וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באין מפריע: פרסומות למכירת קנאביס "ללא מרשם" בפייסבוק

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 15:13

זוז הצדה טלגראס: על אף שמכירת קנאביס למי שאיננו אוחז ברישיון רפואי היא עדיין עבירה בישראל, פרסומות למכירתו לרבות קמפיינים ממומנים מופיעות בפייסבוק - ללא התערבות ממשית מצד מטא או משטרת ישראל

מכירת קנאביס בפייסבוק. צילום מסך,
פרסומת לקנאביס בפייסבוק/צילום מסך
פרסומת לקנאביס בפייסבוק. צילום מסך,
פרסומת לקנאביס בפייסבוק/צילום מסך

לפני כמה שנים, כשנחשפה "טלגראס", הרשת למכירת קנאביס באמצעות תוכנת המסרים טלגרם, רעשה המדינה מהקלות שבה ניתן להשיג את הסם, שרשמית, עדיין נחשב לסם בלתי חוקי בישראל למעט צריכה מוסדרת למטרות רפואיות או מחקר. כעת נראה שפייסבוק תפסה את מקומה של טלגרם, או לפחות נחשבת לערוץ הפצה משמעותי נוסף לסוחרים בחומר, לצדה.

מפרסומים שהגיעו לידי "וואלה!" נראה כי פעילות מכירת הקנאביס לכל דורש, מתקיימת בצורה ענפה ברשת החברתית הגדולה - דרך כמה וכמה עמודים (להערכתנו קיימים לפחות כמה עשרות כאלה, חלקם ותיקים מאוד ופעילים כבר מספר שנים) ובאופן משונה אף יותר, בפרסומים ממומנים של אותם עמודים.

על פניו, "כללי הקהילה" של פייסבוק אוסרים על רכישת מודעות ממומנות להפצת חומרים מסוכנים כמו סמים. יחד עם זאת, נראה כי מודעות אלה פשוט חמקו מתחת לראדאר, או שייתכן כי כלל לא נבדקו על ידי משגיחים אנושיים ומתפרסמות באין מפריע, בניגוד לכללי הקהילה ובניגוד לחוק הישראלי. המודעות, כפי שמצאנו גם בעצמנו בקלות יתרה, מציעות למכירה "גראס רפואי" לכל דורש, ללא צורך ברישיון צריכה רפואי, ומפנות את הרוכשים הפוטנציאליים לכתובות טלגרם ייעודיות או למספרי טלפון להזמנה.

פרסומת לקנאביס בפייסבוק. צילום מסך,
פעילות מכירת הקנאביס לכל דורש/צילום מסך
פרסומת לקנאביס בפייסבוק. צילום מסך,
מפנות את הרוכשים הפוטנציאליים לכתובות טלגרם/צילום מסך

לפני שלושה שבועות, עלתה בקריאה טרומית הצעת החוק של שרן השכל (המחנה הממלכתי) לאסדרת שוק הקנאביס בישראל וביטול הפללה לצריכה עצמית. הצעתה של השכל נפלה ברוב של 58 מתנגדים לעומת 38 תומכים. יצוין כי מפלגת השלטון הליכוד, שבעבר הבטיחו לבוחרים כי יתמכו בחוק, בשעת האמת הפילו את הצעת החוק של השכל כאשר הצביעו נגדה או נעדרו מהמליאה - כך שקנאביס, נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא יצא מפקודת הסמים המסוכנים בישראל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרסומת לקנאביס בפייסבוק. צילום מסך,
גם בקבוצות - פרסום ללא כל מפריע/צילום מסך

פנינו למשטרת ישראל ולחברת מטא (לשעבר פייסבוק) בבקשת תגובה ושאלנו אותם מה נעשה בתחום האכיפה. מחברת מטא טרם התקבלה תגובה עד למועד הפרסום ונוסיף אותה לכשתתקבל, אבל ממשטרת ישראל קיבלנו את התגובה הבאה:

"רשת האינטרנט משמשת פלטפורמה להצעה לעבירות פליליות שונות. כל מי שפונה דרך הפלטפורמה להשיג קנאביס רפואי כשאין ברשותו רישיון כדין, חשוף לדבר עבירה וככל שיובאו לידיעתינו מקרים המעלים חשד, הם ייבחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully