וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מחשב קוואנטי" שחשפה איראן הוא למעשה לוח חומרה שכל אחד יכול לקנות באמזון

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 20:09

בשבוע שעבר חשף הצבא האיראני מה שהם כינו "התוצר הראשון של עיבוד קוואנטי" ; הבעיה שה-"מעבד הקוואנטי" שהוצג הוא לוח חומרה פשוט שנמכר באמזון תמורת פחות מ-600 דולר

המחשב הקוונטי שחשפה איראן. farsnews,
המחשב הקוונטי שחשפה איראן/farsnews

בשבוע שעבר בכירי הצבא האיראני חשפו את מה שהם כינו "המוצר הראשון של אלגוריתם עיבוד קוואנטי", באוניברסיטה של הצי בנוסהאר. בטקס אחזו בידם האדמירלים האיראניים לוח מחשב (לוח מעגלים משולבים) אלא שה-"מחשב הקוואנטי" התגלה כלוח חומרה נפוץ לפיתוח, שאפשר לרכוש תמורת כ-600 דולר באמזון.

חשוב להבין - מחשבים קוואנטיים אמיתיים, שפועלים על מוליכי-על יקרים להחריד, לא נראים כמו לוח אם רגיל מסיליקון עם מעגלים מודפסים. מדובר כיום במערכות גדולות, הדורשות קירור מיוחד, ותופסות שטח גדול. מחשב או מעבד קוואטי דהיום, זה לא משהו שבן אדם יכול להחזיק ביד.

"המחשב הקוונטי" לצד הלוח מאמזון. צילום מסך,
"המחשב הקוונטי" לצד הלוח מאמזון/צילום מסך

ה-"מחשב הקוואנטי" לכאורה, הוא לוח מעגלים מודפסים למפתחים של חברה בשם "דיליג'נט", כך מדווח האתר Vice. שם המותג אגב, ZedBoard, נראה בבירור בתצלום. לפי אתר החברה, זהו לוח אם בסיסי, הכולל כל מה שמפתח צריך כדי להתחיל לפתוח תוכנה לאנדרואיד, לינוקס ווינדוס - ולא נראה שהוא כולל רכיבי מחשוב קוואנטי כלשהם. ה-"מחשב הקוואנטי" האיראני נמכר לצרכן תמורת 589 דולר באמזון. על אף שחוקרים דיווחו כי ניתן לדמות הליכי מחשוב קוואנטי מסוימים על מחשבים רגילים, לא סביר שלזה התכוונו האיראנים.

כן יצוין שהצי האמריקאי אכן מתנסה עם התקנים קוואנטיים לניווט ימי, ובחן לאחרונה התקן שכזה המשתמש באטומים סופר-קפואים כסוג של אקסלרומטר, אבל גם ההתקן הזה - לא נראה כמו לוח אם פשוט שאפשר להזמין באמזון.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully