וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 22 שנה: תמונת הרקע שכולנו מכירים קיבלה שדרוג משמעותי

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 9:47

לראשונה מאז שולבה בווינדוס XP הוותיקה בשנת 2001, התמונה המפורסמת ממערכת ההפעלה הוותיקה עברה עיבוד מחדש לאיכות 4K. התוצאה לפניכם

ווינדוס XP. מיקרוסופט,
התמונה המקורית מ-1996/מיקרוסופט

אחד הדברים הכי זכורים ממערכת ההפעלה ווינדוס XP היא - Bliss (בתרגום חופשי: "שלווה"), תמונת רקע המסך המפורסמת - בה נראים גבעות מוריקות מתחת לשמים תכולים מעוננים-קלות. כעת, 22 שנה אחרי הצילום המפורסם - צוות העיצוב של מיקרוסופט שיחרר גרסה עדכנית של התמונה באיכות 4K. מדובר באחד מכמה טפטים עדכניים באתר Microsoft Design (לחצו כאן להרודה באיכות מלאה), כולל אחד של "קליפי" (Clippy).

כפי שאפשר להבחין, בתמונת הרקע החדשה יש מעט שינויים, כמו גבעה מעט "גבוהה וקמורה יותר מהגבעה המקורית". התמונה המקורית צולמה במצלמת פילם ב-24 ביוני 1996 במחוז סונומה שבקליפורניה על ידי הצלם האמריקאי צ'ארלס או'ריר, לשעבר צלם טבע במגזין נשיונל ג'יאוגרפיק, מיד בתום סופה שפקדה את המקום. לדברי או'ריר, מדובר בתמונה מקורית ולא יצירת פוטושופ (כלומר לא כזו שעברה מניפולציה של צבעים).

עוד סיפר או'אר שהגיע למקום במקרה, בעת נסיעה לביקור את חברתו (עמה הוא התחתן מאוחר יותר) בסן פרנסיסקו. כאשר נהג באזור שבקליפורניה, הבחין לפתע בנוף, שלף את המצלמה שלו ולכד את הרגע. למרות המראה הרגוע והטבעי, הכביש ממנו צולמה התמונה מסוכן ועמוס במיוחד.

עיבוד מחדש לתמונה המפורסמת של ווינדוס XP. מיקרוסופט,
צוות העיצוב של מיקרוסופט שיחרר גרסה עדכנית של התמונה באיכות 4K/מיקרוסופט

לאחר הצילום העלה או'אר את התמונה לשירות Corbis, שאותו הקים ביל גייטס בשנת 1989. גייטס הבחין בתמונה, התאהב בה מיד, והציע לו "הצעה כספית שאי אפשר היה לסרב לה" תמורת הזכות להשתמש בצילום הזה כרקע ברירת המחדל של חלונות XP. במיקרוסופט לא מוכנים לחשוף את הסכום המדויק, אך טוענים כי עד היום מדובר במחיר הגבוה ביותר שאי-פעם שולם עבור צילום בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully