וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשתיות אינטרנט רעועות הן כיום החסם העיקרי לבית חכם"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 10:06

ישבנו לראיון עם המנהל האזורי של סמסונג על עתיד הבית החכם - והיו לו כמה תובנות מפתיעות, וגם על "נפילת החומות" בין הסייעניות הדיגיטליות

סמסונג. ShutterStock
סמסונג/ShutterStock

באמצע אירוע ההכרזות של סמסונג בדובאי, התיישבתי לשיחה עם מוסטפה סאדיק, המנהל האזורי של סמסונג לכל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה - גם על ההכרזות שבאירוע, וגם על העתיד: לאן סמסונג הולכת עם הבית החכם, טלוויזיות ובכלל.

ראשית, שאלתי את סאדיק מה מכל ההכרזות שראינו באותו ערב, הייתה החשובה ביותר, אבל סאדיק התחמק באלגנטיות: "שותפויות, שותפויות בכללי. ושיתופי פעולה. זה עד כדי כך פשוט. אנחנו מובילי שוק כל כך הרבה שנים, ועדיין - הכל בנוי על שותפויות טובות. שותפויות הן דבר הגיוני: אם זה בתוכן (דיסני יוטיוב ונטפליקס - נ.ל.), אם זה קישוריות (פיליפס ואחרות), ואם זה בית חכם, אנחנו שואפים להעניק למשתמשים את השילוב של חוויה מושלמת".

שאלתי את מנהל האזור, מה לדעתו החסם העיקרי כיום לבית חכם, וכאן דווקא התשובה שלו הפתיעה אותי: מסתבר שאלה תשתיות אינטרנט. מסתבר שברחבי המזרח התיכון, הבעיה העיקרית שמונעת אימוץ נרחב של בית חכם היא דווקא התשתיות.

בית חכם. ShutterStock
מסתבר שברחבי המזרח התיכון, הבעיה העיקרית שמונעת אימוץ נרחב של בית חכם היא דווקא התשתיות./ShutterStock

"הקושי העיקרי של הלקוחות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, הוא התשתית. באופן בסיסי, אתה צריך חיבור אינטרנט הגון ויציב, ורק אחרי זה תוכל להעניק את שילוב הקולות שיוצרים את החוויה", אומר סאדיק. "הטלוויזיה כיום משמשת כרכזת של התקנים חכמים, ואם התשתית תומכת, אז יש לך שילוב מושלם כדי לתת את החוויה ללקוח".

ועדיין, בית חכם הוא לא משהו שכל אחד יכול להתקין או להגדיר לבד. שאלתי את סאדיק בכוונה על מקרה פרטי אך מייצג: ההורים המבוגרים שלי, למשל, לא יכולים להגדיר התקני בית חכם ללא עזרה. האם זה לא מכשול?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"כן כן, אני מסכים. אבל אנחנו תמיד מנסים ליצור חווייה ולעצב את ממשק המשתמש פשוט ככל האפשר. אנחנו מנסים להנגיש פעולות בעזרת פיקוד קולי, מקלדות שיותר קלות לניווט ויכולות הגדרה פשוטות יותר. לכל רכזת חכמה יש כפתור זיווג פיזי שמגדיר את כל ההתקנים כל זמן שהם מחוברים לאותה רשת. ברור שההתקנה פשוטה יותר, אם יש לך חברה שיכולה לספק את כל הפתרונות יחדיו", הוא משיב.

"אנחנו בסמסונג משתדלים כיום ליצור את חוויית הבית החכם הכי טובה שאפשר, כאשר, כמובן, הטלוויזיה במרכזה, בתוספת סמארטפונים וכל התקני הבית - אם זה ממקררים ועד ההתקנים המשונים ביותר, לכולם יש תמיכה של SmartThings (פלטפורמת הבית החכם של סמסונג - נ.ל.). מזגנים, וילונות, שואבי אבק... את הכל אפשר לחבר יחדיו ליצירת החוויה החכמה הכי טובה. כמובן, יש לזה לפעמים מגבלות, אבל אנחנו באמת משתדלים לתת פיתרון להרבה יצרני צד שלישי. כבר היום יש לנו יותר מ-300 מותגים ושותפים נתמכים", מציין סאדיק.

מסכי טלויזיה ומערכות שמע בחנויות איקאה. סמסונג,
טלוויזיה של סמסונג/סמסונג

קירות נופלים

בהקשר הזה, שאלתי אותו איך סמסונג רואה את עצמה על המגרש, ואת היחסים שלה עם שחקניות גדולות אחרות: "אתה רואה כבר עכשיו את הקירות נופלים בין סייעניות דיגיטליות כמו אלקסה וגוגל. כבר היום יש לנו תמיכה מובנית להכל בכל המוצרים, אבל אני לא יכול להתנבא לגבי קצב האימוץ.

אנחנו מנסים כיום להיות חברה גדולה, עם שותפים גדולים, ואז לראות כמה מהר אנחנו יכולים לרוץ ביחד, ולספק את החוויה שאנחנו מציעים לכל הלקוחות. קצב האימוץ הוא תלוי מדינה והדינמיקות הפנימיות שלה, אבל אין מגבלה למה שחברה שמצטרפת לפלטפורמה יכולה לעשות במסגרת החוויה הכללית".
לסיום, שאלתי את סאדיק אם יש לו מסר מסכם, והיה לו, כמובן.

"לסמסונג יש חידושים רבים שהמטרה הסופית שלהם היא תועלת לצרכן והליך ההקמה של הבית החכם שלו, לצד שותפויות ובריתות שנותנות לו ערך - אם זה בצליל, אם זה בגודל של המוצרים וההתאמה שלהם, עיצוב, סגנון חיים וכולי... זה תמיד מה שאנחנו מחפשים לספק".

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully