וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תסחיף ריאתי: השעון של אפל הציל בת 29 ממוות בזמן השינה

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 11:32

סיפורים על התראות הדופק החריגות של שעון אפל וכיצד הן הצילו חיי אדם כבר לא נדירות, אבל הפעם השעון הציל צעירה במצב לא שגרתי לגילה. כך תפעילו את הפיצ'ר מציל החיים בשעון שלכם

אפל ווטש. ShutterStock
אפל ווטש/ShutterStock

הסיפורים האלה בעיקר צצים בהכרזות של אפל, על איך ניטור הדופק ואיתור מצבים חריגים בשעון שלהם הציל לא פעם חיי אדם - אבל הפעם הוא הציל את חיי צעירה בת 29 מסינסינטי בשם קימי ווטקינס, שאיתר אצלה אירוע של תסחיף ריאתי, מה שאפשר לה להגיע לטיפול רפואי בזמן.

השעון של אפל (בדומה לשעונים אחרים), מודד את דופק הלב לאורך כל היממה וכל זמן שעונדים אותו, אבל גם מזהה דופק גבוה או חריג בזמן מנוחה. אצל ווטקינס הוא איתר דופק של 178 בזמן שישנה אחרי שחשה סחרחורת ועייפות, השעון כמובן החל לצפצף והעיר אותה משנתה.

ווטקינס, שלא חשה בטוב, פנתה לסיוע רפואי, ואובחן אצלה תסחיף ריאתי, מצב מסכן חיים עם 50 אחוזי סיכוי למוות. השעון כמובן, הציל את חייה. "אני מאוד בת מזל, ואם השינה שלי לא הייתה מופרת, בן הזוג שלי היה מוצא אותי ישנה על הכורסה או לא ממש ישנה", אמרה ווטקינס ל-9to5Mac.

כיצד השעון מודד את קצב הלב? חיישן הלב האופטי באפל ווטש עושה שימוש בטכנולוגיה שנקראת פוטופלטיסמוגרפיה. אמנם קשה לבטא את שמה של הטכנולוגיה הזו, אך היא מבוססת על עובדה פשוטה: צבעו של הדם הוא אדום מאחר שהוא מחזיר אור אדום וסופג אור ירוק.

אפל ווטש 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
השעון של אפל (בדומה לשעונים אחרים), מודד את דופק הלב לאורך כל היממה וכל זמן שעונדים אותו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כיצד תפעילו ניטור קצב הלב באמצעות האפל ווטש?

כברירת-המחדל, השעון עוקב אחר קצב הלב שלך עבור היישום "קצב לב", עבור אימונים ועבור הפעלות של היישומים "לנשום" ו"הרהור". אם כיביתם את נתוני הדופק, ניתן להפעיל אותם שוב.

  • יש לפתוח את היישום "הגדרות" בשעון שלכם.
  • עבור/י אל "פרטיות ואבטחה" > "בריאות".
  • לחצו על "דופק" והפעל/י את "דופק".
  • ניתן גם לפתוח את היישום Apple Watch באייפון, להקיש על "השעון שלי", להקיש על "פרטיות" ולהפעיל את "דופק".

כמו כן, אתם יכולים גם להפעיל עדכוני קצב לב כדי לדעת אם הדופק שלכם נשאר מעל או מתחת לערך פעימות לדקה (פל"ד) שנבחר, או כדי לבדוק מדי פעם אם ישנם אירועי דופק לא סדיר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל ווטש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully