וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת פיקאסו: מקעקעים בינה מלאכותית במוזיאון תל אביב

במסגרת אירוע ייחודי, מוזיאון תל אביב לאמנות יהפוך לסטודיו חי עם אמני קעקועים, כדי ליצור קעקועים ייחודיים על שישה מתנדבים, בהם אחד שנוצר ב-AI (בינה מלאכותית). "הקידמה כאן ואנחנו גאים לקחת חלק ולא להישאר מאחור"

קעקוע. עידן וייס, ארט בוקה,
"הקידמה כאן ואנחנו גאים לקחת חלק ולא להשאר מאחור"./עידן וייס, ארט בוקה

טכנולוגיית הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI), שיכולה ליצור תוכן יש מאין, משנה מקצועות, ומייתרת חלק מהם. ההשפעה העיקרית היא על מקצועות שנחשבו "בטוחים" יותר, כאלה שדורשים כישרון - גרפיקאים, ציירים, עורכי תוכן ועורכי וידאו. עם זאת, מי שמרגישים פחות מאוימים מהטרנד הם המקעקעים, שיוכלו להשקיע פחות זמן בבניית סקיצות, ולהיעזר בטכנולוגיה על מנת ליצור רעיונות חדשים.

מי שמצטרפים לטרנד הם סטודיו "ארט בוקה" בתל אביב, שמבסגרת אירוע ייחודי בשיתוף מוזיאון תל אביב, הם ישאבו השראה מיצירות המוצגות במוזיאון, ויקעקעו שישה מתנדבים. אחת מהיצירות נוצרה באמצעות AI. "הלכנו יחד כל הסטודיו למוזיאון לקבל השראה מהעבודות המוצגות, ובחרתי את העבודה 'פרוטומה של אישה, 1953 של פאבלו פיקאסו", אומרת נועם מנצורה שמקעקעת בסטודיו ארט בוקה. אנחנו מעל חצי שנה עובדים בסטודיו עם טכנולוגיית AI. עשו לנו כמה הדרכות בנושא והחלטתי שלאירוע חשוב שכזה, אני רוצה לראות מה תוליד הבינה והתאהבתי בתוצאה".

לדברי של עמרי דובוסק כהן, הבעלים של הסטודיו, "הקידמה כאן ואנחנו גאים לקחת חלק ולא להישאר מאחור, בחו"ל כבר משתמשים בטכנולגיית AI בקעקועים, ועכשיו גם בתל אביב ויותר חשוב בתוך המוזיאון ללא רגשי נחיתות של האמנות הגבוה המוצגת שם".

האמנית נועה מנצורה עם הסקיצה לקעקוע שבוצעה ב-Ai, לצד ההשראה של פאבלו פיקאסו. יחצ,
"בחרתי את העבודה 'פרוטומה של אישה, 1953 של פאבלו פיקאסו". נועה מנצורה לצד היצירה המקורית (משמאל), והסקיצה יצירה/יחצ

לדבריו עידן וייס, בוגר המדרשה לאמנות בית ברל והמקעקע הראשי של ארט בוקה, "מפגש קעקועים במוזיאון הוא הזדמנות להיות קנבס חי שמנהל דיאלוג עם האמן והעבודה על הקיר. בעבר, נחשבו קעקועים לצורת אמנות שולית, וכיום הם מוכרים כחלק לגיטימי מעולם האמנות. אירוע זה לא רק מביא קעקועים למוזיאון, מקום נערץ המהווה מקדש לאמנות, אלא גם נותן להם הכרה רשמית ואישור".

כמו כן, וייס יציג באירוע של "לילה לא שקט" עבודות אקסריי ray-X העוסקות עבודותיה של האמנית תמר גטר המוצגות בימים אלו במוזיאון. עידן מתייחס אל התפר שבין עדינות וגסות תוך שימוש בטכניקות מדויקות אל מול טכניקות יותר משוחררות.

אירוע "לילה שקט" של לבונטין 7 מתקיים זו השנה השנייה אחרי הצלחה גדולה בשנה שעברה, ונוצר במטרה להנגיש את מוסד האמנות לקהל הרחב דרך מופעים חיים של מיטב האמנים ומהווה שפה חדשה וקריאה לדור הצעיר להעריך אומנות על כל גווניה. האירוע יתקיים במוזיאון תל אביב ב-13 ביולי.

  • עוד באותו נושא:
  • קעקוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully