וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדען ישראלי: "ייתכן שמצאנו שרידים של ספינה חייזרית"

3.7.2023 / 16:39

פרופסור אבי לייב מאוניברסיטת הרווארד, הוא אחד השמות המובילים כיום בעולם לחקר חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ. משלחת שהוביל באחרונה לפפואה גינאה החדשה שלתה מקרקעית האוקיינוס פיסות מתכת זעירות שלטענתו, הן עדות לביקור של משלחת מכוכב אחר

מטאור מסתורי, שנקרא IM1 והתרסק שם ב-2014. Professor Avi Loeb,
מטאור מסתורי, שנקרא IM1 והתרסק שם ב-2014/Professor Avi Loeb

פרופ' אבי לייב הישראלי, כיום מוביל את פרויקט "גלילאו" באוניברסיטת הרווארד נרגש מאוד. לייב, שהוא יליד בית חנן, ועשה את הדוקטורט שלו בפיזיקה באוניברסיטה העברית, חזר זה עתה ממשלחת חיפושים ימית סמוך לחופי פפואה-גינאה החדשה, והוא סבור שמצא שם ממצאים המוכיחים את קיומם של חיים תבוניים זרים בקרקעית האוקיינוס.

המשלחת, שעלותה הייתה 1.5 מיליון דולר, ערכה חיפושים בעומק הים, אחרי שאריות של מטאור מסתורי, שנקרא IM1 והתרסק שם ב-2014. צוות המחקר שלה מהקרקעית 50 פיסות מותכות זעירות, שנשלו בעזרת מגנט מיוחד שהורד לעומק של שני קילומטר מתחת לספינת המחקר "כוכב הכסף" עד לקרקעית הים שם. לייב מאמין שהחתיכות המותכות הקנות (גודלן כחצי מילימטר) הן תרכובת ברזל-טיטניום, החזקה בהרבה מזו המצויה בדרך כלל במטאורים טבעיים. אמנם נדרש מחקר נוסף ביחס למקורן, אבל לייב מאמין שמדובר בתוצר של ציוויליזציה חייזרית מתקדמת.

פרופ' אבי לייב הישראלי. Professor Avi Loeb,
פרופ' אבי לייב הישראלי/Professor Avi Loeb

IM1, המטאור שתפס את תשומת לבו של לייב מתוך קטלוג המטאורים של נאס"א, היה בשל מהירותו - הוא נע במהירות גבוהה יותר מרוב המטאורים קרובי ארץ, ולמעשה התפרק הרבה יותר נמוך באטמוספירה של כדור הארץ מאשר מטאורים רגילים. לייב אמר ל-"אינדיפנדנט" הבריטי כי IM1 היה קשיח יותר מכל 272 המטאורים האחרים שתועדו באותו קטלוג, ולמעשה, הוא היה יוצא דופן בקשיחותו. לייב, ועמיתו אמיר סיראג'י, בטוחים בוודאות של 99.999 אחוזים כי IM1 הגיע לכדור הארץ מכוכב אחר. המאמר שלהם נדחה מפרסום בג'ורנל מדעי אחד, ובאופן משונה המחקר שלהם נבלם בשל הצורך בגישה לחומר מסווג של ממשלת ארצות הברית.

במקביל, באפריל אשתקד, חיל החלל האמריקאי כתב לנאס"א כי המדען הראשי של החיל אישר כי המהירות של IM1 תואמת להשערה כי הגיע מהחלל החיצון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המטאור הבין-כוכבי "אומואמואה". European Southern Observatory / M. Kornmesser,
מטאור "אומומואה" אותו הזכיר לייב בספרו/European Southern Observatory / M. Kornmesser

המשלחת שמומנה באופן פרטי על ידי היזם צ'רלס הוסקינסון, מייסד חברת הבלוקצ'יין קרדנו, כללה לדברי לייב, כמה מחוקרי הימים הטובים בעולם. לפני כשבועיים, הגיעה הספינה למקום והם החלו לאסוף דוגמאות ביקורת של אפר וולקני מרצפת האוקיינוס. לפני כשבוע, המשלחת הגיעה לפריצת דרך כשהצליחה לאסוף בעזרת המגנט המיוחד את אחת מה-"גולות" שככל הנראה נותרו מ-IM1. לייב מציין שהן כל כך קטנות, שאפילו קשה להרים אותן עם מלקחיים. לעין בלתי מזויינת הן נראות כמו פיסות זעירות של מתכת שעברה קורוזיה. אבל בבדיקה תחת קרני רנטגן, הצוות הגיע למסקנה כי מדובר בפיסות זעירות של סגסוגת ברזל-טיטניום, המוכרת גם כ-S5 - מתכת עמידה בלחצים, שחוזקה גבוה מזה של ברזל המצוי בדרך כלל באסטרואידים. לייב משוכנע שהן שריד של "משלחת בינכוכבית".

ואם הוא אומר את זה, כדאי להקשיב לו: לייב היה ראש המחלקה לאסטרונומיה בהרווארד בין השנים 2011-2020, וכעת מוביל את פרויקט "גלילאו" שמטרתו לחלוק מידע פתוח ותצפיות מכל העולם בחיפוש אחרי עב"מים ואובייקטים מהחלל הבין הכוכבי. לייב גם כתב ספר על הנושא שהתפרסם ב-2021, ובו טען כי "אומומואה" סלע חללי צילינדרי גדול שביקר אותנו ב-2017, ייתכן והיה מכשיר טכנולוגי שנבנה בידי חייזרים.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully