וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה בת 16 מתה בגלל "אתגר הצעיפים" בטיקטוק

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 10:47

כריסטי גסאייל, בת 16, נחנקה למוות אחרי שניסתה את האתגר, הכולל כריכת לולאת חנק מאולתרת על הצוואר עד עילפון - בניסיון לגרוף אהדה בפלטפורמה. בבקשה אל תנסו את זה בבית

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק/ShutterStock

נערה בת 16 בצרפת נהרגה אחרי שניסתה את "משחק הצעיפים" הוויראלי בטיקטוק - גירסה של "אתגר העילפון", שגבה גם הוא קורבנות בשנה שעברה. כריסטי שיבאלי דומיניק גלוייר גסאייל, ילידת קונגו, הייתה בביתה כשניסתה את המשחק המסוכן, שבמסגרתו קשרה פריט לבוש לצווארה כלולאת חנק עד לעילפון.

מותה של גסאייל מצטרף לטרנדים מסוכנים נוספים הנפוצים בפלטפורמת הווידאו הפופולרית. טיקטוק בינתיים דאגו להסיר את התוצאות של מונח החיפוש, ולהוסיף הודעת אזהרה כי הביטוי עשוי "לעודד התנהגות המפירה את כללי הקהילה שלנו. קידום של חוויה חיובית ובטוחה הוא בעדיפות עליונה בטיקטוק", עם הפניה לכללי הקהילה של השירות.

בקיץ שעבר, נערות בגילאים הקרובים לזה של גסאייל (בין 12-14) בארגנטינה ובריטניה נחנקו למוות אף הן כתוצאה מהתעלול מסכן החיים שנועד לגרוף אהדה ועוקבים בפלטפורמה. בארצות הברית, טיקטוק ניצבת בפני תביעה, אחרי ששתי נערות בקליפורניה לכאורה תלו את עצמן למוות, אחרי שניסו את "אתגר העילפון" וצפו בסרטונים הקשורים אליו בטיקטוק. התביעה מאשימה את טיקטוק בגרימת מוות ברשלנות.

הצעירה שמתה בגלל אתגר טיקטוק. טוויטר,
הצעירה שמתה בגלל אתגר טיקטוק/טוויטר

הניו יורק פוסט, שדיווח על האירוע, פנה לטיקטוק לתגובה, אך החברה סירבה להגיב רשמית. יחד עם זאת, גורמים בחברה מסרו לעיתון באופן לא רשמי כי טיקטוק אינה נושאת באחריות, וכי מקרי מוות כתוצאה מ-"משחקי עילפון" בידי צעירים הם דבר שהתקיים עוד לפני הפלטפורמה.

חשוב לציין ולהזהיר: משחקים ו-"אתגרים" מעין אלה המערבים לולאות חנק על הצוואר, פוגעים בזרימת החמצן למוח, ועלולים לגרום לעוויתות, נזקים חמורים ומוות. אם נתקלתם בסרטונים המתעדים מעשים כאלה בטיקטוק, מומלץ ללחוץ על כפתור הדיווח.

כמו כן, כל סרטוני אתגר הצעיפים נמחקו מטיקטוק, וכשמחפשים "משחק הצעיף" מתקבלת הודעה עם הסברים על הסכנה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully