וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח האקוסיסטם העולמי: תל אביב עלתה למקום החמישי

תל אביב עלתה למקום החמישי וזכתה לציון לשבח על היותה מעצמת סטארט-אפים; שווי האקוסיסטם של העיר צמח ב-100% והתקרב ל-235 מיליארד דולר בסוף 2022

דוח האקוסיסטם. יחצ,
דוח האקוסיסטם/יחצ

דו"ח האקוסיסטם לשנת 2023 מבית Startup Genome
וה-Global Entrepreneurship Network הושק היום בוועידת The Next Web באמסטרדם, הולנד. הדו"ח מבוסס על הנתונים המקיפים והאמינים ביותר בעולם בנוגע לאקוסיסטם החדשנות. נתונים אלו מבוססים על למעלה מ-3.5 מיליון סטארט-אפים ממעל ל-290 אקוסיסטמים ברחבי העולם. הדו"ח מספק תובנות מסקרנות וידע עמוק בנוגע למגמות בעולם הסטארט-אפים באזורים שונים.

דו"ח האקוסיסטם נתמך ומועשר גם כן על ידי ידע של מומחים בתחום, מנהיגים ושחקני מפתח וממצאים מבוססי נתונים, שהם תוצר המחקר העצמאי ועבודת המדיניות שמקיימת Startup Genome במשך למעלה מעשור.

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי: "זהו הישג יוצא דופן לתל אביב יפו. רשימת הערים החולקות אתנו את צמרת הרשימה הינה הוכחה ניצחת לכך שחופש היצירה והמחשבה, כמו גם ערכי הגיוון והליברליזם, הם הבסיס לתעשיית טק צומחת ומצליחה. תל אביב-יפו תמשיך לשמור על ערכים אלו ולספק כלים, סיוע ותמיכה לחברות הסטארט אפ וההייטק הפועלות בעיר, ולהיות מוקד משיכה ובית חם לחברות הטק בישראל".

Tel Aviv Global חברה ל-Startup Genome במטרה לאפיין את האקוסיסטם היזמי בתל אביב, מהממצאים עולה כי תל אביב מדורגת בחמישייה המובילה בעולם ומובילה בין מדינות המזה"ת וצפון אפריקה בכל המדדים:

  • בדו"ח GSER 2023 ממוקמת תל אביב במקום החמישי ברשימה הגלובלית של האקוסיסטם, עלייה של שני שלבים מהשנה שעברה.
  • מה-1.6.20 עד ה-31.12.22 יצר האקוסיסטם התל אביבי ערך של קרוב ל-235 מיליארד דולר, צמיחה של 100% לעומת התקופה הקודמת. שווי האקוסיסטם נמדד בהתבסס על השפעה כלכלית ומחושב בהתבסס על ערך האקזיטים והערכות השווי של הסטארט-אפים.
  • Top 10 Global Ecosystem ו-#1 MENA Ecosystem (המזה"ת וצפון אפריקה) בגיוס הון - מדד המודד מובילות ברמת החדשנות של האקוסיסטם, על בסיס פעילות המשקיעים והשקעות בשלבים מוקדמים.
  • Top 10 Global Ecosystem ו-#1 MENA Ecosystem בביצועים - מדד המודד את הגודל ואת הביצועים של האקוסיסטם במובילות בהיקף הפעילות, שמתבסס על השווי המצרפי של חברות הטק על בסיס הנפקות וגיוסי הון.
  • Top 15 Global Ecosystem ו-#1 MENA Ecosystem בטאלנטים ובניסיון - מדד המודד מגמות ארוכות טווח על בסיס מדדי היעילות המרכזיים והיכולת לפתח ולשמר את הטאלנטים באקוסיסטם.
  • Top 40 Global Ecosystem ו- #1 MENA Ecosystem בתמורה לכסף - מדד המודד עד כמה יש לסטרטאפים טווח פעולה פיננסי, בממוצע, אחרי סבב גיוס הון מקרנות.
  • תל אביב בולטת לטובה במגזרים: מדעי החיים, סייבר, בינה מלאכותית, ביג דאטה ואנליטיקס, בשל ריבוי טאלנטים, משאבי תמיכה ופעילות שמתקיימת בהם.

סטיבן קוסטר, מנהל מחלקת אסטרטגיית אקו-סיסטם ב-Startup Genome: "אנו גאים מאוד לעבוד עם Tel Aviv Global במטרה להדגיש את סיפורי ההצלחה של האקוסיסטם התל אביבי. עוד אנו שמחים לחלוק עם העולם את ההזדמנויות האטרקטיביות שאנו מזהים בעיר, במטרה להמשיך את הצמיחה החזקה של היזמות באזור. אנו שמחים על כך שתל אביב היא חלק מהרשת הבינלאומית שלנו, המתבססת על חדשנות מובילה ברמה העולמית. אנו מצפים להמשיך לסייע להצלחה דרך הכוח שבחיבורים ובעזרת יכולתנו לחלוק תובנות משמעותיות וללמוד ביחד למען העתיד".

דו"ח GSER 2023 מדרג את 30 האקוסיסטמים המובילים וכן את ה-10 שאחריהם. כמו כן הוא כולל דירוג של 100 האקוסיסטם המתפתחים. עוד מדגיש הדו"ח קהילות סטארט-אפים מזווית אזורית, באמצעות דירוג נפרד של האקוסיסטם באפריקה, אסיה, אירופה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון וצפון אפריקה, צפון אמריקה ואוקיאניה. בין הנושאים המשמעותיים המצוינים בדו"ח של השנה: אינפלציה, רגולציית בינה מלאכותית, משיכת טאלנטים, מימון קרנות הון-סיכון בינלאומיות וכן טווח רחב של ניתוח תתי-מגזרים בשוק.

ה-GSER נוצר בשיתוף עם Global Entrepreneurship Network, Dealroom ו-Crunchbase. דו"ח GSER 2023 מספק תובנות חשובות והנחיות כיצד לקדם קהילות סטארט-אפים משגשגות - שמהוות את מנוע הצמיחה מספר 1 ליצירת משרות ולצמיחה כלכלית. את ההשוואה בין 140 האקוסיסטמים היזמיים ניתן למצוא בדו"ח המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully