וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשלב הורות למופת עם קריירה בטק? משימה קשה - אבל אפשרית

עו"ד יפעת כאתב אופיר, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

27.6.2023 / 9:48

קונפליקטים עם הילדים הם דבר שכיח כשעובדים תחת עומס. קהילת ההורים שהוקמה בחטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים נועדה לסייע להורים ברגעים המאתגרים

אישה עייפה במשרד. ShutterStock
איך מתמודדים עם האתגרים הרבים שטומן בחובו השילוב בין הורות לקריירה?/ShutterStock

אם היו אומרים לנו שהכוח להיות נוכחים וקשובים עבור הילדים שלנו גם בימים עמוסים נמצא בתוכנו, לא היינו מתאמצים כדי למצוא אותו?

אין ספק שהורות היא מערכת היחסים הכי חשובה שיש לנו בחיים, המלווה בהמון לבטים, התמודדויות, חששות ופחדים. כדי להתמודד יותר טוב עם האתגרים הרבים שטומן בחובו השילוב בין הורות לקריירה משמעותית, הוקמה בטכנולוגית קהילת הורים, שתפקידה להקנות כלים וגם לסייע ולהסתייע אחד בשנייה - הורה אל הורה. אני רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי כחלק מהקהילה החשובה הזו.

קהילת ההורים של הטכנולוגית היא מקום בטוח המאפשר לעובדים המגדלים ילדים ללמוד, לקרוא חומר עיוני ולהתייעץ. זה קורה במהלך מספר מפגשים לאורך השנה, הכוללים הרצאות, ליווי אישי, תמיכה והכוונה. חשוב לציין שזה לא מובן מאליו, במיוחד במקום העבודה.

אישה צעירה עובדת במשרד. ShutterStock
אין ספק שהורות היא מערכת היחסים הכי חשובה שיש לנו בחיים/ShutterStock

אוזן קשבת

לפני ההרצאה הראשונה בקהילה קיבלנו לקריאה את הספר "איך לדבר כך שהילדים יקשיבו, ולהקשיב כך שהילדים ידברו", מאת אדל פייבר ואלין מייזליש. קראתי אותו בשקיקה. חשבו לרגע עד כמה המשפט בכותר הספר עוצמתי: כמה חשוב שיקשיבו לנו וכמה חשובה ההקשבה, לנו המבוגרים, אז קל וחומר שעבור הילדים. אנחנו, כהורים, רוצים ומקווים שהילדים שלנו ימצאו בנו אוזן קשבת, עם מקום בטוח לפרוק ולשתף. זה קריטי עבורם שנקבלם כמו שהם, ללא שיפוטיות וביקורתיות. יש קשר ישיר בין מה שילדים מרגישים לבין התנהגותם: כשהרגשתם טובה, כך גם התנהגותם.

במהלך ההרצאות, שמתרחשות אחת לחודש, משולב כלי אחד משיטת "אדלר" (כלי אדלריאני) להדרכת הורים. הכלים האלו נועדו לכוון הורים להתנהלות נכונה ואפקטיבית מול ילדיהם, תוך שמירה על יחסים טובים גם בינם לבין עצמם. יום למחרת ההרצאה, הסיכום שלה נגיש לקהילה, במטרה לחדד את המסרים החדשים לקראת "יציאה" לשבוע של תרגול הכלי החדש.

ההרצאה הראשונה התבססה על השקפת העולם האדלריאנית המאמינה ש"הכל זה יחסים": כמה חשוב להתנהל עם הילדים בגובה העיניים, לתת להם לבחור, להרגיש חלק, וכל זה בתוך גבולות שמבטאים ערכים חשובים שהחלטנו כמשפחה. בייחוד אהבתי את תהליך "פתרון בעיות" בשלבים:

שלב ראשון

מציגים את הבעיה ללא האשמה.

שלב שני

מבקשים מהילדים למצוא פתרון או דרך לעזור.

שלב שלישי

בוחרים פתרון שהילדים מציעים.

שלב רביעי

שואלים מה עושים במידה והפתרון שבוצע ונבחר לא יעבוד.

שלב חמישי

קובעים לבדוק בעוד מספר ימים אם ההסכם עובד.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
עייף במשרד. ShutterStock
קהילת ההורים של הטכנולוגית היא מקום בטוח המאפשר לעובדים המגדלים ילדים/ShutterStock

שבוע לאחר מועד ההרצאה מתקיים מפגש שאלות ותשובות, בו משתפים העובדים אחד את השנייה בתובנות משבוע התרגול. בסיעור המוחין ניתנות תשובות מהמנחים לגבי סוגיות שונות שעלו במהלך השבוע. כמו כן, לאורך תקופת הליווי, מפורסם אחת לשבוע לקהילה "טיפ שבועי" קצר וממוקד בנושא הורות על פי גישת אדלר.

שיפור ניכר ביחסים גם בין בני הזוג

בחצי השנה האחרונה אני ובן זוגי נעזרים ביועצת הורית, בין היתר כשעולות סוגיות של אי הסכמה בינינו בדרכי התמודדות עם הבת שלנו, או כשיש סוגיות של פרידה (גמילה ממוצץ, למשל) - וזה עושה פלאים. היכולת להתנתק מסיטואציות, להתבונן בהן ולנתח אותן בצורה מקצועית, תוך תשומת לב למה אומרים, ובעיקר איך אומרים, עושה הבדל עצום בטיב היחסים - גם שלי ושל בן זוגי בין אם כהורים ובין אם לאו, וגם עם בתנו.

הכותבת היא עו"ד מומחית ליחסי עבודה וניהול סיכוני HR בטכנולוגית, בנק הפועלים

עו"ד יפעת כאתב אופיר, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully