וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בני האדם והדינוזאורים חיו ביחד באותו הזמן? התשובה מפתיעה

16.7.2023 / 0:05

מחקר חדש שנערך הגביר את ההערכה לפיה ייצורים חיים שכללו גם בני אדם, כלבים ועטלפים, הסתובבו לצד דינוזאורים שהצליחו לשרוד את ההכחדה ההמונית

"ככה הדינוזאורים מתו"/BBC

https://www.bbc.co.uk/newsround/66044011

האם חלמתם פעם שאתם הולכים לצד דינוזאורים? ובכן, יש מצב שהאנושות הקדומה עשתה בדיוק את זה. במשך שנים מדענים חקרו האם קבוצת בעלי חיים שכללה גם בני אדם, כלבים ועטלפים היתה קיימת באותו זמן שבו הדינוזאורים היו קיימים.

כעת, חוקרים מאוניברסיטת בריסטול וגם מפריבורג שבשוויץ טוענים שהם מצאו ראיות לכך שהאדם הקדום חי לתקופה קצרה באותו הזמן עם הדינוזאורים. החוקרים מניחים על פי המאובנים של הדינוזאורים שהם צעירים מ-66 מיליון שנה, אז אסטרואיד פגע בכדור הארץ וגרם להכחדה המונית של דינוזאורים שאינם מעופפים.

איש פוגש טירנוזאורוס רקס. Orla, ShutterStock
האם המפגש הזה היה אפשרי פעם?/ShutterStock, Orla

זו הסיבה שמדענים מאמינים שהיונקים הללו לא התחילו להתפתח עד אחרי האירוע הזה ולכן יש סבירות גבוהה שהם חיו עם בני האדם. אמילי קארסלי, אחת החוקרות מאוניברסיטת בריסטון למדע כדור הארץ, הסבירה: "עקרנו אלפי מאובנים של היונקים האלו וראינו סממנים של זנים נכחדים. בהתבסס על זה, אנחנו יכולים להעריך מתי הדינוזאורים התפתחו".

המחקר גם הראה שזנים מודרניים יותר של הדינוזאורים החלו להתפתח אחרי אירוע ההכחדה ההמונית, מה שהקל עליהם לשרוד בגלל שהיתה פחות תחרות ויותר משאבים כדי להתפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully