאני, והעלו חששות בשנים האחרונות ביחס למעקב שמנהלת ממשלת סין אחרי אזרחיה.

החל מיום ראשון הקרוב, נוסעים שיירשמו לאמצעי היזוהי, יוכלו לשלם על נסיעתם לשדה התעופה פשוט על ידי העברת היד מעל למסוף הזיהוי בכניסה לתחנת הרכבת. הזיהוי ייצור הוראת תשלום אוטומטית באפליקציית WeChat.

מנגד, פעילי פרטיות כמו גורדון צ'אנג ששוחח עם פוקס ניוז, מתנגדים למהלך. "הנשיא פינג יוצר מדינה טוטליטרית. שליטה חברתית מוחלטת", אומר צ'אנג בראיון. "אמצעי כזה בהחלט עוזר להם. במדינה יש 700 מיליון מצלמות מעקב, בערך אחת לכל שני אזרחים. המדינה עוקבת גם אחרי 1.69 מיליארד סמארטפונים של אזרחים, זה בערך הדבר הכי קרוב למעקב מוחלט שקיים. וסין מפתחת עוד ועוד אמצעים כדי לעקוב אחרי האזרחים שלה. זיהוי כף היד הזה רק נותן לממשלה בבייג'ינג עוד מידע על האזרחים בסין", אומר צ'אנג.

עורך הדין ופעיל זכויות האדם סבור שהממשלה תכריח את האזרחים כולם בסופו של דבר להשתמש באמצעי הזיהוי החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully