וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 טריליון דולר: אפל היא החברה בעלת השווי הגבוה אי פעם

1.7.2023 / 12:19

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית רושמת שיא היסטורי - והופכת לחברה הראשונה אי-פעם שמגיעה לשווי של 3 טריליון דולרים. ואיפה המתחרות?

אייפון. ShutterStock
אייפון/ShutterStock

לאחר שחצתה את קו ה-3 טריליון דולר במסחר אתמול (שישי), אפל שברה שיא חדש. ענקית הטכנולוגיה הגיעה לשווי שוק של כ-3 טריליון דולרים - החברה הבורסאית הראשונה אי-פעם ששווה סכום כה גבוה. מניית אפל נסגרה על מחיר של כ-194 דולר, מה שמביא את שוויה ל-3.05 טריליון דולר.

בתחילת השנה הנוכחית, שוויה של אפל צלל אל מתחת ל-2 טריליון דולר, אך מאז מניית החברה זינקה בכ-50% - מה שדחף אותה בחזרה לשיא של כל הזמנים. השיא הקודם נרשם בחודש ינואר 2022, אז הגיעה ענקית הטכנולוגיה לשווי שוק של כמעט 3 טריליון דולרים, אך פספסה אותו ברגע האחרון.

מאז מונה טים קוק למנכ"ל אפל ב-2011 הוא היה רחוק מלהישאר אדיש למשימה זו - עם כניסתו לתפקיד בחודש אוגוסט באותה שנה שוויה של ענקית הטכנולוגיה עמד על כ-350 מיליארד דולר בלבד. כיום, לצד אפל, שלוש חברות נוספות נסחרות היום במעל לטריליון דולר - אמזון (1.3), מיקרוסופט (2.49) ואלפבית, הבעלים של גוגל (1.52). נכון לחודש יוני 2023, שווי השוק של מטא (פייסבוק) הוא כ-721 מיליארד דולר בלבד.

טים קוק. GettyImages
טים קוק, מנכ"ל אפל/GettyImages

ככל הנראה, מה שדחף את אפל לשווי ההיסטורי זו ההכרזה המשמועתית ביותר מאז השקת האייפון ב-2007, ה-Vision Pro - משקפי המציאות הרבודה הראשונים שלה, שיגיעו לחנויות רק בתחילת 2024, וזכו לתג מחיר של 3,500 דולר. בחודש ספטמבר הקרוב תערוך אפל אירוע הכרזה נוסף שבו תחשוף את סדרת האייפון 15.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully