וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון הרביעי בגודלו בעולם: נחליף עיתונאים בבינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 12:17

מנהלי העיתון Bild שעובר מהלך התייעלות, הודיעו לעובדיהם כי יצטרכו להיפרד מחלק מהם בעתיד, כשמטלות מסויימות כמו עריכה והגהה יעברו לחלוטין לידיים של בינה מלאכותית או הליכים אוטומטיים

הבילד. ShutterStock
הבילד/ShutterStock

העיתון Bild, מהגדולים והנפוצים בגרמניה ובאירופה בכלל, מתכנן להחליף קשת של מקצועות עריכה בבינה מלאכותית, כך הודיעה ההנהלה באימייל לעובדים. הבעלים של בילד, אקסל שפרינגר הודיע כי "לצערנו אנחנו ניפרד מקולגות שבעולם הדיגיטלי יבוצעו על ידי בינה מלאכותית או תהליכים אוטומטיים", נכתב בהודעה. במסגרת השינוי חלק מהתפקידים של "עורכים, מפיקי הדפוס, עורכי משנה, מגיהים ועורכי תמונות לא יתקיימו יותר בצורה שבה הם מתקיימים כיום", נכתב בהודעה שהגיעה לידי העיתון המתחרה, ה-"פרנקפורטר אלגמינה" (FAZ).

ההודעה מגיעה בהמשך להודעה קודמת של המנכ"ל מטיאס דופנר, כי המוציאה לאור עומדת להפוך לחברת "מדיה דיגיטלית טהורה". לדבריו כלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT יוכלו להפוך את העיתונאות העצמאית ל-"יותר טובה מאי פעם - או להחליף אותה כליל", אמר דופנר.

Bild. ShutterStock
"עורכים, מפיקי הדפוס, עורכי משנה, מגיהים ועורכי תמונות לא יתקיימו יותר בצורה שבה הם מתקיימים כיום"/ShutterStock

לטענתו, כלי בינה מלאכותית בקרוב יהיו יותר טובים באיסוף מידע מאשר עיתונאים בשר ודם, ורק מפרסמים שיהיה להם את "התוכן המקורי הטוב ביותר" כמו עיתונאות חוקרת ופרשנות מקורית - ישרדו.

הבילד הוא לא כלי התקשורת הראשון שמטיל את יהבו על בינה מלאכותית. כלי תקשורת כמו Men's Journal ו-Cnet, התנסו עם יצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית, שאחרי זה נבדק בידי עורכים אנושיים. Cnet ביטלה את הפרויקט בינואר, אחרי שגילתה שיותר מחצי מהמאמרים דרשו תיקון.
האימייל שנשלח לעובדי בילד, כלל את העורכים הראשיים מריון הורן ורוברט שניידר, וייתכן ששיטות אלה ייושמו גם בספינת הדגל של אקסל שפרינגר, כלי התקשורת הגדול והיומון Die Welt.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully