וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SpaceX שיגרה לוויין ישראלי שפותח עבור ממשלת צ'ילה

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 11:01

מדובר בלוויין חישה בעל יכולת צילום וידאו צבעוני, ברזולוציה גבוהה מאוד מהחלל, שיספק שירותים לממשלת צ'ילה במסגרת פיתוח תוכנית החלל הלאומית של המדינה בה זכתה

הלווין הישראלי שפותח עבור ממשלת צ'ילה. SpaceX,
הלווין הישראלי שפותח עבור ממשלת צ'ילה/SpaceX

חברת הלוויין הישראלית ISI, בשיתוף החברה האמריקאית SpaceX, שיגרו לפנות בוקר (שלישי) את הלוויין Runner-1 לחלל, שיספק שירותים לממשלה צ'ילה במסגרת פיתוח תוכנית החלל הלאומית של המדינה. הלוויין שוגר בהצלחה בהתאם לתוכנית השיגור ונכנס למסלול תקין סביב כדור הארץ. בנוסף ללוויין הישראלי שיגרה חברת החלל של אילון מאסק עוד עשרות הלוויינים במשימת Transporter 8, על גבי משגר פלקון 9, מבסיס חיל החלל האמריקני ונדנברג בקליפורניה.

RUNNER-1, שפותח במשותף על ידי חברת ISI הישראלית ויצרנית התעופה והחלל האמריקאית Terran Orbital הוא לוויין חישה מרחוק רב-תכליתי, בין היתר, בעל יכולת צילום וידאו צבעוני, ברזולוציה גבוהה מאוד (סאב-מטרית) מהחלל. לצד מערכת בקרה קרקעית ויכולות בינה מלאכותיות מתקדמות, מערכת RUNNER מאפשרת איסוף וניתוח יעיל של מידע ונותנת מענה מהיר לתרחישים שונים, לרבות ניטור תשתיות, אסונות טבע, אירועים ביטחוניים, שינויי אקלים ועוד.

"שיגור לווין ה- RUNNER-1 מסמן אבן דרך משמעותית עבור חברת ISI", אומר נועם סגל, מנכ"ל ISI. "זוהי תוצאה של תקופת מו"פ נרחבת שמטרתה למצב את חברת ISI כ- one-stop-shop עבור תעשיית המודיעין מהחלל. שיתוף הפעולה עם חברת Terran Orbital הוכיח עצמו כסינרגטי והביא את המומחיות והידע הרב של שתי החברות בפיתוח הלווין ומערכותיו כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את צרכי תכנית החלל הלאומית של צ'ילה ודרישותיה בעתיד".

מארק בל, מייסד, יו"ר ומנכ"ל ציין Terran Orbital ציין כי, "חברת Terran Orbital נלהבת להכריז על שיגורRUNNER-1 . יכולות התגובה המהירה של הלווין ישנו את העולם. העבודה עם חברת ISI ותוכנית החלל הצ'יליאנית לפיתוח הלווין המהפכני הזה הייתה מרתקת ואנו מצפים להמשך העבודה עם ISI ותוכנית החלל הצ'יליאנית בעתיד".

תוכנית החלל הלאומית של צ'ילה ("Sistema Nacional Espacial") היא תוכנית הוליסטית לבניית אקו-סיסטם עתידי מבוסס חלל, להפקת ערך ציבורי ופיתוח חברתי וחינוכי למדינה. במסגרתה ISI תספק תשתית לאומית נרחבת לצ'ילה, לרבות מערכות ניהול נתונים מבוססות מיקום גיאוגרפי, פיתוח, מדע, חינוך, יכולות AI ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים מבוססי חלל.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully