וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מערך הסייבר הלאומי: "מי שמבצע תקיפות נגד ישראל ישלם מחיר על כך"

27.6.2023 / 10:00

גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי תייחס היום בכנס שבוע הסייבר לפעילות הסייבר ההתקפית של איראן ושל חיזבאללה כנגד ישראל. לדבריו, "קהילת הסייבר הישראלית מכירה את פעולות הסייבר של האיראנים מבפנים ומבחוץ"

גבי פורטנוי. אוניברסיטת תל אביב,
גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי/אוניברסיטת תל אביב

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, התייחס היום (שלישי) בכנס שבוע הסייבר של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א לפעילות הסייבר ההתקפית של איראן ושל חיזבאללה כנגד ישראל ואמר: "כל מי שמבצע מתקפות סייבר נגד אזרחי ישראל צריך לקחת בחשבון את המחיר שהוא ישלם על כך".

על קבוצת התקיפה MuddyWater המשויכת למשרד המודיעין והבטחון של איראן, שתקפה את הטכניון לפני מספר חודשים אמר: "הקבוצה עובדת לא רק נגד ישראל, אלא תוקפת מטרות אזרחיות במדינות רבות בהן טורקיה, ערב הסעודית, מצרים, מרוקו, הודו, בחריין, עומאן, כווית ועוד". בשנה האחרונה ניסתה הקבוצה לתקוף גופים נוספים בישראל, רובם ללא הצלחה. "קהילת הסייבר הישראלית מכירה את פעולות הסייבר של האיראנים מבפנים ומבחוץ, ועובדת לשבש אותה בדרכים שונות. אנשי משרד המודיעין האיראני, אנשים ממשמרות המהפכה האיסלאמית וחיזבאללה שמעורבים במבצעי סייבר כנגד ישראל יודעים בדיוק על מה אני מדבר".

מערך הסייבר. עודד קרני,
"כל מי שמבצע מתקפות סייבר נגד אזרחי ישראל צריך לקחת בחשבון את המחיר שהוא ישלם על כך". מערך הסייבר הלאומי/עודד קרני

פורטנוי הוסיף ואמר כי "אני רוצה לחזק את פעילות ארה"ב כנגד האלימות האיראנית ואת הסנקציות שהם השיתו כנגד שני שחקנים איראנים במשרד המודיעין: פרזין כרימי ומג'תבא מצטפוי שייסדו את "אקדמיית ראווין" המאמנת האקרים למטרות זדוניות. כמו כן, עלי חידרי היושב בביירות ומתאם שיתוף פעולה בין איראן לחיזבאללה לשם גרימת נזק לאזרחי לבנון במרחב הסייבר. עבור חלק מהאנשים במשרד המודיעין האיראני, להזיק לאזרחים מהשורה בעולם זה חלק מהשיגרה".

פורטנוי פנה לנציגים הבכירים של קהילת הסייבר הבין-לאומית שישבו באולם ואמר כי "הקהילה הבין-לאומית צריכה לעבוד יחד כדי לעצור אנשים כמו כרימי, מצטפוי וחידרי מפעילותם הזדונית כנגד העולם".

עוד בנאומו בשבוע הסייבר תיאר פורטנוי את פעילויות העלאת החוסן וההגנה שבוצעו בשנה האחרונה במשק ותיאר את הפרויקטים שהמערך מקדם: כיפת הסייבר הישראלית, מרכז בקרה לאומי על בסיס טכנולוגיית ענן של גוגל, פורטל שירותי סייבר לארגונים ושירות PDNS לארגונים קריטיים.

"אנחנו עובדים עם מומחים בין-לאומיים כדי לחקור מתקפות סייבר ועם קהילת חוקרי הסייבר המקומית כדי לגלות פגיעויות במערכות ממוחשבות ולטפל בהן" אמר. פורטנוי הזכיר גם את הפרויקט המשותף עם מיקרוסופט ואיחוד האמירויות לבניית פלטפורמה לשיתוף פעולה בחקירות סייבר ובניית ידע בין כ-40 מדינות. היוזמה היא חלק מפורום של הבית הלבן למאבק במתקפות כופרה.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully