וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בצרפת מתפוצצות בטיקטוק - ומקרון מפנה אליה אצבע מאשימה

6.7.2023 / 8:29

נשיא צרפת מאשים את הרשתות החברתיות, במיוחד טיקטוק וסנאפצ'אט כגורם המתדלק את המהומות ברחבי המדינה. עדויות מראות כי השימוש בטיקטוק בצרפת זינק בשבוע האחרון ונרשמה עליה משמעותית בכמות הצפיות, אולם החברה מסרבת לאשר זאת באופן רשמי

מהומות אלימות בצרפת בעקבות מותו של נער בן 17 מירי שוטר. רויטרס
פריז, צרפת השבוע/רויטרס

ניכר שלכל רשת חברתית יש את המהפכה שלה. אם לפייסבוק זה היה האביב של מצרים ומהומות הלחם, והמהפכה הירוקה באיראן הועצמה בטוויטר, עכשיו תורה של טיקטוק: מרד הצעירים והמהומות בצרפת מציפות את רשת הסרטונים שפונה לצעירים, וזוכות למאות מיליוני צפיות. בעיקר נפוצו שידורים חיים של המהומות במדינה וסרטונים קצרים שהגדילו משמעותית את השימוש בפלטפורמה בכלל וגם ככלי דיווח ישיר ובלתי אמצעי.

עיירות רבות בצרפת סובלות ממהומות וביזה, אירועים שפרצו אחרי הרג של נער בן 17 בידי שוטר ביום שלישי שעבר. אלפי משתמשי טיקטוק משדרים את האירועים, בין השאר ערימות זבל נערמות ברחובות דנקירק, אדם נושא טלוויזיה גדולה שבזז במארסיי ועד קריאה של נער בשטרסבורג שמבקש לעקוב אחריו בשעה שהוא מסקר את ההתנגשויות עם המשטרה.

ברוט, חברת מדיה צרפתית הממוקדת בקהל צעיר, אומרת כי זכתה ל-700,000 עוקבים בגלל שידורי המהומות, מה שהביא אותה למספר המכובד של 5.3 מיליון עוקבים, וגם ריבעה את מספר הצפיות השבועי הרגיל שלה, טוענת חברת המדיה הצרפתית. חברת מדיה חברתית אחרת בשם לופסיידר, אומרת כי מספר הצפיות שלה זינק מ-50 מיליון בשבוע שעבר ל-200 מיליון. "סרטונים קצרים בטיקטוק הם אידיאליים לתיעוד של אירועים כאלה", אומר לבלומברג גוז'פה די מרטינו, אחד המייסדים של לופסיידר.

בוידאו: המהומות בצרפת: יותר מ-1,300 עצורים בלילה הרביעי להתפרעויות/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון מהיר להאשים את טיקטוק, סנאפצ'אט ורשתות אחרות המזוהות עם קהל צעיר, ככאלה שמתדלקות את האלימות. מקרון הדגיש את התפקיד ה"משמעותי" שמדיה חברתית משחקת באירועים, וציין ספציפית את טיקטוק וסנאפצ'אט כאפליקציות שבהן מתבצעות התארגנויות לאלימות ושנותנות השראה לחקיינים. "בין הצעירים ביותר הן מובילות לסוג של יציאה מהמציאות, ויש לנו את הרושם שלפעמים, חלק מהם חיים משחקי וידאו ששטפו את מוחם - ברחובות", אמר נשיא צרפת.

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דארמנין, ושר הדיגיטל ז'אן-נואל בארו נפגשו בסוף השבוע עם נציגים מטיקטוק, סנאפ, טוויטר ומטא וביקשו מהם להסיר תכנים אלימים, ולסייע לרשויות לזהות את אלה המשתמשים ברשתות כדי לעורר חוסר שקט. טיקטוק אישרו כי הפגישה התקיימה, אבל לא הגיבו ביחס לרמות השימוש בצרפת בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully