וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתפו והיזהרו: שלוש הונאות נפוצות שכדאי שתכירו

חוק הספאם בישראל לא באמת הצליח למגר את תופעת הודעות הזבל והפישינג שמגיעות לטלפון הנייד שלנו. בדיוק בגלל, ריכזנו עבורכם את ההונאות הפופולריות ביותר, אז צלמו מסך

צפו:

לא, אינסטגרם לא שלחה להם הודעה

כבר תקופה ארוכה שמשתמשים בישראל מקבלים הודעה שמתחזה לשירות התמיכה של אינסטגרם, בצירוף איום במחיקת החשבון בתוך 24 שעות. בהודעה נכתב שהחשבון מפר זכויות יוצרים ועליהם לאמת הפרטים. המטרה כמובן - לגנוב את החשבון שלכם. ונזכיר: אינסטגרם לעולם לא תפנה אליכם בהודעה ולעולם לא תבקש מכם למסור את שם המשתמש והסיסמה שלכם. (דוגמה להודעה בסרטון המצורף לכתבה).

הודעה אחרת שמפוצת מציעה למשתמש לקבל תג אימות (וי כחול) אם רק ימסור פרטים אישיים לצורך זיהוי - והיו כאלה שהאמינו לתרמית ונפלו בפח. ההודעה לעיתים עשויה להגיע אליכם דרך וואטסאפ ממספר לא מוכר.

חשבון ה-bit שלכם לא נחסם

הונאה נוספת ומאוד פופולרית מתחזה לשירות התשלומים bit. בחודשים האחרונים אזרחים רבים קיבלו הודעות לטלפון הסלולרי, בהן נכתב כי חשבונם באפליקציית התשלומים הושעה והם נדרשים למלא את פרטי האשראי. הזנת פרטים בלינק המצורף עלולה לחשוף את פרטי האשראי שלכם לגורמים זדוניים, ואם יש לכם ספק כדאי לדבר עם שירות הלקוחות של החברה.

ההודעה אמנם נשלחה ממספר ישראלי ומנוסחת בעברית תקנית, מה שמקנה לה אמינות מסויימת. אבל מה שאמור לעורר נורת אזהרה הוא הקישור המצורף. תמיד יש לשים לב לדומיין שאליו נשלחתם במידה ולחצתם על הלינק המצורף, שכן כמו במקרה הנוכחי, הוא אינו נראה כמו לינק של ביט בשום צורה.

ולא, אתם לא צריכים לשלם כסף ל"דואר ישראל"

ההונאה השלישית, ואולי הפופולרית ביותר, מתחזה לדואר ישראל. כבר כמה שנים שבמסגרת קמפיין הפישינג ישראלים מקבלים הודעת טקסט שמבשרת להם כי החבילה שהזמינו ממתינה להם בדואר. נזכיר כי בדואר ישראל מזהירים פעם אחר פעם מפתיחת ההודעה, שמובילה לאתר מתחזה שגונב את פרטי האשראי.

כמו כן, לקוח שקיבל בעבר הודעות אותנטיות מדואר ישראל - יקבל את הודעת הדיוג (פישינג), מאותו השולח (Israel Post). במקרה הנוכחי, ההודעה נמסרה תחת שם אחר. וגם כאן - אם יש לכם ספק, פנו לשירות הלקוחות של החברה או בידקו באתר האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully