וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציעו לכם להוריד וואטסאפ בצבע ורוד? זהירות, המכשיר שלכם בסכנה

28.6.2023 / 8:57

לא, וואטסאפ לא שחררה גרסה בצבע ורוד, ואם התקנתם את היישום באמצעות לינק שקיבלתם - כדאי שתסירו אותו באופן מיידי. מומחה סייבר: "התוקף יכול לשלוח הודעות בשמכם ולפתות חברים ומשפחה להוריד את האפליקציה ובכך ליצור שרשרת הדבקה"

וואטסאפ בצבע ורוד? זהירות. ShutterStock
וואטסאפ בצבע ורוד? זהירות/ShutterStock

עם יותר משני מיליארד משתמשים, וואטסאפ היא גם מאגר עצום של מטרות פונטציאליות לפושעי סייבר. לאחרונה, חוזרת לחיינו הונאה מוכרת שמציעה למשתמשי אנדרואיד לשדרג לגרסת WhatsApp Pink ("וואטסאפ ורוד") - ואל תתפתו לעשות זאת. ה"שדרוג", שפועל במסווה של גרסה לגיטימית שמחליפה את ערכת הנושא הירוקה בצבע ורוד, פועלת מאחורי הקלעים ועלולה לשאוב מידע רגיש מהטלפון שלכם - כך לפי דיווח שפורסם באתר 91mobile.

בציוץ שפורסם בחשבון של אגף מחלקת הסייבר באזור צפון הודו, ציינו כי מדובר בקישור זדוני, והורדת גרסת הוואטסאפ המזויפת זו יכולה למעשה להתקין תוכנה זדונית בסמארטפון ללא ידיעת המשתמש. לצד זה, האפליקציה תציף אתכם בפרסומות באופן שוטף. למעשה ההונאה פועלת בהדבקת שרשרת על ידי העברת הקישור בין משתמשים.

וכאמור, זו לא הפעם הראשונה שהיישום מופץ ברשת, ולמעשה גרסה צבעונית אחר של וואטסאפ כבר הייתה קיימת בעבר, בגוון זהב, ונקראה "Whatsapp gold".

איך תשמרו על עצמכן?

שלחתם הודעה לחבר וקיבלתם בחזרה לינק להורדה מאותו חבר, אבל לא לחצתם עליו? לא התבצעה הדבקה - מחקו את השיחה עם החבר שכן מדובר בהודעה שאינה הגיעה ישירות ממנו. מנגד, אם הורדתם את האפליקציה והיא נעלמה זהו חלק מהמנגנון הגנה של הוירוס, האפליקציה אינה נשארת חשופה.


תום מלכה, ראש מחקר סייבר בקבוצת Rakia, מציין בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה כי "מומלץ לכל המשתמשים בוואטסאפ שלא להתפתות ולהתקין אפליקציות ממקור לא מוכר, אלא רק מהחנות הרשמית (גוגל Play או AppStore). התקנה של האפליקציה המוזכרת בכתבה מאפשרת לחשבון שלכם להיות חשוף ליוצר האפליקציה, לשלוח הודעות בשמכם ולפתות חברים ומשפחה להוריד את האפליקציה ובכך ליצור שרשרת הדבקה".

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully